Diskuse k článku

Americký crashtest potvrdil, že na straně řidiče jsou auta pevnější

Americký institut pro bezpečnost silniční dopravy IIHS vyzkoušel svůj náročný test čelního nárazu s malým přesahem na stranu spolujezdce. Volkswagen Passat pro severní Ameriku propadl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a85k49u29b 39S70e27k12e35r20a 6156820976505

Měli by u WV vymyslet nějaký software k změně výsledků při měření...

+3/−1
6.11.2017 13:51

P68e29t36r 89M59i76c56h38a89l 2670214221492

A byly doby, kdy u spolujezdce nebyl ani airbag.

0/0
6.11.2017 11:04

M55a75r34t76i68n 77H41o94u80b18a 1275310143303

tak byly doby, kdy nebylo ani abs, esp, dokonce ani bezpecnostni pasy a hlavove operky :)

+2/0
6.11.2017 12:08

P14e39t63r 51M15i86c80h17a21l 2550104201252

Souhlas, vývoj jde pořád dopředu. Já to vidím jako pozitivum.

0/0
6.11.2017 12:09

J94i27ř77í 81Z69ý20k91a 9359543551730

jedno takové auto mám (dobře, bezpečnostní pásy to má, ale jen vepředu) a musím říci, že se s ním jezdím snad i lépe než s těmi moderními kraksnami.

+1/0
6.11.2017 12:29

A70n24t31o91n41í17n 26S37e62b20e37r42a 7363868460519

To se ví žu dávno a místu spolujezdce se říká "Sedadlo smrti" už od pradávna.

0/0
6.11.2017 10:53

K48a48r64e77l 75H58o62r46á77k 2128359563203

Podvádí úplně stejně jako s emisemi nebo spotřebou. Auto konstruují tak, aby vyhovělo testu, v praxi je pak všechno jinak.

+9/0
6.11.2017 10:03

J21a94n 59T83a88r80a89b65a 4886756139389

Kam jde typicky tento typ nárazu (přesazený střet protijedoucích vozidel) u aut s volantem na levé straně? Na stranu řidiče, takže to vyztužení celkem chápu. Navíc u drtivé většiny aut s motorem napříč je motor více vpravo před spolujezdcem a před řidičem je převodovka. To je dost velký rozdíl v hmotnosti a tuhosti masy.

0/0
6.11.2017 10:27

M72a56r14t66i83n 50H94o32u68b52a 1865880763973

Kam jde typicky tento typ nárazu ??? a stranu ridice? a jak to vis?

0/0
6.11.2017 12:00

J21a61n 83T23a38r80a68b26a 4516256779589

To je sám základ a smysl dotčeného testu. Střet protijedoucích vozů s malým přesahem. Račte si nastudovat.

0/0
6.11.2017 12:07

M15a56r85t59i71n 60H48o12u12b58a 1795930613403

smyslem toho testu je zjistit, zda je ochrana ridice a spolujezdce rovnocena.

ale ja se ptam, zda tedy existuje nejaka statistika, ze se vice boura na stran ridice nebo na strane spolujezdce. protože ja to nevim. a argument castecneho celniho stretu neberu. protože uplne stejne se da bourat na stranu do prikopu. ani auta v protismeru nejsou casti bourana primo, ale v zoufale poslední snaze o vyhnuti to často konci narazem na stranu spolujezdce

+1/0
6.11.2017 12:13

J51a67n 18T70a16r89a68b38a 4806756479329

No to se pletete. Smyslem IIHS testu je simulace čelního střetu protijedoucích vozidel s malým přesahem. Což vzhledem k pravostrannému provozu v USA je logicky s řidičem na levé straně.

To, že teď honí senzaci tímto pokusem je sice hezké, ale náraz tohoto typu na straně spolujezdce je statisticky zanedbatelný.

