Čtvrtek 29. října 2020, svátek má Silvie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 29. října 2020 Silvie

Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

  11:00
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne a na první pohled je spíš zvýšeným C4 Cactus než čímkoliv jiným.

Citroën C3 Aircross | foto: František Dvořák, iDNES.cz

Když půjdete za pár měsíců pro malý citroen do města, budete mít na výběr hned ze tří zdánlivě stejných aut. Jednak je tu čtyřmetrový hatchback C3, jednak extravagantní polo-SUV C4 Cactus (test čtěte zde) a mezi ně se nově vklíní SUV C3 Aircross. Všechny tři vypadají podobně jako Cactus, který tuto designovou vlnu odstartoval, a využívají podobnou techniku.

První výlučnou vlastností Aircrossu je, že si říká SUV. Je to typický zástupce těch nejmenších aut této kategorie, na délku má 415 centimetrů. Zároveň je o nepřehlédnutelných deset centimetrů vyšší než C3 a C4 Cactus, má drsnější vzhled a jiné designové priority. Například se vzdal tzv. Airbumpu, vzduchových kapslí na bočních dveřích, které chrání plechy před poškozením a zásadním způsobem dotvářejí design zbývajících dvou modelů. Navíc nabízí až 90 barevných kombinací exteriéru – orámování světel a zrcátka, ale i střešní ližiny mohou být v jiné barvě než zbytek auta.

Citroën C3 Aircross

Interiér se hodně podobá běžné C3, tvarově se liší jen v detailech. Jiné je třeba umístění startovacího tlačítka nebo boční výdechy ventilace, ty jsou v Aircrossu orientovány svisle. Kromě toho si designéři více pohráli se strukturou materiálu – pás v horní části palubní desky může být textilní, nebo koženkový, čalounění sedadel pak může na několik neotřelých způsobů kombinovat buď více druhů látky, nebo látku s kůží.

Aby měla novinka co nabídnout i stávajícím majitelům C3 Picasso, dal si Citroen záležet na variabilitě. Jako jedno z mála SUV má Aircross posuvná zadní sedadla (v rozsahu 15 centimetrů) a zcela sklopitelné přední sedadlo, které umožní přepravu předmětů dlouhých až 2,4 metru. Zavazadlový prostor má na poměry třídy velmi nadstandardní objem, automobilka uvádí v základu 410 litrů – mimo jiné i proto, že vsadila na jednoduchou konstrukci zadní nápravy a absenci pohonu 4x4.

Ačkoliv se v Aircrossu sedí výše než v běžné C3, dojmy po usednutí za volant jsou téměř totožné. Plochá horní strana palubní desky navazuje na kapotu a vytváří příjemnou atmosféru. Z vozu je navíc dobře vidět ven a všechny důležité ovládací prvky jsou soustředěny na volant. Jinak zůstává možná až přehnaný důraz na dotykové ovládání, displej nahrazuje i klasický panel klimatizace.

Fotogalerie

Nabídka motorů kopíruje zbývající dva souputníky, Aircrossu však chybí nejslabší motory a naopak přidává silnější verze, které jsou C3 a Cactusu zapovězeny. Základem je tak atmosférická dvanáctistovka o výkonu 60 kW, nadstandardem přeplňované varianty s 81 a 96 kW. Diesely pak zastupuje 1.6 BlueHDi ve verzích 73 a 88 kW. Dva nejsilnější motory dostanou standardně šestistupňový manuál místo pětistupňového, prostřední benzin zase volitelně nabídne šestistupňový automat.

Aircross nově dostal ceník, české zastoupení Citroënu ho uveřejnilo dnes ráno, kdy také odstartoval prodej novinky. „C3 Aircross je v ČR nabízen ve třech úrovních výbavy: Live, Feel a Shine,“ uvádí Lenka Martinová, mluvčí českého zastoupení značky. Startovací cena pro základní verzi s benzinovým tříválcem 1.2 PureTech 82 spojeným s manuální převodovkou je 309 900 korun.

Ve výbavě má mimo jiné manuální klimatizaci, tempomat, systém pro pomoc při rozjezdu do svahu, systém pro čtení dopravních značek a systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu či šest airbagů. „Příplatková výbava je omezena na audiosystém a možnost dokoupení dojezdového kola či metalické barvy,“ doplňuje Martinová.

Autoři:
  • Nejčtenější

Poruchový motor a nekvalitní rozvody. Velký autotest ojeté Škody Octavia

Premium Motor 1.4 TSI dokonce ani v nejslabších verzích nebyl bezproblémový. Nemusí to ale znamenat zbytečně vysoké provozní...

Zimní gumy na octavie nejsou. Továrny nestíhají vyrábět a zdražují

Přezouvání aut na zimu je v plném proudu. Prodejci pneumatik varují, že je nedostatek zimního obutí v...

Dlouhodobý test Mazdy: karoserie se nám rozpadala před očima

Premium Historie provozu této Mazdy sice dokládá, že prevence se vyplatí, ale některé chyby výrobce se napravit nedají....

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kontroverzní systém start-stop. Ušetříte s ním málo, přibydou však problémy

Premium Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Máme podvyživené děti? Trend „zdravého“ stravování je tragický, říká odborník

Premium Špenát je hnusný, rajčata taky. Do školní jídelny nechodíme, tam nám nechutná. Jíme jen špagety a pizzu. A tak dál....

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Generace nevzdělaných dětí. Jen málokdo dělá při distanční výuce pokroky

Premium Je osm hodin ráno, učitel zakládá virtuální místnost, do které se postupně připojí žáci. Jednomu nejde mikrofon,...

  • Další z rubriky

Němci musí čekat na nový elektromobil až rok, Češi několik měsíců

Podíl prodaných elektrických a plug-in hybridních vozidel na trhu s novými vozy stále roste. Exkluzivní průzkum...

Titul mistra světa mu ukradli. Prezident ho nakonec ocenil, po 46 letech

Prezident Miloš Zeman propůjčil 28. října medaili za zásluhy bývalému motokrosaři Jaroslavu Faltovi. Připomněl tak...

Jak pečovat o auto na LPG? Propan-butan rozhodně není na odpis

Premium Máme zde 7 rad pro zájemce o vůz na LPG. Podíváme se na to, jak zacházet s autem a pečovat o LPG instalaci tak, aby...

Nová Škoda Fabia dorazí příští rok. Nechali jsme si ji namalovat

„Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká,“...

Nepanikařte, ale buďte opatrní. Osm znaků, že jste mohli prodělat covid-19

Druhá vlna koronavirové krize udělala z Česka, které tu první zvládlo celkem dobře, odpadlíka. Snad každý se bojí. Jsem...

Nečekaně zemřel moderátor Prima vařečky Daniel Kopál, bojoval s covidem

Ve věku 49 let zemřel moderátor Daniel Kopál, známý z pořadu o vaření Mňam aneb Prima vařečka. Bojoval s koronavirem....

Česko dál padá do covidové propasti. Má nejvíce případů i úmrtí na světě

Česko se pevně usadilo na špičce světových koronavirových statistik. Již delší dobu jsme mezi zeměmi, které mají...

NASA a vědci objevili na Sahaře a v Sahelu téměř dvě miliardy stromů

Na Sahaře a v oblasti Sahelu roste více stromů, než se předpokládalo. Tvrdí to mezinárodní vědecká studie, na níž se...

Česko je bohatší než Itálie a Španělsko, možná předběhne i Japonsko

Nejnovější data Mezinárodního měnového fondu ukazují, že Česká republika je poprvé ve své novodobé historii bohatší než...