Citrónový Citroën C-SportLounge: Kupé nebo MPV?

  8:12
Zářivě žlutý Citroën C-SportLounge zastínil vše ostatní na stánku francouzské automobilky v pavilonu 8 frankfurtského výstaviště. Velké čtyřmístné kupé bachratých MPV tvarů využívá designérské prvky známé ze stávajících citroënů.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Oblé, hranprosté tvary a členité plochy doplňují výrazné doplňky.

Velký čumák tvarují výřezy přivádějící vzduch k motoru a brzdám, hlavní dominantou přídě jsou výrazná protáhlá světla. Ta budou hypnotizovat pozorovatele i kdyby stál za rohem: jsou totiž natáčecí.

Od očí světel ubíhá lišta z ušlechtilého kovu až ke zpětným zrcátkům. Okna dveří se samozřejmě musela obejít bez rámů. Vysoko položená spodní linie oken a nízké prosklené plochy přidávají autu na agresivitě a rychlosti.

Nechybí detaily vyvedené v hliníku: velké logo automobilky, prahy, lišty, koncovky výfuků a samozřejmě dvacetipalcová kola (pneumatiky 255/40 R20). Jasný původ studie prozradí bumerangy zadních světel, které jako by z oka vypadly Citroënu C5.

Už na první pohled je jasné, že designéři chtěli dát c-sportloungi co nejaerodynamičtější tvary. Výsledný koeficient odporu vzduchu je tak Cx=0,26.

Aerodynamika Citroënu C-SportLounge vládne. Auto má hladký podvozek, optimalizováno je proudění v podbězích, na zádi je pak vysouvací spojler, který v závislosti na rychlosti upravuje proudění v zadní části auta a zlepšuje stabilitu.

4,51 metru dlouhá, 1,83 metru široká a 1,52 metru vysoká studie s rozvorem 2,72 metru možná napovídá, jak by mohl vypadat nástupce Citroënu Xsara Picasso. Karoserie s tvary kupé má totiž totiž lehce nakročeno také do světa velkoprostorových aut. 

Zadní úzké dveře, které pustí cestující na zadní sedadla pouze když se otevře pár velkých předních dveří, se otvírají proti směru jízdy. Efektní řešení bez středového sloupku ale zůstane pravděpodobně spíše autosalonovou teorií, uplatnitelnou nejvýše na malých sportovních autech. Inženýři zabývající se bezpečností karoserie budou dozajista hlasovat pro řešení s klasickou architekturou se sloupkem mezi dveřmi, který zvyšuje tuhost.

Do velkého kufru skáčou zavazadla pátými výklopnými dveřmi. Ty spojuje s čelním sklem velká plocha prosklené střechy.

Interiér vypadá na první pohled notně futuristicky, po bližším ohledání je ale ostych pryč. Posádka se uvelebí do výrazně tvarovaných jakoby svalnatých sedaček. Řidič popadne volant, který má, jak je u citroënu nově zvykem, pevný střed. Kokpit je plný žlutě podsvícených budíků a displejů. Vnitřku auta vládne kůže a kov. Každý z členů posádky má své vlastní sedadlo, prostředkem auta probíhá výrazný středový tunel, který tvoří s předním párem sedadel jeden celek.

Inženýři Citroënu by pod kapotou žlutého konceptu rádi viděli benzinové a samozřejmě i dieselové motory s výkony 140 - 200 koní, spřažené s šestistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení tlačítky na volantu. "Žluťák" vystavený ve Frankfurtu pohání dvoulitrové 140 koňové HDičko.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Citroën C-SportLounge

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Škoda odhalila nový elektromobil Elroq na Vltavě, ceny startují na 800 tisících

Škoda představila v Praze, v reprezentativní budově Občanské plovárny, svůj nový elektromobil. Model Elroq je od druhého října k objednání, ceny startují na 799 tisících korunách. Elektrický Elroq je...