+2/0
6.11.2017 16:37

V69l56a14d87i88s34l13a88v 75B81u92r24y37š38e95k 3193136142284

tak na druhou stranu, kdyby ta auta konstruovali tak, aby v testu nevyhověla, tak bychom žádná neměli

+2/−1
6.11.2017 10:38

R75a50d44e74k 83H17o17d52a56ň 9466277141823

Pokaždé když se řeší "ekologie ve městech", argumentuje se tím, že 9x % vozů jezdí s jednou osobou. Je logické, že se pak auta dělají tak, aby chránila právě tu osobu nejlépe, ne? Samozřejmě v okamžiku kdy jste na tom sedadle které je obsazeno pouze z (100 - 9x) %, je to nepříjemné ;)

+1/−2
6.11.2017 9:32

J34i38ř78í 55Z96ý69k89a 9699573501570

je logické ochránit celou posádku, protože umřít mi zbytek rodiny, tak si to jako řidič jdu vyzkoušet znovu proti stromu.

Jenže automobilky na to v honu za zisky kašlou. Podívejte se na konstrukci aut (na google zkuste hledat body structure) a každému musí být jasné, že u většiny aut jsou nejméně chráněná ta nejcennější místa - tam kde sedí děti. Málokterá automobilka v těchto místech používá vysokopevnostních ocelí a dodatečných výztuh. Spoléhají jen na to, že je tam ještě kufr. A když se pak podíváte na výsledky hromadných nehod, kdy se zadní části automobilů hroutí jak z papíru zatímco místo řidiče zůstává jako zázrakem nepoškozené ...

+1/−1
6.11.2017 9:54

T68o73m92á42š 77M93a58t35ě75j 9575708813342

Nehledej v tom konspiraci ... jednoduše se nedá udělat všechno z titanu / vysokopevnostní oceli a s pancéřováním - bez některých kompromisů to jednoduše nejde.

Nejde jen o cenu - jde i o hmotnost řešení. To má pak přímý dopad na spotřebu a emise (regulace)... ke všemu se to ještě pak násobí (potřebuješ silnější, ale tím i těžší motor, potřebuješ vézt více paliva, potřebuješ pak výkonnější brzdy, lépe dimenzovaný podvozek ... a tak furt dokola). Někde prostě musíš říct dost.

+5/0
6.11.2017 10:01

V81l30a80d81i81s56l52a57v 77B20u89r98y59š50e22k 3423236582274

logické to je, bohužel nejde všechno najednou a vždycky se někde musí začít, moje manželka před 25 lety cítila jako velkou křivdu, že nemá airback, vždycky jsem jí říkal to stejný co vám, počkej airback bude a dočkala se, i vy se dočkáte lepší ochrany spolujezdce, chce to trpělivost, protože všechno má svůj čas

+1/0
6.11.2017 10:07

T98o85m15á20š 23M73a74t62ě86j 9915378353622

AirbaG.

0/0
6.11.2017 10:11

V55l53a72d76i88s18l86a11v 97B98u90r62y13š42e27k 3523466912624

tak přesně, ten pytel co se při nehodě nafoukne, ejrbek

+1/0
6.11.2017 10:36

M97a52r82t48i75n 20P66l17z17á92k 2647659498844

Ono to taky bude o četnosti jednotlivých typů nehod. Kolik takových, kdy jedno auto ve vysoké rychlosti narazí zezadu do druhého, bude?

0/0
6.11.2017 15:35

P36e52t15r 76S44p53á14l70e26n10k85a 2243562205417

To je stejné jako pseudoaféra dieselgate... Testy se dělají takto, tak se to postaví na testy. Nazdar.

+3/0
6.11.2017 9:15

J56i19ř49í 98Z74ý36k19a 9729153961650

ne všichni to tak dělají ...

0/0
6.11.2017 9:42

M32a11r79t17i42n 43K51u77ř75í88t22k75a 6117486578375

Aby byl ten test měl větší váhu, bylo by třeba udělat stejný test na úplně stejném vzorku aut s řízením vpravo.

+3/0
6.11.2017 8:15

V36á81c61l61a63v 56P74a60v83e25l65e73k 1580276796984

No já teda nevím, ale řidič je při nehodě přítomen vždy, tak mne to tak nepřekvapuje. Co mne však překvapuje je to, že auta mají "více hvězdiček" v testech bezpečnosti i při snižování tuhosti materiálů. Vše je lehčí, štíhlejší...

+4/0
6.11.2017 8:15

T78o78m31á12š 90D18o66m52i71n77i43k 7515435434475

Neřekl bych, že dochází ke snižování tuhosti karosérie, jejích výztuh a nosných částí.

