Diskuse k článku

Citroën C5 je zpátky jako nejvariabilnější SUV, bez pohonu 4x4

Loni se s ukončením výroby modelu C5 definitivně uzavřelo působení Citröenu ve střední třídě. Zavedený název se nyní vrací v podobě kompaktnějšího vozu s vyšší stavbou karoserie, který naskakuje na módní vlnu SUV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a39n 41D42v30o50ř57á55k 4538943876978

meli jsme v rodine hodně Citroenů (vše vždy nové), já sám jsem měl novu C3 rok 2013. Všechny ty auta byly hezký, ale tohle... já teda nevim, al enedovedu si představit že bych to měl. Vnitřek je hezkej, ale ten zevnějšek...to už je i kija nebo hnůjdaj hezčí. škoda...

0/0
10.10.2018 15:55

R33i21c90h94a21r34d 14M25r29a62z98e96k 8508460399301

...nez hydraulickeho podvozku si to muzou.... vite co... mam C 5 II s dvoulitrovym turbodieselem a az to jednou doslouzi (zatim 250 kKm) tak si zariskuju s trilitrovym sestivalcem... a samozrejme zase na hydraulice...

+2/0
9.10.2018 17:51

Z70d20e23n83ě97k 70D66u56b51e24c51k65ý 3197944160318

Ten třílitrový benzín má manželka a doufám, že ještě dlouho vydrží.

0/0
10.10.2018 13:13

R37i31c74h15a17r13d 74M79r40a72z93e76k 8988210719201

Já chci ten diesel..

0/0
10.10.2018 14:44

R37o73m57a82n 37V40o56c18e68t35k85a 9253271826868

1,2ccm, sen každého řidiče

+1/−3
9.10.2018 17:06

R96o87m93a88n 46V70o59c88e96t25k45a 9843851976568

1,5l

+1/0
9.10.2018 17:06

J29i76ř66í 68S38c77h48w97a61c12h 8458594868346

Já bych 1.5/180k v novým Civicu nepohrdl.....

+1/0
9.10.2018 20:36

P26a76v90e45l 82M57a15t48o31u73š94e90k 4888700834

I kdyby to tak reálně nebylo, působí to stejně lacině jako jejich nejmenší modely, jen ve větším měřítku...

0/−5
9.10.2018 14:00

Š79t21ě78p51á10n 96Č17e75r29n30ý 8834614379178

Kdesi jsem četl, že by C5 měla konkurovat 3008 od Peugeotu. Nicméně si myslím, že tu moc o konkurenci nejde, C5 je podle mě úplně jiný segment.

Když vezmu v potaz povedené motory, které jsou u obou aut stejné, tak design je diametrálně odlišný. Citröen udělal krok do neznáma, kde francouzské automobilky nikdy nebyly. Zatímco Peugeot se podle mě vrací k tomu dobrému, co ve Francii vzniklo - ostřejší tvary. Toto je naopak takové "vajíčko" na kolech.

Jinak tedy ke zkušenosti s motory - tu mám osobní. Mám 3008 v 1.2 PureTech a v automatu a "univerzálnější" auto dle mého názoru neexistuje. Do kufru nacpete opravdu cokoli, po sklopení sedadel jsem odstěhoval půlku chalupy. Podvozek je nastaven přímo ideálně na naše silnice - hodně komfortně, zároveň auto "neplave" ani v rychlostech nad 150 kilometrů v hodně, ani v zatáčkách. Po ujetí 10.000 kilometrů se průměrná spotřeba ustálila někde na 8 litrech - jezdím 70% město, 10% dálnice, 20% okresky. I přes nízký objem auto docela slušně zrychluje i v rychlostech nad předpisových 130 kilometrů v hodině. Zátah turba je zároveň příjemný, nejedná se "trhnutí" jako například u motorů TSI.

Byl jsem dlouhé roky zastáncem Fordu, konkrétně Mondea v 2.0 TDCi a do "frantíka" bych tehdy nešel ani omylem, vůbec ne do benzínu. Nicméně dnes dělají Francouzi (konkrétně Peugeot) natolik kvalitní auta, že bych nic jiného nepořídil. A k naftě bych se už s jistotou nevrátil nikdy.

+2/−1
9.10.2018 13:03
Foto

B64o30h93u67m52i24l 67P40r45o64c33h61á38z86k94a 9832579664690

Mno, a zrovna ten motor TDCi pochází od PSA, takže jste pouze přesedlal z francouzského motoru do kompletně francouzského auta ;-D.

+5/0
9.10.2018 16:41

Š55t61ě14p37á83n 66Č14e41r25n62ý 8384274369218

Však taky neříkám, že jsem s tím nafťákem byl nespokojený, bylo to zrovna to TDCi z "dobrého ročníku". Na dálnici (samozřejmě jen v Německu) se s ním dalo jet bez problému přes 200 a ve městě bralo okolo 6 litrů. Jen mi už přijde, že tyto motory ztrácí smysl. Životnost motorů s malým objemem se jim vyrovná a spotřeba už taky.

0/0
9.10.2018 17:05

R79o77m59a36n 59V53o16c60e28t81k90a 9553261496508

6l vz. 8l je srovnatelné?

0/−2
9.10.2018 17:10

Š16t72ě67p78á33n 53Č49e60r87n77ý 8144244959408

S Mondeem jsem jezdil více času po dálnici. A to bralo okolo 5 litrů. Kdybych s 3008 jezdil častěji po dálnici, tak si myslím, že se dostanu na nějakých 7 litrů. Což mi už opravdu jako obrovský rozdíl nepřijde.

