Citroën vypěstoval auto s „airbagy“ proti nákupním vozíkům

  13:27aktualizováno  13:27
Frankfurt nad Mohanem (Od zpravodajů iDNES.cz) - Kaktus je ochranář, bodlinami se brání. Nějak tak vysvětlují u citroenu jméno nového konceptu Cactus. Pod panely karoserie má na místech, která ve městě nejvíc trpí, vzduchové kapsy chránící před nárazy.

Nárazník opět vynalezen

Tyto malé "airbagy" má pod pružnou polyuretanovou "pokožkou" na bocích a v rozích nárazníků. Ty tedy opět získávají svou původní funkci, však proto se také tak jmenují. S nárazníkem Citroenu Cactus se tedy zase může narážet.

Na velké rány to není, ale při městských šťouchancích to ochrání velmi dobře. "Testovali jsme to nákupním vozíkem naloženým autobateriemi," líčí pro iDNES.cz Mark Lloyd, šéfdesignér projektu nejčerstvějšího konceptu Citroënu.

Citroën Cactus

A přesně na šťouchance před supermarketem je tato věc vymyšlená. Lloyd by vzduchové kapsy rád viděl i v sériové produkci.

"Kaktusářství" se Citroën věnuje už dlouho. V roce 2007 představil právě ve Frankfurtu koncept jednoduchého auta jménem Cactus. Za šest let šlechtění trochu ztratil na jednoduchosti a přidal víc technologií. A opět je to jeden z nejparádnějších frankfurtských konceptů.

Jednoduchý interiér okouzlí vzdušností a jednoduchostí. Autosalonovou libůstkou jsou chybějící okna. Dveře se otvírají stiskem tlačítka na horní hraně a dovnitř pozvou dvě lavice. Přední je pro dva, ti si mohou mezi sebe ještě vyklopit loketní opěrku.

Fotogalerie

Pracoviště řidiče je tvořeno dvěma displeji. První pro řízení, druhý pro zábavu a ovládání klimatizace. Vedle pravého kolena už má jen velká tlačítka ovládající automatickou převodovku. Specialitou, které se časem dočkáme v sériových autech, je airbag řidiče schovaný v čalounění stropu. V přístrojovce tedy zbylo místo na velkou schránku na drobnosti.

Je to koncept, ale do sériové výroby údajně míří něco, co z tohoto bílého bláznivce vychází. Tedy třeba malý hatchback na zvýšeném podvozku, takovým se dnes říká crossover do městského terénu. Italský magazín Quattroruote už spekuluje o Citroënu C4 Cactus.

Koncept Citroën Cactus má na délku 421 centimetrů, vysoký je 153 a široký 175 cm. Světlá výška podvozku je terénních 21 centimetrů.

O pohon se stará hydraulický hybrid, který kombinuje benzinový tříválec a hydraulická pumpa se zásobníkem s tlakovým vzduchem. Technologii HybridAir vyvinutou ve spolupráci s Boschem představil koncern PSA sdružující Peugeot s Citroënem letos v březnu na autosalonu v Ženevě. Do sériové výroby mu to ještě bude trvat nějakou dobu, zatím se mluví o roce 2016. O vzduchovém hybridu čtěte více zde.

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

Ferrari představilo novou formuli pro Vettela

Monopost Formule 1 stáje Scuderia Ferrari pro sezonu 2019

Nejslavnější stáj Formule 1 představila svůj nový monopost pro nadcházející sezonu. Premiéra nového ferrari pro...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

Autofotka týdne: Krása motorsportu v obrazech českých mistrů

Maxmilian

Čtrnáctý ročník fotografické soutěže Zlaté oko, v rámci které jsou oceňovány nejlepší snímky z oblasti motoristického...

Najdete na iDNES.cz