- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Měli by u WV vymyslet nějaký software k změně výsledků při měření...
A byly doby, kdy u spolujezdce nebyl ani airbag.
tak byly doby, kdy nebylo ani abs, esp, dokonce ani bezpecnostni pasy a hlavove operky :)
To se ví žu dávno a místu spolujezdce se říká "Sedadlo smrti" už od pradávna.
Podvádí úplně stejně jako s emisemi nebo spotřebou. Auto konstruují tak, aby vyhovělo testu, v praxi je pak všechno jinak.
Kam jde typicky tento typ nárazu (přesazený střet protijedoucích vozidel) u aut s volantem na levé straně? Na stranu řidiče, takže to vyztužení celkem chápu. Navíc u drtivé většiny aut s motorem napříč je motor více vpravo před spolujezdcem a před řidičem je převodovka. To je dost velký rozdíl v hmotnosti a tuhosti masy.
Pokaždé když se řeší "ekologie ve městech", argumentuje se tím, že 9x % vozů jezdí s jednou osobou. Je logické, že se pak auta dělají tak, aby chránila právě tu osobu nejlépe, ne? Samozřejmě v okamžiku kdy jste na tom sedadle které je obsazeno pouze z (100 - 9x) %, je to nepříjemné ;)
je logické ochránit celou posádku, protože umřít mi zbytek rodiny, tak si to jako řidič jdu vyzkoušet znovu proti stromu.
Jenže automobilky na to v honu za zisky kašlou. Podívejte se na konstrukci aut (na google zkuste hledat body structure) a každému musí být jasné, že u většiny aut jsou nejméně chráněná ta nejcennější místa - tam kde sedí děti. Málokterá automobilka v těchto místech používá vysokopevnostních ocelí a dodatečných výztuh. Spoléhají jen na to, že je tam ještě kufr. A když se pak podíváte na výsledky hromadných nehod, kdy se zadní části automobilů hroutí jak z papíru zatímco místo řidiče zůstává jako zázrakem nepoškozené ...
To je stejné jako pseudoaféra dieselgate... Testy se dělají takto, tak se to postaví na testy. Nazdar.
Aby byl ten test měl větší váhu, bylo by třeba udělat stejný test na úplně stejném vzorku aut s řízením vpravo.
No já teda nevím, ale řidič je při nehodě přítomen vždy, tak mne to tak nepřekvapuje. Co mne však překvapuje je to, že auta mají "více hvězdiček" v testech bezpečnosti i při snižování tuhosti materiálů. Vše je lehčí, štíhlejší...
Neřekl bych, že dochází ke snižování tuhosti karosérie, jejích výztuh a nosných částí.
To je tak, kdyz se auta stavi tak aby prosla crash testy a aby obstala pri nehode je az na druhem miste. Treba Saab byl znamy tim, ze si delal sve crash testy podle statistik pojistovnen a urcite ne jen on.
Některé vozy dopadly lépe, jiné trochu hůře - z článku však nevyplývá, že by právě VW Passat nějak "propadl".
VW si často dělá ze svých klientů dobrý den.