Druhá věc je přesnost měření - Mondeo mělo obyčejný palubní počítač. 3008 dokáže nahrát velmi přesné statistiky do telefonu do aplikace přímo od Peugeot.

0/0
9.10.2018 17:15

M28i64r85e73k 34G77a43j88e33r 5391836779980

To byste se spíš na těch 7 litrů nedostal, hlavně kvůli odporu vzduchu.

0/0
10.10.2018 3:02
Foto

B44o64h86u76m92i45l 61P91r19o88c66h48á43z74k63a 9632959414870

Nechci rýpat, ale psal jste: "do "frantíka" bych tehdy nešel ani omylem" ;-). Takže jste jezdil v Belgičanovi s francouzským agregátem.

+1/0
9.10.2018 17:21

Š29t85ě92p14á57n 66Č92e20r66n38ý 8734334249468

To je pravda. Ono Mondeo nebylo vůbec zlé, spíš mi už ve městě vadila délka - na "normální" parkovací místo se nevejde. Na druhou stranu se v něm dalo klidně týden spát se sklopenými zadními sedačkami.

Odešlo na věčnost ve 400 tisících (reálně tak 550 - určitě bylo stočené), kdy odešla vodní pumpa a kompletně se zadřel motor. Neříkám, že to bylo špatné auto, ale naftu bych si už dnes nepořídil.

+1/0
9.10.2018 17:30

M75i55c25h35a84l 94F34r38a91n84z 7883323191382

Xsara r.v.2000 najeto 400k (podle mě 500k) 2,0HDi, motor RHY. Jezdil jsem kolem pěti litrů, motor mě nikdy nenechal ve štychu. Takže za mě naftu znovu. Teď mám C4GP 1,6 v naftě a opět absolutní spokojenost

0/0
10.10.2018 13:41

R46e55n68é 46H45a78l29l42a 8511548306486

8 litrů? To jsem neměl ani ve 2.0 v Mazdě MPV.

+1/−1
9.10.2018 16:57

Š29t22ě47p55á42n 43Č50e22r57n79ý 8394344139568

I když člověk jezdí většinu cest po městě?

0/0
9.10.2018 17:06

R97o96m76a64n 67V11o96c55e73t86k18a 9403801686258

Město:

Seat Leon 1,6TDi 7°DSG - 4,5l

VW Tiguan 2,0TDi manuál - 5,5l

Dálnice:

Seat Leon 1,6TDi 7°DSG - 5,2l

VW Tiguan 2,0TDi manuál - 5,8l

0/−6
9.10.2018 17:14

Š28t44ě94p80á42n 40Č87e40r78n39ý 8144174479348

Naftu člověk ve městě akorát tak utahá a servisní náklady budou úplně jinde. Pokud bych denně dojížděl 30 kilometrů do práce, tak proč ne, ale já jezdím 5 kilometrů.

Jinak tedy zrovna na Tiguan jsem se koukal taky a měl jsem ho i půjčený na víkend. Po kombinaci cca 50 kilometrů ve městě a 100 mimo jsem se dostal na 6,6 litru. To co jsi uvedl jsou tabulky, ne realita.

+8/0
9.10.2018 17:18

Š28t26ě47p46á33n 29Č87e13r90n40ý 8774534349858

A ještě by bylo fajn zmínit pořizovací cenu Tiguana. Pokud dobře vím, tak se člověk se slušnou výbavou pod 800 tisíc nedostane, s automatem ta cena jde o cca 60 tisíc nahoru.

Zatímco co 3008 jsem pořídil (ač v akční nabídce) za 600 tisíc. A to rozhodně ne v základu a v automatu.

Když si pak člověk spočítá rozdíl ceny, tak se mu nafta nevyplatí.

+4/0
9.10.2018 17:39

M92a74r88e95k 84J87a82n95e46č71k19a 1987576823491

Jojo z ikony je zase jenom další SUV. Raději tomu měli dát jiný název, než C5.

+4/0
9.10.2018 12:09

M55i18c91h54a48l 10F69r68a68n77z 7503433731202

to mě na tom taky štve :(

0/0
10.10.2018 13:51

J18a86n 67J50a91n54e89č56e18k 9690753240286

Další automobilový expert Lukáš Vaverka se připojil k jiném automobilovému expertovi idnesu Františku Dvořákovi a píše o "Citröenu". V příštím článku nám pravděpodobně představí nový Wolksvagen, Porche nebo Hiunday.

PS: nechcete radši psát o vaření? :-P

+2/0
9.10.2018 10:17

J68a64n 95J77a20n94e58č52e39k 9170843650186

Tak z nadpisu už to zmizelo, teď ještě v perexu ;-D

0/0
9.10.2018 16:21

T52o41m25á84š 75Z10e25m54a54n 3265288524495

A není to tedy spíše MPV?

+1/0
9.10.2018 9:18

J23a73n 40M89a33c89h51á31č 3587726203352

Vše,pro co byli lidé ochotni koupit si Citroen,tak je pryč.

+12/−2
9.10.2018 5:45

J20a36k88u53b 10S43e36k35e16r77a 6886410626255

Jezdil jsem týden v C4 kaktus (za mě fajn auto) a seděl jsem v novém Berlingu, které je velmi povedené a opravdu obrovské. Za mě toho Citroen nabízí dostatek. R^

+2/0
9.10.2018 14:30

Najdete na iDNES.cz