Škoda Karoq

Škoda Karoq | foto: Martin Mičánekpro iDNES.cz

Vyprodaná novinka: na Škodu Karoq s novou benzinovou 1,5 se čeká rok

  • 51
Zájemci o nové SUV Škoda Karoq si na nový vůz počkají déle než na ostatní modely této značky. Podle automobilky jsou delší čekací lhůty způsobené zvýšenou poptávkou. Nejkratší dodací lhůta na Karoq činí 18 týdnů, kdy je automobilka schopná dodat vůz s naftovým motorem 1,6 TDI nebo 2,0 TDI.

Aktuální dodací lhůty ostatních modelů značky Škoda se podle mluvčí Škody Auto Kamily Biddle pohybují v rozmezí sedm až 15 týdnů. Nejžádanější variantou modelu Karoq je verze se zážehovým agregátem 1,5 TSI o výkonu 110 kW ve výbavovém stupni Style s automatickou převodovkou DSG. 

Prodejci autorizovaných dealerů značky potvrzují, že dodací lhůta Karoqu právě s benzinovou motorizací 1,5 TSI může být až 12 měsíců. „Dodací lhůta je individuální v závislosti na konkrétní konfiguraci vozu a jednotlivých prvků mimořádné výbavy. Konkrétní číslo potvrdit nemohu,“ řekla mluvčí. Dodala, že obecně jsou dodací lhůty u tohoto konkrétního motoru, o který je největší zájem, logicky delší.

Škoda Auto se snaží vysoký zájem o SUV Karoq pokrýt řadou opatření, mezi něž patří například rozšíření jeho výroby z továrny v Kvasinách na Rychnovsku také do mladoboleslavského závodu. „V průběhu roku díky tomu očekáváme stabilizaci dodacích termínů, i když poptávka je stále velmi vysoká,“ uvedla Kamila Biddle.

Škoda podle ní prodává z 90 procent vozy vyrobené a vybavené přesně podle požadavků jednotlivých zákazníků, tedy na základě individuálních konfigurací. I tak má firma k dispozici také skladové vozy, které ale tvoří zhruba jen desetinu prodejů.

Závod v Kvasinách zahájil výrobu nového kompaktního SUV koncem července 2017. Karoq se pak začal oficiálně prodávat 18. října, do té doby firma obdržela přes 3 500 předobjednávek. V loňském roce Škoda dodala již 6 300 těchto vozů.

Karoq na trhu nahrazuje model Yeti. Proti svému předchůdci Yetimu se Karoq prodloužil o 16 centimetrů na 4,38 metru, šířka je 1,84 metru, tedy o 3,5 centimetru více. Zavazadlový prostor se zvětšil o 106 litrů na 521 litrů. Při sklopených zadních opěradlech činí objem až 1630 litrů.

Nejlevnější varianta zatím stojí 529 900 korun, nabízí motor 1,0 TSI s výkonem 85 kW s poháněnou přední nápravou. V budoucnu bude dodávána ještě levnější varianta s výbavou Active. K dispozici jsou dvě naftové a dvě benzinové motorizace a zájemci mohou vybírat ze dvou stupňů výbavy - Ambition a Style, které lze rozšířit o pakety Plus. Nejžádanější varianta stojí podle platného ceníku 679 900 korun.

Škoda Auto je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku. Je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery.

,