Citroën představil malý vůz s velkým prostorem

  10:34aktualizováno  10:34
Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën zveřejnila snímky nového modelu nižší střední třídy Citroën C3. Vůz o délce 3,85 metru se bude vyrábět se třemi benzínovými a dvěma dieselovými motory. Oficiální premiéru bude mít na zářijovém autosalónu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde se dozvíme další podrobnosti i cenu.

Na francouzský trh přijde na jaře příštího roku. Koncept pod stejným názvem výrobce předvedl už na pařížském salónu v roce 1998. Prosklenná střecha volně přecházela do zadního skla. Dveře se otvíraly atypicky od sebe (podobně jako u některých historických vozidel), chyběl středový sloupek.

Současný model C 3 je 1,67 m široký, 1,52 m vysoký a 3,85 m dlouhý. Účelné a efektivní využití vnitřního prostoru, zároveň však nebývalá míra luxusu na tuto třídu. Designéři se pokoušeli o maximální využití prostoru zkonstruováním mnoha úložných prostorů a schránek.

Ve standardní výbavě je systém ABS s elektronickým rozložením brzdné. Šestice airbagů je už samozřejmostí. Automobilka uvádí, že "trojka" je vybavena bezpečnostním komplexem, který se automaticky zapíná při vstupu dítěte do vozu. Stejně jako u C5 se zákazníci dočkají automatického zapínání stěračů, stejně fungujícího vnějšího osvětlení vozu, alarmu upozorňujícímu na překážku za autem při couvání apod.

Citroën pro vůz připravil i diesely nové generace - 1.4 HDi a 1.4 HDi 16V. Celkem budou na výběr tyto pohonné jednotky:  diesely 1.4 HDi 50 kW (70 k), 1.4 HDi 16V 66 kW (92 k), benzínové 1.1i 44 kW (61 k), 1.4i 55 kW (75 k) a 1.6i 16V 80 kW (110 k). Pro modely od objemu 1.4 bude k dispozici také automatická převodovka.  

 

Citroën C3

Citroën C3

Původní koncept Citroën C3 z roku 1998

Citroën C3

Citroën C3

Citroën C3

Citroën C3

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

VIDEO: Škoda učí jezdit novou Octavii na nejslavnějším okruhu světa

Nová Škoda Octavia na Nürburgringu

Vývoj Octavie čtvrté generace jde do finiše. Škoda novou generaci svého stěžejního modelu představí koncem letoška, v...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Najdete na iDNES.cz