Velký čumák tvarují výřezy přivádějící vzduch k motoru a brzdám, hlavní dominantou přídě jsou výrazná protáhlá světla. Ta budou hypnotizovat pozorovatele i kdyby stál za rohem: jsou totiž natáčecí.
Od očí světel ubíhá lišta z ušlechtilého kovu až ke zpětným zrcátkům. Okna dveří se samozřejmě musela obejít bez rámů. Vysoko položená spodní linie oken a nízké prosklené plochy přidávají autu na agresivitě a rychlosti.
Nechybí detaily vyvedené v hliníku: velké logo automobilky, prahy, lišty, koncovky výfuků a samozřejmě dvacetipalcová kola (pneumatiky 255/40 R20). Jasný původ studie prozradí bumerangy zadních světel, které jako by z oka vypadly Citroënu C5.
Už na první pohled je jasné, že designéři chtěli dát c-sportloungi co nejaerodynamičtější tvary. Výsledný koeficient odporu vzduchu je tak Cx=0,26.
Aerodynamika Citroënu C-SportLounge vládne. Auto má hladký podvozek, optimalizováno je proudění v podbězích, na zádi je pak vysouvací spojler, který v závislosti na rychlosti upravuje proudění v zadní části auta a zlepšuje stabilitu.
4,51 metru dlouhá, 1,83 metru široká a 1,52 metru vysoká studie s rozvorem 2,72 metru možná napovídá, jak by mohl vypadat nástupce Citroënu Xsara Picasso. Karoserie s tvary kupé má totiž totiž lehce nakročeno také do světa velkoprostorových aut.
Zadní úzké dveře, které pustí cestující na zadní sedadla pouze když se otevře pár velkých předních dveří, se otvírají proti směru jízdy. Efektní řešení bez středového sloupku ale zůstane pravděpodobně spíše autosalonovou teorií, uplatnitelnou nejvýše na malých sportovních autech. Inženýři zabývající se bezpečností karoserie budou dozajista hlasovat pro řešení s klasickou architekturou se sloupkem mezi dveřmi, který zvyšuje tuhost.
Do velkého kufru skáčou zavazadla pátými výklopnými dveřmi. Ty spojuje s čelním sklem velká plocha prosklené střechy.
Interiér vypadá na první pohled notně futuristicky, po bližším ohledání je ale ostych pryč. Posádka se uvelebí do výrazně tvarovaných jakoby svalnatých sedaček. Řidič popadne volant, který má, jak je u citroënu nově zvykem, pevný střed. Kokpit je plný žlutě podsvícených budíků a displejů. Vnitřku auta vládne kůže a kov. Každý z členů posádky má své vlastní sedadlo, prostředkem auta probíhá výrazný středový tunel, který tvoří s předním párem sedadel jeden celek.
Inženýři Citroënu by pod kapotou žlutého konceptu rádi viděli benzinové a samozřejmě i dieselové motory s výkony 140 - 200 koní, spřažené s šestistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení tlačítky na volantu. "Žluťák" vystavený ve Frankfurtu pohání dvoulitrové 140 koňové HDičko.
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |
Citroën C-SportLounge |