1. října 2024,  aktualizováno  20:34

Už je předehnali. Šéf Fordu navštívil Čínu, viděl zmar tradičních značek

Premium

Situace automobilky Ford ve vztahu k čínským automobilkám se už nedá popsat, jako že by jí ujížděl vlak. Je na špatném nástupišti úplně jiného nádraží, zatímco Čína míří do cíle. Čína není...

30. září 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Naděje EU na výrobu baterií se stala symbolem krachu elektromobilizace

Švédská společnosti Northvolt se měla stát evropskou odpovědí na úspěch společností, jako je Tesla a rychle rostoucí čínští výrobci elektromobilů. Místo toho výrobce baterií pro elektromobily bojuje...

30. září 2024

Zaslepení elektromobilitou není správné, říká prezident a motorkář Pavel

Premium

Prezident Petr Pavel je velký motoristický nadšenec a příznivec nejen aut, ale především motocyklů. Při náročných pracovních schůzkách dokáže nasadit vážnou tvář a nedávat najevo emoce, ale pokud...

2. října 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rodinný palác na kolech ukazuje klady i zápory domu tahaného „na kouli“

Na první pohled by se mohlo zdát, že obytné přívěsy pomalu vyklízejí pozice a zájem se přesouvá k obytným autům. Jaké jsou výhody a jaké nevýhody domečku na kolech, který se tahá „na kouli“?...

28. září 2024

Češi najedou ročně 20 tisíc kilometrů. Jste průměrný český řidič?

Češi ujedou svými vozy ročně 19 155 kilometrů, což je šestý nejnižší počet kilometrů mezi zeměmi Evropské unie. Nejvíce, v průměru 29 851 kilometrů, najedou auta za rok v Nizozemsku, naopak v...

4. října 2024

Sankce za emise uškodí všem, varuje šéf Škody. Elroq otestuje zájem o elektro

Evropským automobilkám hrozí, že v roce 2025 nesplní emisní cíle stanovené EU pro vyráběné vozy, a případné sankce poškodí celé důležité odvětví. Důvodem je přitom klesající poptávka po bateriových...

4. října 2024

Ferrari Testarossa slaví čtyřicátiny. Automobilová sexbomba má rudou hlavu

Před 40 lety, 4. října 1984, představila italská automobilka Ferrari na pařížském autosalonu nový model Testarossa, který patřil do skupiny dvanáctiválcových sportovních kupé.

4. října 2024

ANALÝZA: Krizi evropských automobilek živí Čína a elektromobilizace

Zhoršené prognózy společností Volkswagen, Stellantis a dalších výrobců automobilů vyvolávají obavy, že evropský automobilový průmysl zabředne ještě do hlubšího a delšího útlumu.

3. října 2024

Rozdáváme eko prostředek na nádobí ZDARMA
Rozdáváme eko prostředek na nádobí ZDARMA

Hledáme 40 maminek, které chtějí vyzkoušet ekologický prostředek na nádobí FeelEco s vůní citronu. Zapojte se do našeho testování a zjistěte, jak...

Škoda odhalila nový elektromobil Elroq na Vltavě, ceny startují na 800 tisících

Škoda představila v Praze, v reprezentativní budově Občanské plovárny, svůj nový elektromobil. Model Elroq je od...

Konec platebních karet? Bankám vadí jejich monopol, pracují na alternativě

Premium Evropské banky se již nějakou dobu snaží vyšachovat ze hry bezmála monopolní poskytovatele platebních karet – firmy...

Vyplatilo se Němcům opustit jádro? Studie odhaluje překvapivé zjištění

Norská studie dokazuje, že masivní investice do obnovitelných zdrojů energie přinesly Německu v posledních 20 letech...

Horší než nejčernější scénář. Převézt zboží nešlo, říká majitel vyplavené firmy

Jeseníkem se prohnala velká voda, smetla většinu města, nešetřila domy ani firmy. Malé říčky Bělá a Staříč způsobily...

Sexy studentka je novou hvězdou Playboye. Nafotil ji SuperStar Miro Šmajda

V létě vyhrála soutěž Hledáme Playmate 2024 a už má za sebou focení pro Playboy. Studentka Sandra Taškovičová (19) z...