

Nová generace Citroënu C3 je jako pojízdná pohovka do města, do které se budete těšit kvůli pohodlnému svezení i tam, kde to asfaltéři odflákli. Zdaleka ne vše je sice ideální, ale Francouzi opět ukázali, že malá dostupná auta jsou stále jejich parádní disciplínou. Že by nejlépe vyladěný citroën současnosti?
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Světlomety složené ze dvou horizontálních segmentů a jednoho vertikálního zvyšují pocit robustnosti. Z někdejšího hatchbacku je tak nově již spíše crossover.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Podobnou vizáž, tedy dva vodorovné pruhy a jeden svislý, mají i koncová světla.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
S celkovým víceméně hranatým laděním ostře kontrastuje (staro)nové oválné logo, které svým tvarem připomíná vejce.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Okrasné kryty kol zdálky vzbuzují dojem, že má auto lité disky. Z blízkosti je ovšem již mýlka jasná.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Citroën C3 nabízí minimalistický styl a pouze nejvyšší verze nabízí 10,25palcový centrální displej. Infotainment nepotěší, je složitý, ale nakonec v něm najdete vše, ale není to zadarmo. Pořád je to ale lepší řešení než u základního modelu, kde je jen držák na smartphone, jehož prostřednictvím ovládáte vše potřebné.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Citroën musí být tak trochu jiný, to je již tradice, a nová generace modelu C3 je hrdým nositelem tvarové neotřelosti. Z některých směrů působí možná trochu disproporčně, ale to již k této značce historicky patří…
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Za volantem se uvelebíte snadno. Přední sedadla jsou jako z křesla z velkého auta, opravdu velkorysá a pohodlná. U střední výbavy Plus jsou všechna v komfortním provedení s paměťovou pěnou, což je řešení, kterým se Citroën u větších modelů snaží kompenzovat to, že již nenabízí svůj slavný hydropneumatický podvozek.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Francouzská trikolóra na zadním oknem auto hezky oživuje. Cé-trojka se ovšem vyrábí v Trnavě na Slovensku.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Cé-trojka je mezigeneračně o zanedbatelných 1,9 cm delší, přičemž do Škody Fabia stále zbývá celých 9,3 cm, a zejména je oproti předchůdci o nezanedbatelných 9,3 cm vyšší.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Světlá výška je velkorysých 19 cm. To pomůže při jízdě úvozem k chatě i při souboji s městskými obrubníky.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Buďte šťastni. Na opěrkách loktů ve dveřích jsou přišité červené štítky s povzbuzujícími vzkazy v angličtině. Na každých dveřích jsou jiné. Něco na tom je - v nové generaci sedíte o více než 7 cm výše než u té předchozí, nastupování a vystupování je tak ideální pro stárnoucí Evropany.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Příď je hodně členitá. Od provedení pro Jižní Ameriku a Indii, ze kterého vychází, se výrazně liší.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Přístroje před řidičem jsou ve škvíře pod čelním sklem dobře odcloněné. Jsou tedy dobře na očích a nemusíte kvůli nim příliš sklápět oči od vozovky. Citroën toto řešení trochu sebevědomě označuje jako head-up displej.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Pravdou ale je, že se vše promítá zespodu na odrazovou desku. K dispozici je ale jen několik údajů, překvapivě chybí otáčkoměr, což u auta s manuálním řazením zrovna nepotěší.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ať se cítíte dobře…
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
… i vzadu. Tam se sedí velmi pohodlně. Sedadla s paměťovou pěnou mají dlouhé sedáky a sedí sena nich skoro stejně pohodlně, jako na těch předních. Místa na kolena je dostatek, vzadu se tak pohodlně odvezou i dva velcí dospělí. Horší je to již s přístupem, neboť malé dveře se stejně jako u předchůdce neotevírají v moc velkém úhlu.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Mechanicky ovládaná klimatizace se třemi mechanickými ovladači potěší jednoduchostí a přístupem. Snad jen nastavování teploty mohlo být blíž řidiči.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Buďte v pohodě…
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
… hlídač značek a jízdního pruhu má vlevo vedle volantu vlastní tlačítko pro deaktivaci. Přijde to vhod, neboť jinak vás auto pořád bombarduje limity, které se míjí s realitou a připomínají spíše generování náhodných čísel.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,2 litru disponuje výkonem 100 koní a již je opatřený řetězovým rozvodem, a nikoliv problémovým řemenem, jako v minulosti. Na volné okresce se spokojí s průměrně 5,5 l/100 km, na dálnici ale počítejte i se 7,5 l, což je na tak malé auto docela dost. Průměr se pohybuje okolo ještě snesitelných 6,5 l/100 km.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Motor běží krásně, tříválec se rychle vytáčí, chce se mu do otáček a má říz. Na běžné cestování má dostatek síly, ale při dálničním tempu už je znát úbytek síly a patrný typický zvuk tříválce. Pro potřeby převážně městské a příměstské přepravy dobře vyhoví.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Prutová anténa dává jasně na vědomí cenovou kategorii tohoto citroënu.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Design je hravý, což je pro městské vozy z Francie typické. Modrá barva Monte Carlo (14 000 Kč) a bílá střecha (5 500 Kč) dojem ještě umocňují.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Střešní ližiny jsou bohužel jen designové atrapy. Příčníky se totiž uchycují mezi dveře a střechu.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Srovnání s předchozí generací ukazuje výrazně větší výšku a hranatější tvary.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Změna stylu z „ocucaného bonbonu“ na nové hranatější pojetí je jasně patrná.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
S tlumiči vybavenými hydraulickými dorazy dokáže nová C3 vyžehlit i hodně velké nerovnosti. Je ale cítit, že má krátký rozvor a je úzká.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
A to i s pneumatikami rozměru 205/50 R17.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Cé-trojka má skvělou převodovku. Šestistupňová manuální převodovka má jasně definovaný a nepříliš dlouhý chod. Spojka se ovládá lehce. Jen nejdelší stupeň tam nepadá tak dobře, jako u ostatních rychlostí.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Volant je malý jako u Peugeotu, a ještě hranatý. asi je to jedno, ale to se opravdu někomu líbí? V ovladačích na jeho ramenech se ale snadno zorientujete.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Design je hravý, což je pro městské vozy z Francie typické. Dvoubarevný design dojem svěží dojem ještě umocňuje.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Bavte se. Ale zase ne moc. V kabině bohužel chybí stropní madla a také vnitřní osvětlení je řešeno velmi úsporně.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Citroëny byly vždycky městské „mercedesy“, jedny z těch nejkomfortnějších malých aut. Absolutně rezignovaly na nějaké sportovní ambice, což vlastně není vůbec zlá strategie, protože pro poskakování městem a pro takové to holčičí ježdění nepotřebujete nic nasupeného.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
C3 ve střední výbavě Plus je možné v akci pořídit za 415 000 Kč. To je na tak malé auto poměrně hodně peněz. Taková je ale bohužel realita dnešní doby.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Jako celek působí cé-trojka jako možná nejlépe vyladěný citroën.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Důraz na jednoduchost je znát I ve střední výbavě Plus, kde se zadní okna stahují kličkou. Výplně dveří jsou z odolného tvrdého plastu.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Na jízdu po městě je Citroën C3 skvělý. Na dálnici je ale znát, že je to malé auto. Je i docela tiché, ne že by bylo neklidné nebo nejisté, ale postrádá plynulost a rozvážnost velkého auta. V zatáčkách se již dost naklání a ve vyšších rychlostech už to není klidný let.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Ve schránce před spolujezdcem v nové generaci Citroënu C3 jsou v plastu vyvedené ikonické historické modely značky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Fronta citroënů ve schránce: současné městské vozítko Ami následují modely Méhari, 2CV, Typ H a Traction Avant.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Zadní dveře se bohužel neotevírají v příliš velkém úhlu.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Kufr o solidním objemu 310 litrů má pravidelný tvar, ale úzký vstupní otvor a nakládací hranu ve výšce 82 cm nad vozovkou. V případě těžších předmětů se tedy docela navzpíráte.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Tvrdé šedivé plasty v kabině oživují ozdobné modré lišty.
Autor: Vladimír Löbl, iDNES.cz
Design nové generace cé-trojky se inspiroval konceptem Oli.
Autor: Citroën
Design nové generace cé-trojky se inspiroval konceptem Oli.
Autor: Citroën
Design nové generace cé-trojky se inspiroval konceptem Oli.
Autor: Citroën
Design nové generace cé-trojky se inspiroval konceptem Oli.
Autor: Citroën
Design nové generace cé-trojky se inspiroval konceptem Oli.
Autor: Citroën
Design nové generace cé-trojky se inspiroval konceptem Oli.
Autor: Citroën