Sobota 24. října 2020, svátek má Nina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 24. října 2020 Nina

Corbellati chce jet 500 km/h, ale nejsilnější auto Ženevy budí rozpaky

  14:08
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Nejsilnější automobil letošního ženevského autosalonu nenajdete na perfektně nasvíceném stánku Bugatti, Ferrari, Lamborghini, ani McLarenu, ale v potemnělé expozici značky Corbellati.

Fotografie rudého supersportu italské značky Corbellati obletěly automobilový svět před pár týdny. Model Missile (italsky „raketa“, „střela“) na nich tehdy působil jako moderní interpretace krásné Alfy Romeo Tipo 33 Stradale ze šedesátých let (prohlédněte si ji zde).

Ale na ženevském stánku společnosti, která má tradici především ve výrobě šperků, místo avizovaného silničního klenotu čeká návštěvníky automobil, který vzhledem vzbuzuje spíše rozpaky. Navzdory očekávání tu Corbellati neprezentuje svojí prvotinu oděnou do sytě červeného laku, ale v barvě, která má asi nejblíže k betonové podlaze výstavní haly Palexpo a to doslova. Matný šedozlatý lak totiž překvapí i svou hrubostí, srovnatelnou se smirkovým papírem číslo 100. Horší lakování pro svůj výstavní debut Corbellati asi zvolit nemohlo.

Corbellati
Corbellati

Model Missile ovšem šokuje i technikou. Supersport s délkou 467 cm, šířkou 204 cm a výškou jen 117 centimetrů totiž pohání vidlicový osmiválec o objemu 9 litrů, který za pomoci dvojice turbodmychadel dosahuje výkonu 1 800 koní a kroutícího momentu 2 350 Nm. Tím Corbellati deklasuje nejen supersporty od Pagani, Koenigseggu a Hennessey vystavující opodál, ale o 300 koní poráží i extrémní Bugatti Chiron.

Obří agregát se čtyřventilovou technikou a čtveřicí vačkových hřídelí je umístěn za sedadly pasažérů a svůj brutální výkon přenáší přes šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál na zadní kola. Deceleraci supersportu zajišťuje čtveřice brzd složená z karbon-keramických kotoučů s vnitřním chlazením a průměrem 394 mm a šestipístových třmenů.

Fotogalerie

Impozantně působí i údaje o maximální rychlosti, i když zatím jen teoretické. Snem automobilky Corbellati je pokořit s modelem Missile magickou hranici 500 km/h a stát se výrobcem nejrychlejšího automobilu na světě. Otázkou zůstává, který výrobce pneumatik bude schopen vyrobit obutí pro tak extrémní rychlosti. Supersport představený v Ženevě měl zatím konvenční pneumatiky Michelin Pilot Sport o rozměru 265/35 vepředu a 345/30 vzadu.

Corbellati Missile tvoří skelet z uhlíkových vláken, ze stejného materiálu jsou vyrobeny i rozměrné panely karoserie. Podvozek využívá nezávislého zavěšení všech kol a adaptivního pneumatického odpružení.

Budoucnost tohoto ambiciózního projektu je zatím ve hvězdách.

  • Nejčtenější

Dacia Spring má být první elektrickou lidovkou. Jede maximálně 125 km/h

Tři metry sedmdesát délky, dojezd 225 kilometrů a cena mezi třemi a čtyřmi sty tisíci, to jsou nejzásadnější parametry...

Tesla na suchu. Práce na továrně u Berlína stojí kvůli nezaplacené faktuře

Tesla má kuriózní potíž se stavbou své Gigafactory na výrobu elektrických vozidel v Německu. Velké staveniště se totiž...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Závady, kterých si běžně nevšimnete. Jak je rozpoznáte a kolik stojí oprava?

Premium Jízda po městě a na krátké vzdálenosti mnoho funkčních problémů auta vůbec neodhalí. Všimnout si jejich příznaků...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nové nejrychlejší auto světa jede 533 km/h, je to americká SSC Tuatara

V různých dílnách a laboratořích najdeme vozidla, která umí překonat na souši i 1 235 km/h, tedy rychlost zvuku. Jenže...

Po čtyřicítce žijeme na vypůjčený čas, říká lékař David Sedmera

Premium Lidské tělo je velmi přesný a dokonalý mechanismus. V některých směrech až zázračný. Proč je však uspořádání těla...

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Shromáždění vlastníků jsou kvůli pandemii v ohrožení. Právník radí, co dělat

Premium Vyhlášení nouzového stavu komplikuje situaci společenstvím vlastníků bytových jednotek. Do konce roku musí totiž výbory...

  • Další z rubriky

Výroba Škodovek v Indii začínala ve vypůjčené hale

Automobilka Škoda Auto má velké plány s indickým trhem, loni dostala na starost výrobu i prodej osobních vozů všech...

Spolehlivá a stylová. Audi TT je i po letech oblíbenou klasikou

Premium Ani po letech nenechá první generace Audi TT nikoho lhostejným. Má styl, pro mnoho řidičů je však ještě důležitější...

Rodinný vůz za padesát tisíc korun? Nadějný kombík shnil, půjde do šrotu

Už dlouho jsme neviděli mechanika, který by při prohlídce nevěděl, jestli se má dřív smát, nebo brečet – jako když...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Cukrářka Iveta Fabešová se rozvádí. Přišla o své provozovny

Cukrářka Iveta Fabešová (36) se na sociálních sítích svým fanouškům svěřila, že se s manželem rozvádějí. Kvůli tomu...

V 47 letech zemřela herečka Daniela Krhutová, pohádková Marie Růžička

Po dlouhé nemoci zemřela herečka a zpěvačka Daniela Krhutová, bylo jí 47 let. Její nejznámější rolí byla Marie Růžička...

N-word jsem měla vypustit, omluvila se z rasismu nařčená Čvančarová

Jitka Čvančarová (42) se ocitla pod palbou kritiky mnoha uživatelů sociálních sítí. Při imitování raperky Cardi B v...

Na porod jsem se těšila, ale všechno bylo jinak, říká Míša z Malých lásek

Za jedenáct let pomohla porodní asistentka Michaela Malotinová na svět asi sedmi tisícům dětí. První minuty života...

Tři týdny a konec. Prodloužení restrikcí by nás zničilo, tvrdí obchodníci

Vládní rozhodnutí o uzavření obchodů a služeb jejich provozovatele rozzlobilo, přestože většina z nich tento krok...