Opticky docela velký sedan představil Citroën v Paříži, ale především čínským zákazníkům. Právě pro tamní trh je auto určeno a bude se tam prozatím i vyrábět. Bude to druhý model luxusní řady DS, který Citroën v továrně v jihočínském Shenzenu vyrábí. Ale na rozdíl od DS5, kterou známe i v Evropě, bude novinka zatím produkována právě jen v čínské továrně. Do prodeje se DS 5LS dostane v březnu příštího roku, pro svou luxusní řadu má Citroën v plánu otevřít v Číně 50 specializovaných prodejen.
Orientace na čínský trh je na autě jasně patrná. Už jméno je originální. Sice má v názvu magické DS podle legendárního modelu z roku 1955, ale stojící samostatně, což je rozdíl od všech předchozích novodobých déesek. Zcela mimo pak jde tvář novinky, která vychází z konceptu Wild Rubis. Na přední masce tak nenajdeme žádné logo Citroënu, jak je tomu u všech modelů včetně těch z řady DS.
Novinka totiž má přední masku obdélníkovou a velmi protáhlou. V bocích se pak chromovaný rámeček rozšiřuje a přechází v jakási křidélka, která zasahují až do světel.
Přímý pohled zpředu je zvláštní, citroën by v tom hledal málokdo, auto z tohoto pohledu připomíná trochu nové jaguary. Šikmý boční pohled odhalí lehce barokní linie. Zbytek karoserie se nese v poměrně střídmém stylu, zakulacené linky doplňují vypoulené přední blatníky a boční prolis, který kopíruje svažující se linii střechy. Zadní části dominují velké LED svítilny a výrazné koncovky výfuku.
Citroën DS 5LS je solidní kus auta, ale stále je o fous menší než dobře známý Citroën C5. Novinka měří na délku 4,7 metru, tedy o sedm centimetrů méně než C5. Je dost široká, na šířku má 1,84 metru a na výšku měří rovných 1,5 metru. Rozvor má slušnou délku 2,71 metru.
Výrobce si dal záležet, aby si posádka uvnitř auta užívala pohodlí. Přední sedadla se zajímavým prošitím budou mít masážní funkci, u zadních zase bude možné naklánět opěradla. Ve výbavě bude ionizér vzduchu, solidní audio Arkamys a Denon, multifunkční dotykový barevný displej, DVD přehrávač a další. Řidič se může těšit na hlídání mrtvého úhlu, přední a zadní parkovací senzory a zadní kameru. Vstup a startování budou bezklíčové.
S ohledem na to, že minimálně zpočátku se auto bude prodávat jen na čínském trhu (a zatím není jasné, jestli se vůbec objeví na evropských trzích), nepřekvapí jen dvě pohonné jednotky. Dobře známý přeplňovaný zážehový motor 1,6 THP bude nabízený ve dvou výkonových verzích: THP 160 a THP 200. Číselné označení ukazuje na výkon v koňských silách, převedeno na kilowatty to je 117 a 147. Stejné motory má i u nás dobře známý Citroën DS5, jen slabší motor má o 2 kW nižší výkon.
Dieselové motory nejsou v Číně u osobních aut populární, takže je na tamním trhu ani Citroën nebude nabízet. Pokud by ale DS 5LS měl zamířit i do Evropy, tak se bez dieselů neobejde. Solidních motorů má ale v tomto směru Citroën v nabídce dost. Cenu novinky Citroën prozatím neuvádí.