Co se dál s doklady děje, není vůbec moje věc

  20:13aktualizováno  20:13
Jiří Babák, majitel vrakoviště, od kterého si MF DNES koupila doklady k devatenáct let starému opelu, si je jistý: „Už to dělám roky a zákon rozhodně neporušuji. Kdybych ho porušoval, tak už se o mě dávno zajímá policie,“ tvrdí.

Odpověď má i na otázku, proč tedy prodal doklady bez vozu, což podle ministerstva dopravy porušením zákona je.

„Mohl jsem vám samozřejmě nabídnout i auto. To však nikdo nechce. Nikdo se s vrakem nechce tahat,“ dodává, přestože na skryté kameře zaměstnanec vrakoviště jasně říká, že auto, od kterého doklady pochází, je dávno zničené.

Babák odmítá i tvrzení policistů, že díky prodejcům jako on kvete obchod s kradenými auty.

„Nemůžu hlídat, co se s doklady děje dál. To je věc kupujícího. Já mám navíc přesně evidováno, komu co prodávám, a můžu to policistům doložit,“ konstatuje Babák.

„Navíc ani nevěřím, že by šlo takhle legalizovat kradená auta. Neprošla by přes stanice technické kontroly, tedy pokud by v tom nebyla nějaká korupce. To, jak tyto stanice fungují, není moje věc, ale měly by se co nejvíc kontrolovat,“ doplňuje Babák.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Témata: Korupce

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz