Citroën C3 Pluriel: tři a půl auta za jedny peníze

  7:28aktualizováno  7:28
Mezi nejobdivovanější modely na brněnském autosalonu se určitě zařadí nedávná novinka Citroën s názvem Pluriel. Francouzský výrobce se vozem, který vychází s platformy modelu C3, snaží vyjít vstříc současným požadavkům motoristů na maximální variabilitu. Pluriel se poprvé představil v roce 1999 na autosalonu ve Frankfurtu ještě jako velkorysý koncept, v této chvíli se vyrábí a koncern plánuje vyrobit až 75 tisíc kusů ročně.

Kromě dvou míst vpředu pluriel nabízí sezení i dvěma osobám na zadních sedadlech. A tak se dvoudveřový hatchback celkem snadno mění v kabriolet. Ale ne obyčejný. Skládací střechu totiž lze složit jen částečně, a získat tak verzi vozu s otevřenou střechou. Když odejmeme boční oblouky (jsou z hliníku, každý váží jen 12 kilogramů), získáme klasický zcela otevřený kabriolet. A to ještě není vše; zadní liché dveře zavazadlového prostoru se vyklápějí směrem dolů, takže po složení zadních sedadel ještě může pluriel sloužit nejen jako malý roztomilý roadster, ale i jako velmi originální malý pick-up.

Vozidlo je vyráběno a montováno ve Villaverde, městě kousek od španělské metropole Madridu. Náklady na jeho vývoj dosáhly 200 milionů Eur, na návrzích modelu se podílel i Ital Design. Výrobce si troufá, když odhaduje, že s plurielem na trhu srovnatelných automobilů obsadí více než 50 %. Na trhu jsou nabízeny i další kabriolety jako Peugeot 206 CC, Ford Street Ka, Renault Mégane CC nebo VW Beetle Cabrio.

Vnitřní prostor je srovnatelný s třídveřovým hatchbackem C3, kufr nabízí v konfiguraci Berline 266 litrů. Například Peugeot 206 CC má k dispozici 150 litrů, Ford Street Ka 214 litrů. Ostatní varianty vozu výrobce nazval - Spider, Spider Pick-up, Kabriolet a Berline (+Berline Panoramique). Rozměry plurielu jsou délka 3934 mm, šířka 1700 mm, délka 1560 mm a rozvor 2460 mm. 

Poznatky ze svezení:

*  fouká dovnitř (sklon předního okna nedokáže ochránit posádku před protivětrem)
*
převodovka SensoDrive u motoru 1.6 řadí dlouho
* odnímatelné podélné oblouky je třeba nechat v garáži (změnu na roadster nelze udělat v terénu)
(jim)

V základním provedení se do plurielu montuje motor 1,4i o výkonu 75 koní, temperamentnější je motor 1.6i/110 koní, doplněný o elektronickou převodovku SensoDrive. Koncern PSA do budoucna plánuje přidat do nabídky i vznětový agregát HDi. Slabší benzinový motor umožní vozu jet rychlostí 164 km/h, silnější pak 188 km/h. S nádrží 47 litrů dlouho nevystačí, jednotka 1.4 si po městě řekne o téměř 9 litrů paliva (mimo město/kombinace 5.5/6.8), "šestnáctistovce" stačí 8,3 litru na 100 km (mimo město/kombinace 5,5/6,6).

Citroën C3 Pluriel přijde zájemce podle motoru buď na 459 900 korun nebo 599 900 korun, přitom v základní výbavě  jsou například airbagy řidiče i spolujezdce, dvojité bořní airbagy řidiče i spolujezdce, elektricky ovládaná přední i zadní okna, audiosystém z CD, u dražší verze systémy ABS+EBD+EBA nebo automatická klimatizace.

Citroën C3 Pluriel - umožňuje vytvořit nejen hatchback, ale i kupé, kabriolet a malý pick-up.

Citroën C3 Pluriel - varianta hatchback (před složením střechy)

Citroën C3 Pluriel - kabriolet (před odstraněním zadního okna)

Citroën C3 Pluriel - kabriolet panoramique (umožňující skvělý výhled posádce)

Citroën C3 Pluriel - varianta roadster

Citroën C3 Pluriel - spider pick-up (malý náklaďáček)

Citroën C3 Pluriel - z hatchbacku se může změnit v kabriolet, spider nebo malý pick-up.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Vídeň zastavila testy autonomních minibusů, nabourala do něj chodkyně

Autonomní mikrobusy Navya testuje vídeňský dopravní podnik.

Konsorcium auto.Bus – Seestadt už několik měsíců testuje ve Vídni provoz dvou malých minibusů bez řidiče. Jeden z nich...

VIDEO: Kutil naučil dělat starý volkswagen kotrmelce

Nizozemský mechanik naučil Golfa koulet kotrmelce

Emile Luijben z nizozemského Baarle-Nassau má rád staré stroje. A ještě radši je přetváří v něco bláznivého. Jeho...

Najdete na iDNES.cz