Nárazník opět vynalezen
Tyto malé "airbagy" má pod pružnou polyuretanovou "pokožkou" na bocích a v rozích nárazníků. Ty tedy opět získávají svou původní funkci, však proto se také tak jmenují. S nárazníkem Citroenu Cactus se tedy zase může narážet.
Na velké rány to není, ale při městských šťouchancích to ochrání velmi dobře. "Testovali jsme to nákupním vozíkem naloženým autobateriemi," líčí pro iDNES.cz Mark Lloyd, šéfdesignér projektu nejčerstvějšího konceptu Citroënu.
A přesně na šťouchance před supermarketem je tato věc vymyšlená. Lloyd by vzduchové kapsy rád viděl i v sériové produkci.
"Kaktusářství" se Citroën věnuje už dlouho. V roce 2007 představil právě ve Frankfurtu koncept jednoduchého auta jménem Cactus. Za šest let šlechtění trochu ztratil na jednoduchosti a přidal víc technologií. A opět je to jeden z nejparádnějších frankfurtských konceptů.
Jednoduchý interiér okouzlí vzdušností a jednoduchostí. Autosalonovou libůstkou jsou chybějící okna. Dveře se otvírají stiskem tlačítka na horní hraně a dovnitř pozvou dvě lavice. Přední je pro dva, ti si mohou mezi sebe ještě vyklopit loketní opěrku.
Pracoviště řidiče je tvořeno dvěma displeji. První pro řízení, druhý pro zábavu a ovládání klimatizace. Vedle pravého kolena už má jen velká tlačítka ovládající automatickou převodovku. Specialitou, které se časem dočkáme v sériových autech, je airbag řidiče schovaný v čalounění stropu. V přístrojovce tedy zbylo místo na velkou schránku na drobnosti.
Je to koncept, ale do sériové výroby údajně míří něco, co z tohoto bílého bláznivce vychází. Tedy třeba malý hatchback na zvýšeném podvozku, takovým se dnes říká crossover do městského terénu. Italský magazín Quattroruote už spekuluje o Citroënu C4 Cactus.
Koncept Citroën Cactus má na délku 421 centimetrů, vysoký je 153 a široký 175 cm. Světlá výška podvozku je terénních 21 centimetrů.
O pohon se stará hydraulický hybrid, který kombinuje benzinový tříválec a hydraulická pumpa se zásobníkem s tlakovým vzduchem. Technologii HybridAir vyvinutou ve spolupráci s Boschem představil koncern PSA sdružující Peugeot s Citroënem letos v březnu na autosalonu v Ženevě. Do sériové výroby mu to ještě bude trvat nějakou dobu, zatím se mluví o roce 2016. O vzduchovém hybridu čtěte více zde.