Citroën vypěstoval auto s „airbagy“ proti nákupním vozíkům

  13:27aktualizováno  13:27
Frankfurt nad Mohanem (Od zpravodajů iDNES.cz) - Kaktus je ochranář, bodlinami se brání. Nějak tak vysvětlují u citroenu jméno nového konceptu Cactus. Pod panely karoserie má na místech, která ve městě nejvíc trpí, vzduchové kapsy chránící před nárazy.

Nárazník opět vynalezen

Tyto malé "airbagy" má pod pružnou polyuretanovou "pokožkou" na bocích a v rozích nárazníků. Ty tedy opět získávají svou původní funkci, však proto se také tak jmenují. S nárazníkem Citroenu Cactus se tedy zase může narážet.

Na velké rány to není, ale při městských šťouchancích to ochrání velmi dobře. "Testovali jsme to nákupním vozíkem naloženým autobateriemi," líčí pro iDNES.cz Mark Lloyd, šéfdesignér projektu nejčerstvějšího konceptu Citroënu.

Citroën Cactus

A přesně na šťouchance před supermarketem je tato věc vymyšlená. Lloyd by vzduchové kapsy rád viděl i v sériové produkci.

"Kaktusářství" se Citroën věnuje už dlouho. V roce 2007 představil právě ve Frankfurtu koncept jednoduchého auta jménem Cactus. Za šest let šlechtění trochu ztratil na jednoduchosti a přidal víc technologií. A opět je to jeden z nejparádnějších frankfurtských konceptů.

Jednoduchý interiér okouzlí vzdušností a jednoduchostí. Autosalonovou libůstkou jsou chybějící okna. Dveře se otvírají stiskem tlačítka na horní hraně a dovnitř pozvou dvě lavice. Přední je pro dva, ti si mohou mezi sebe ještě vyklopit loketní opěrku.

Fotogalerie

Pracoviště řidiče je tvořeno dvěma displeji. První pro řízení, druhý pro zábavu a ovládání klimatizace. Vedle pravého kolena už má jen velká tlačítka ovládající automatickou převodovku. Specialitou, které se časem dočkáme v sériových autech, je airbag řidiče schovaný v čalounění stropu. V přístrojovce tedy zbylo místo na velkou schránku na drobnosti.

Je to koncept, ale do sériové výroby údajně míří něco, co z tohoto bílého bláznivce vychází. Tedy třeba malý hatchback na zvýšeném podvozku, takovým se dnes říká crossover do městského terénu. Italský magazín Quattroruote už spekuluje o Citroënu C4 Cactus.

Koncept Citroën Cactus má na délku 421 centimetrů, vysoký je 153 a široký 175 cm. Světlá výška podvozku je terénních 21 centimetrů.

O pohon se stará hydraulický hybrid, který kombinuje benzinový tříválec a hydraulická pumpa se zásobníkem s tlakovým vzduchem. Technologii HybridAir vyvinutou ve spolupráci s Boschem představil koncern PSA sdružující Peugeot s Citroënem letos v březnu na autosalonu v Ženevě. Do sériové výroby mu to ještě bude trvat nějakou dobu, zatím se mluví o roce 2016. O vzduchovém hybridu čtěte více zde.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Ioniq je ideální na každodenní dojíždění. Hyundai ho zlevnil

Hyundai IONIQ Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq již čeká na svého nástupce, přijít má na podzim. I díky tomu se nyní prodává za docela...

Další z rubriky

Vídeň zastavila testy autonomních minibusů, nabourala do něj chodkyně

Autonomní mikrobusy Navya testuje vídeňský dopravní podnik.

Konsorcium auto.Bus – Seestadt už několik měsíců testuje ve Vídni provoz dvou malých minibusů bez řidiče. Jeden z nich...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Evropské silnice pod dohledem kamer. Nejvíc jich je v Itálii

Kamery sledují provoz na křižovatce ve zlínské části Louky.

Česko je 15. v Evropě v hustotě rozmístění silničních kamer. Jedna kamera dohlíží na zhruba 200 kilometrů a celkově...

Najdete na iDNES.cz