0/0
6.11.2017 8:45

J60i27ř97í 82S89c53h45w12a74c35h 8288334278766

To, že je něco lehčí a štíhlejší neznamená, že je to méně pevné.

+10/0
6.11.2017 8:51

L77a29d58i19s23l95a32v 27K54v45a27s25n19i88č84k22a 1333277503765

Podstatný je reálný výsledek, ne teoretický předpoklad "lehčí štíhlejší", ne snad ?

0/0
6.11.2017 9:19

P15a56v59e43l 89M54a43t75o55u75š72e83k 4498750934

Lehčí a štíhlejší možná, ale za použití jiných materiálů...

+3/0
6.11.2017 9:42

T57o84m42á29š 46M25a43t71ě62j 9645748443552

Víš ... on často tvar má daleko větší vliv než množství.

Nastříhej si z A4 proužky - třeba 4 cm široké... a polož je všechny na sebe. Podepři na koncích - a zkus na ně něco položit... co se stane.

A pak si vem jeden z nich, a přehni ho po délce do pravého úhlu a zkus to samé.

+2/0
6.11.2017 10:07

M26a62r12t11i82n 50Š70t30ě69p24á29n67e61k 3567703773721

To je tak, kdyz se auta stavi tak aby prosla crash testy a aby obstala pri nehode je az na druhem miste. Treba Saab byl znamy tim, ze si delal sve crash testy podle statistik pojistovnen a urcite ne jen on.

+5/0
6.11.2017 6:45

M43i75c43h93a37l 36N90a96j13m60a71n 7839953786240

A kde je ten Saab teď?

+1/0
6.11.2017 6:47

J20i87ř58í 91Z73ý70k11a 9979143721870

to byla spíše chyba marketingu, než techniky. Třeba BMW nebo VW má marketing zvládnutý na 1+, ale tu techniku celkem dost flákají, zejména v oblasti bezpečnosti. Ale lidi u nich nakupují jak zběsilí.

Líbil se mi ten crash test v Top Gearu, kde vzali BMW a pustili jej střechou proti zemi. A střecha se zarovnala podle kapoty a kufru. Pak vzali Saaba, provedli stejný test a střecha, resp. sloupky to ustály. Po převrácení na kola by se s tím ještě dalo odjet.

+6/0
6.11.2017 7:25

G69e23o61r83g 67K71o92m88b31e98r11e61c 9884351216141

Top Gear ;-D;-D;-D

0/0
6.11.2017 9:26

J78i88ř98í 45Z72ý45k14a 9569733961780

vzhledem k tomu, že výška pádu, tudíž i zrychlení bylo u obou vozů stejné, tak by byl ten test relevantní i kdyby jej dělal Venca Vomáčka na svém jútubovém kanále.

0/0
6.11.2017 9:47

P14a11v41e76l 38S30v48o66b76o44d29a 4927100902172

Mohu se zeptat na statiskiku kolik aut padá odněkud střechou dolů?

+2/0
6.11.2017 9:28

J56i25ř19í 35Z68ý65k61a 9669313191150

poměrně dost, stačí nezvládnout zatáčku se svahem. A je jedno jestli je ten svah z kopce nebo do kopce. V obou případech to auto převrátíte na střechu ani nevíte jak.

+1/0
6.11.2017 9:45

J37i25ř34í 18H14l19i70s92n88i87k88o32v71s40k50ý 9683431682591

Mnoho nehod končí převrácením auta. Proto se mají A sloupky a pak i B a C náležitě dimenzovat. Což ovšem zvyšuje těžště vozu a projevuje se negativně na jízdních vlastnostech.

0/0
6.11.2017 11:35

V95l98a54d65i87s88l47a47v 37B22u51r43y19š66e33k 3923336412684

na druhou stranu pokud dojde k srážce dvou aut s malým přesahem, tak to bude nejspíš ta část u řidičů, zajímavé na tom je, že to tak bude i v Anglii a nebo Austrálii, když jedou proti sobě dvě auta vpravo a střetnou se s malým přesahem, tak bych dokonce viděl docela málo pravděpodobný, že to tak bude na straně spolujezdců obou vozidel, pak má z tohoto pohledu levou část, v Anglii pravou, více vyztužovat

