Corbellati chce jet 500 km/h, ale nejsilnější auto Ženevy budí rozpaky

  14:08aktualizováno  14:08
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Nejsilnější automobil letošního ženevského autosalonu nenajdete na perfektně nasvíceném stánku Bugatti, Ferrari, Lamborghini, ani McLarenu, ale v potemnělé expozici značky Corbellati.

Fotografie rudého supersportu italské značky Corbellati obletěly automobilový svět před pár týdny. Model Missile (italsky „raketa“, „střela“) na nich tehdy působil jako moderní interpretace krásné Alfy Romeo Tipo 33 Stradale ze šedesátých let (prohlédněte si ji zde).

Ale na ženevském stánku společnosti, která má tradici především ve výrobě šperků, místo avizovaného silničního klenotu čeká návštěvníky automobil, který vzhledem vzbuzuje spíše rozpaky. Navzdory očekávání tu Corbellati neprezentuje svojí prvotinu oděnou do sytě červeného laku, ale v barvě, která má asi nejblíže k betonové podlaze výstavní haly Palexpo a to doslova. Matný šedozlatý lak totiž překvapí i svou hrubostí, srovnatelnou se smirkovým papírem číslo 100. Horší lakování pro svůj výstavní debut Corbellati asi zvolit nemohlo.

Corbellati
Corbellati

Model Missile ovšem šokuje i technikou. Supersport s délkou 467 cm, šířkou 204 cm a výškou jen 117 centimetrů totiž pohání vidlicový osmiválec o objemu 9 litrů, který za pomoci dvojice turbodmychadel dosahuje výkonu 1 800 koní a kroutícího momentu 2 350 Nm. Tím Corbellati deklasuje nejen supersporty od Pagani, Koenigseggu a Hennessey vystavující opodál, ale o 300 koní poráží i extrémní Bugatti Chiron.

Obří agregát se čtyřventilovou technikou a čtveřicí vačkových hřídelí je umístěn za sedadly pasažérů a svůj brutální výkon přenáší přes šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál na zadní kola. Deceleraci supersportu zajišťuje čtveřice brzd složená z karbon-keramických kotoučů s vnitřním chlazením a průměrem 394 mm a šestipístových třmenů.

Fotogalerie

Impozantně působí i údaje o maximální rychlosti, i když zatím jen teoretické. Snem automobilky Corbellati je pokořit s modelem Missile magickou hranici 500 km/h a stát se výrobcem nejrychlejšího automobilu na světě. Otázkou zůstává, který výrobce pneumatik bude schopen vyrobit obutí pro tak extrémní rychlosti. Supersport představený v Ženevě měl zatím konvenční pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 265/35 vepředu a 345/30 vzadu.

Corbellati Missile tvoří skelet z uhlíkových vláken, ze stejného materiálu jsou vyrobeny i rozměrné panely karoserie. Podvozek využívá nezávislého zavěšení všech kol a adaptivního pneumatického odpružení.

Budoucnost tohoto ambiciózního projektu je zatím ve hvězdách.

Nejčtenější

Mezi Výrovkou a Luční boudou je až deset metrů sněhu, fréza razí naslepo

Většinu sněhu odhrnuly rolby, fréza odstraňuje poslední metry.

Travers mezi Výrovkou a Luční boudou v Krkonoších prorážela sněžná fréza. Stroj se musel prokousat zhruba třímetrovou...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Test litých kol na octavii: Některá se doslova rozpadla na kusy

Test litých kol pro Škodu Octavia

Kola dělají auto, říká se. Na designových osmnáctkách zkrátka vypadá o poznání lépe než na plechových zimních...

Ropu nahradí odpadky. Umíme z nich vyrobit naftu i plyn

Recyklační jednotka OMV ReOil ve vídeňské rafinérii vyrábí syntetickou ropu z...

Z přibližně sta kilogramů použitých plastů je speciální zařízení ve vídeňské rafinérii schopno během hodiny vyrobit asi...

Zastavení řidiče na základě údaje z tachometru bylo podle policie přiměřené

Policista v civilu zastavil muže na dálnici kvůli rychlé jízdě

Dohru v kázeňském řízení má netradiční policejní kontrola, která se odehrála v březnu na dálnici D46. Její videozáznam...

Další z rubriky

Autofotka týdne: americký borec Cadillac XT4 v české premiéře

Přípravy motoristické slavnosti Legendy

Americký mamut General Motors před pár lety Evropu víceméně opustil. Po prodeji Opelu v roce 2017 se auta značek GM...

Francouzi by chtěli Jaguar s Land Roverem, Indové prodej odmítají

Range Rover Velar

Carlos Tavares, šéf koncernu PSA, pod který spadají značky Peugeot, Citroen, DS a Opel/Vauxhall, veřejně prohlásil, že...

Do Mostu míří supersporty. Za volanty se střídají profíci s amatéry

Okruhové závody ADAC GT Masters se po roce vrací do Mostu.

Pětisetkoňové závodní speciály od Corvette, Ferrari, Porsche, Lamborghini nebo Aston Martin a další desítky závoďáků si...

Najdete na iDNES.cz