Ta patálie nemá dobré řešení. Zavedení ochranářských cel na elektromobily vyrobené v Číně naštve Číňany, kteří kromě odvetných cel (třeba na vepřové a koňak) mohou dělat cavyky s dodávkami baterií pro elektroauta, které si v Evropě neumíme vyrobit.
Nezavedení cel zase pošle do kolen evropské automobilky, které zkostnatělými procesy, mohutným aparátem, mocnými odbory a vysokými cenami energií (které prodražují výrobu) připomínají vedle čínských dravců (koordinovaných a dotovaných čínskou vládou) dinosaura těsně na konci druhohor, kdy se jejich vláda nad planetou Zemí chýlila ke konci. V Evropě je totiž výroba aut také velkým sociálním projektem, pilířem ekonomiky a zaměstnanosti.
Boj o cla se odehrává právě teď.
Potíž je ale také v tom, že elektromobil vyrobený v Číně nemusí vozit na čumáku značku čínské automobilky.