0/0
6.11.2017 7:48

P40a19v32e16l 11K29o67c92i46a94n 1282960286977

zase stranou spolujezdce spíše trefíte sloup nebo strom

+1/0
6.11.2017 9:01

V71l23a15d81i59s46l29a66v 70B42u79r46y53š79e64k 3483466272374

zase když to auto jede, tak na rozdíl od spolujezdce tam ten řidič vždycky sedí, já se jenom snažím místo nadávání na výrobce spíše najít nějaké logické vysvětlení proč se zkouší při testech levá strana u řidiče a ne ta druhá, kdo pomatuje začátky airbacků tak si vzpomene, že se nezačaly dávat spolujezdcům, ale celkem nespravedlivě chránily řidiče, podobná byla situace u pásů, mimochodem si myslím, že se mnohem pravděpodobněji srazíte malým přesahem s protijedoucím vozidlem než se sloupem či stromem

0/0
6.11.2017 10:03

T74o38m50á73š 91M52a46t30ě94j 9115528193252

Protože platil předpoklad, že strana u řidiče je nebezpečnější, a to hned ze dvou důvodů:

1) Srážka s malým překryvem je na té straně pravděpodobnější (ke středu silnice).

2) Místo řidiče bylo považováno za nebezpečnější - z důvodu sloupku řízení a pedálů, které zmenšují prostor před řidičem - a u kterých hrozí při nehodě, že vlítnou řidiči do hrudníku / nohou. Takže se do té části také ale více "investovalo" - aby se zabránilo tomu, že se tyto části posunou dovnitř a řidiči ublíží... a výsledek je takový, že řidič je na tom teď lépe než spolujezdec.

0/0
6.11.2017 10:18

V33l45a47d53i27s21l73a94v 48B72u47r88y36š64e74k 3863386972574

a nedá se vyloučit, že se v budoucnosti karta obrátí zase ve prospěch spolujezdce, dál bych to nerozebíral

0/0
6.11.2017 10:40

K11a68r52e69l 30V48a23c38h22u25t 9333642289323

Některé vozy dopadly lépe, jiné trochu hůře - z článku však nevyplývá, že by právě VW Passat nějak "propadl".

+5/0
6.11.2017 6:32

J64i23ř17í 41H20l30i35s52n41i35k64o12v83s65k87ý 9703421662121

VW si často dělá ze svých klientů dobrý den.

0/0
6.11.2017 11:35

O93n18d55ř79e75j 26Z14e14m81a60n 5780244178289

U Rogue se odpáral sloupek se závěsy dveří, RAV4 se dveře otevřely zcela, spolujezdec by tedy po nárazu mohl vypadnout.

Tak nevím, ale když nebude připoutaný, tak to jestli po té nehodě vypadne nebo ne, to už takový rozdíl nebude, pokud tedy ještě v té době bude vevnitř.

+1/0
6.11.2017 1:36

V66í71t51ě66z55s27l77a32v 57S37c27h14m28i64t57t 5500519829663

Mám pocit, že v USA se musí počítat s tím, že se lidé nepoutají (proto prý mají auta pro Ameriku mj. jiné airbagy).

0/0
6.11.2017 6:27

O62n34d24ř18e42j 41Z24e15m25a52n 5910624208569

Jde o to, že po takovém nárazu, pokud nebude ten dotyčný připoutaný, je v podstatě jedno jestli tomu autu zůstanou dveře.

0/0
6.11.2017 7:08

T82o27m93á46š 13M85a48t34ě70j 9595288623702

Jedno to není - ty dveře tvoří bariéru, aby se nepřipoutané části těla nedostaly mimo kabinu auta - a tam se nepotkaly s čímkoliv co tam venku je. Uvědom si, že v důsledku tě pás drží jen v pase a v jednom rameni. A těžko říct, jak to s tím pásem na rameni bude - po prvotním nárazu (tj. po výletu do airbagu a zpět) - ale auto v tu chvíli ještě nemusí stát...

0/0
6.11.2017 10:15

O56n41d18ř94e57j 54Z93e51m62a18n 5340404228619

Ach jo...

Kolikrát mám ještě napsat nepřipoutaný?

Připoutaný jen tak z auta po takovémto nárazu nevypadne.

0/0
6.11.2017 14:05

Najdete na iDNES.cz