Pátek 17. ledna 2020, svátek má Drahoslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 17. ledna 2020 Drahoslav

Čínský citroën pro řidiče Formule 1 a jejich rodiny

  11:49aktualizováno  11:49
Citroën DS 5LS je prémiový sedan pro čínský trh. Spíš pohodlné než sportovní auto. Ale pokud má v označení ještě písmenko R a auto sedí víc přilepené k zemi, tak má pod kapotou 300 koní. A to je opravdu hodně. Tato specialitka se pravděpodobně dočká i sériové podoby.

Citroën DS 5LS R | foto: Citroën

Citroën zrovna není mezi běžnými motoristy synonymem pro sportovní auta. Pohodlí ano, ale rychlost? Přitom Citroën už mnoho let hraje první housle v závodech rallyového mistrovství světa WRC. Jenže tam použité závodní speciály nemají se sériovou produkcí mnoho společného.

Fotogalerie

Přesto automobilka nabízí ostřejší verze svých modelů s označením R. Týká se to modelu z prémiové řady DS, konkrétně trojky, a to i verze s otevřenou střechou. Novým přírůstkem do této společnosti je další model z řady DS a překvapivě to je sedan DS 5LS (více zde). Model je totiž určen výhradně pro čínský trh a ani karoserie sedanu se nezdá být, především u Citroënu, tou nejvhodnější pro sportovní model.

Ještě zajímavější je technika pod kapotou. Auto pohání čtyřválec s objemem 1,6 litru s turbodmychadlem. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby výrobce neuváděl, že motor disponuje výkonem 300 koní, respektive 221 kW. A to je na objemově poměrně malý motor už pořádný výkon. Stejný výkon má třeba nejsilnější Golf R, ale ten ho doluje z dvoulitrového objemu.

Motor 1,6 THP, který v upravené verzi Citroënu DS 5LS R pravděpodobně tepe, dosud dává nejvíce 199 kW v modelu RCZ R sesterského Peugeotu. Čínská novinka ho tedy docela výrazně překonává a přidává i na maximu točivého momentu. Místo 330 Nm v RCZ R bude mít čínský sedan až 400 Nm. Základní provedení tohoto agregátu pak má výkon 113 kW (155 koní) a motor najdeme v mnoha modelech Peugeotu i Citroënu.

Citroën DS 5LS R

Sedan motor kombinuje s blíže nespecifikovanou sekvenční převodovku s pádly pod volantem. Základní provedení DS 5LS má na čínském trhu v nabídce jen motor 1,6 THP ve výkonových verzích THP 160 a THP 200, které označují výkon v koních.

Sportovní geny auto ukazuje na první pohled. Na spodku ho obepínají spoilery, které opticky ještě zvýrazňují podvozek snížený o 15 milimetrů. Výrazná speciální červená metalická barva kontrastuje s neobvyklými vertikálními matnými pruhy na dveřích. Upravena je i přední maska, která je vyvedena v tmavě šedém odstínu chromu. Výrobce rozšířil rozchod předních kol a upravil brzdy. Samozřejmostí je mnohokrát aplikované písmeno R, které ukazuje na sportovní ambice auta. Výrobce upozorňuje, že karbonové doplňky na výstavním exempláři jsou opravdu z karbonu a není to žádná obvyklá imitace.

Základní verze auta měří na délku 4,7 metru. Je dost široké, na šířku má 1,84 metru, na výšku měří rovných 1,5 metru a rozvor má slušnou délku 2,71 metru. Jistě víme, že sportovní model bude nižší, zbylé rozměry by se od základního provedení neměly příliš lišit.

Citroën DS 5LS R

Další detaily o novince si Citroën schovává na nadcházející autosalon v Pekingu (začíná 20. dubna), kde bude mít Citroën DS 5LS R výstavní premiéru. Auto by se mělo dostat na trh, respektive minimálně optická podoba vozu. Otázka visí nad motorem, který možná v sériovém provedení bude mít nižší výkon. Již základní model DS 5LS je určen jen pro Čínu, a tak je téměř jisté, že i sportovní varianta bude v prodeji jen na čínském trhu.

Ten je pro většinu evropských automobilek klíčový a Citroën na něm sází na různorodý mix nových, starších a speciálních modelů. Velká očekávání vkládá do prodejů prémiové řady DS, takže i proto výhradně pro čínský trh připravil sedan DS 5LS.

Autor:
  • Nejčtenější

Laciné nabíjení elektroaut je jen vějička. Začíná se zdražovat, a pořádně

Už samotný nákup elektromobilu vyžaduje hodně ústupků, tučné konto a změnu řidičských (a životních) zvyklostí. S novým...

Prší a venku se setmělo. Nevěřte čidlům, myslete a pozor na černý led

Sněhu na silnici aby řidič v tuto zimu pohledal. Velké nebezpečí však na něj číhá i v deštivé zimě a teplotách nad...

Formule 1 má plán záchrany: efektivní dvoutakty a syntetické ekopalivo

Formule 1 by mohla najít budoucnost ve dvoutaktních spalovacích motorech s hybridním ústrojím poháněným syntetickým...

Potvrzeno: Toyota bude v Kolíně vyrábět svůj nejdůležitější model Yaris

TPCA bude v kolínském závodě vyrábět model Toyota Yaris. Vyrábět se bude souběžně s modely, které zde vznikají nyní....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Elektroniro by bylo výborné rodinné auto, Kia ho však nestíhá vyrábět

Elektromobil Kia e-Niro má vše, co byste od elektrického SUV mohli očekávat. Je prostorný, výborně jezdí a na jedno...

Premium

Ve škole byla terčem posměchu. Dnes džihádistka Kristýna nenávidí i matku

Plánuje zabíjet. Soudí ji jako uprchlou. Žena z Mělnicka měla problémy s rodiči i spolužáky. Pětadvacetiletá Kristýna...

Premium

Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

Premium

TEST: Vyplatí se benzin, hybrid, nebo diesel? Spočítali jsme to

Auto máte vybrané, co mu ale dát pod kapotu, aby vás provoz vyšel co nejlevněji – klasický benzin, úsporný diesel, nebo...

  • Další z rubriky
Premium

Hledáte ojeté SUV? Představujeme vám modely, které seženete pod 200 tisíc

Dvě stě tisíc korun není na nákup ojetého SUV žádná velká částka, i přesto je z čeho vybírat. Dvacet dostupných...

Formule 1 má plán záchrany: efektivní dvoutakty a syntetické ekopalivo

Formule 1 by mohla najít budoucnost ve dvoutaktních spalovacích motorech s hybridním ústrojím poháněným syntetickým...

Elektromobily předeženou spalovací motory v roce 2030 tvrdí studie

V roce 2030 by po světě mohlo jezdit poprvé více elektromobilů než vozů se spalovacími motory. Jejich poměr se ale bude...

Laciné nabíjení elektroaut je jen vějička. Začíná se zdražovat, a pořádně

Už samotný nákup elektromobilu vyžaduje hodně ústupků, tučné konto a změnu řidičských (a životních) zvyklostí. S novým...

Najdete na iDNES.cz