Citrónový Citroën C-SportLounge: Kupé nebo MPV?

  8:12aktualizováno  8:12
Zářivě žlutý Citroën C-SportLounge zastínil vše ostatní na stánku francouzské automobilky v pavilonu 8 frankfurtského výstaviště. Velké čtyřmístné kupé bachratých MPV tvarů využívá designérské prvky známé ze stávajících citroënů.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Oblé, hranprosté tvary a členité plochy doplňují výrazné doplňky.

Velký čumák tvarují výřezy přivádějící vzduch k motoru a brzdám, hlavní dominantou přídě jsou výrazná protáhlá světla. Ta budou hypnotizovat pozorovatele i kdyby stál za rohem: jsou totiž natáčecí.

Od očí světel ubíhá lišta z ušlechtilého kovu až ke zpětným zrcátkům. Okna dveří se samozřejmě musela obejít bez rámů. Vysoko položená spodní linie oken a nízké prosklené plochy přidávají autu na agresivitě a rychlosti.

Nechybí detaily vyvedené v hliníku: velké logo automobilky, prahy, lišty, koncovky výfuků a samozřejmě dvacetipalcová kola (pneumatiky 255/40 R20). Jasný původ studie prozradí bumerangy zadních světel, které jako by z oka vypadly Citroënu C5.

Už na první pohled je jasné, že designéři chtěli dát c-sportloungi co nejaerodynamičtější tvary. Výsledný koeficient odporu vzduchu je tak Cx=0,26.

Aerodynamika Citroënu C-SportLounge vládne. Auto má hladký podvozek, optimalizováno je proudění v podbězích, na zádi je pak vysouvací spojler, který v závislosti na rychlosti upravuje proudění v zadní části auta a zlepšuje stabilitu.

4,51 metru dlouhá, 1,83 metru široká a 1,52 metru vysoká studie s rozvorem 2,72 metru možná napovídá, jak by mohl vypadat nástupce Citroënu Xsara Picasso. Karoserie s tvary kupé má totiž totiž lehce nakročeno také do světa velkoprostorových aut. 

Zadní úzké dveře, které pustí cestující na zadní sedadla pouze když se otevře pár velkých předních dveří, se otvírají proti směru jízdy. Efektní řešení bez středového sloupku ale zůstane pravděpodobně spíše autosalonovou teorií, uplatnitelnou nejvýše na malých sportovních autech. Inženýři zabývající se bezpečností karoserie budou dozajista hlasovat pro řešení s klasickou architekturou se sloupkem mezi dveřmi, který zvyšuje tuhost.

Do velkého kufru skáčou zavazadla pátými výklopnými dveřmi. Ty spojuje s čelním sklem velká plocha prosklené střechy.

Interiér vypadá na první pohled notně futuristicky, po bližším ohledání je ale ostych pryč. Posádka se uvelebí do výrazně tvarovaných jakoby svalnatých sedaček. Řidič popadne volant, který má, jak je u citroënu nově zvykem, pevný střed. Kokpit je plný žlutě podsvícených budíků a displejů. Vnitřku auta vládne kůže a kov. Každý z členů posádky má své vlastní sedadlo, prostředkem auta probíhá výrazný středový tunel, který tvoří s předním párem sedadel jeden celek.

Inženýři Citroënu by pod kapotou žlutého konceptu rádi viděli benzinové a samozřejmě i dieselové motory s výkony 140 - 200 koní, spřažené s šestistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení tlačítky na volantu. "Žluťák" vystavený ve Frankfurtu pohání dvoulitrové 140 koňové HDičko.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Autofotka týdne: Unikátní hotel na kolech zachraňují ve Vysokém Mýtě

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje na dvě etapy unikátní lůžkový...

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje unikátní lůžkový přívěs typu Karosa LP 30 z roku 1967. Vyrobila ho...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Elektrický tahač bez řidiče nastoupil do služby

Volvo Vera

Jmenuje se Volvo Vera a převáží náklad mezi logistickým střediskem a přístavem ve švédském Göteborgu. Obejde se bez...

Závodníci a koncert mechaniků. Nahlédněte do zákulisí 24 hodin Le Mans

Zákulisí týmu Ford při závodě 24 hodin Le Mans

Slavný závod 24 hodin Le Mans je ukázkou špičkové techniky a skvělé týmové spolupráce. Letos jsme při tradiční...

Pražský soud uznal nárok majitelů aut VW na odškodnění v Dieselgate

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...

Obvodní soud pro Prahu 8 zatím nepravomocně uznal nárok na odškodnění českých majitelů vozů koncernu Volkswagen v kauze...

Najdete na iDNES.cz