Parametry a fotografie nástupce oblíbeného saxa je však možné prostudovat už nyní.
Přes tři a půl metru dlouhé autíčko bude v nabídce pouze ve třídveřovém provedení. Svými malými rozměry 3,66 x 1,66 x 1,46 m (délka x šířka x výška) spadá jednoznačně do kategorie "nákupních tašek", schopných otočit se "na pětníku". C2 si vypůjčila podvozkovou platformu z většího bratříčka C3 s rozvorem 2,31 metru.
Design karoserie nabízí několik zajímavých prvků, které budou vozítko odlišovat od konkurence.
Při pohledu z boku zaujme "rozbitá" linie spodní hrany oken. Pod velkým úhlem skloněná zadní partie, vystouplé boky blatníků a zajímavě tvarované zadní světlomety dávají malému Francouzovi šarm.
Dvoudílné, horizontálně dělené, třetí dveře jsou pak už jen logickým řešením pro vůz konstruovaný pro provoz ve městě. Horní díl lze otevřít i ve stísněném prostoru mezi zaparkovanými automobily, spodní díl snese zatížení až 100 kg, lze jej tak využít jako sedátko, při nakládce zase usnadní manipulaci s těžšími předměty. Ovládání zadních dveří má na starosti elektrický mechanismus - stačí pouhý dotyk prstu.
"Uličnickým" výrazem chce "cé-dvojka" oslovit především řidičky. Dynamické linie, mající přitáhnout pohledy mužů, pak dávají "malému citrónku" sportovní vzhled. V kombinaci s nejsilnějším motorem nabídky, kterým je šestnáctiventilová "jedna-šestka", přiláká i mladé "závodníky".
Takto vybavený Citröen C2, "vyšperkovaný" spojlery a šestnáctipalcovými koly, bude v nabídce figurovat pod označením VTR.
V interiéru nalezneme množství nápaditých detailů: hlavici řadící páky z čirého plastu v barvě čalounění (zelená, modrá, červená), "tajná" schránka v zadních dveřích apod.
Hitem nejnovějších modelů jsou posuvná zadní sedadla. "Cé-dvojka" proto nesmí zůstat pozadu. Záleží už jen na pasažérech, chtějí-li do kufru uložit o tašku více, či pojede-li na zadním sedadle dvoumetrový čahoun.
Moderní auto se neobejde bez prvků starajících se o ochranu posádky. O bezpečí všech čtyř cestujících se tak u Citroënu C2 starají systémy ABS, airbagy řidiče a spolujezdce či boční a hlavové airbagy, v nabídce nebudou chybět ani systémy ESP a ASR.
Ovládání C2 usnadní posilovač řízení s variabilním účinkem či parkovací asistent.
Z položek základní a volitelné výbavy stojí za zmínku alespoň volant nastavitelný ve dvou směrech, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, automatické světlomety a stěrače, či tempomat.
Nabídka pohonných jednotek by zpočátku měla zahrnovat čtyři agregáty, z nichž pouze jeden bude dieselový.
Zážehové motory o objemech 1,1; 1,4 a 1,6 litru nabídnou 61; 75 a 110 koní výkonu. Spořivější řidiče pak uspokojí motor 1,4 HDi, využívající systém přímého vstřikování paliva Common Rail o výkonu 70 koní.
Nabídka převodovek zahrnuje jak klasickou manuální, tak i automatickou Sensodrive. Samočinná převodovka, známá z většího Citroenu C3, spojuje výhody automatické převodovky (automatický režim) a manuálního řazení pomocí páček pod volantem (případně pákou voliče převodovky).
První Citroeny C2 by měly nové majitele potěšit během letošního listopadu, za ceny začínající přibližně na 11 tisících Euro.
Citroën C2 |
|
Počet dveří |
3 |
Délka |
3,66 m |
Šířka |
1,66 m |
Výška |
1,46 m |
Rozvor |
2,31 m |
Průměr otáčení |
9,6 m |
Převodovka |
manuální; automatická Sensodrive |
Kola |
14"; 15"; 16" |
Uvedení do prodeje |
konec roku 2003 |
Předpokládaná cena |
11 000 Euro |
1.6 16V | |
Motor | zážehový |
Výkon | 80 kW/ 5750 ot. |
Moment | 147 Nm/ 4000 ot. |
1.1 | |
Motor | zážehový |
Výkon |
44 kW/ |
Moment | 94 Nm/ 3200 ot. |
1.4i | |
Motor | zážehový |
Výkon | 54 kW/ 5400 ot. |
Moment | 118 Nm/ 3200 ot. |
1.4 HDi | |
Motor | vznětový |
Výkon | 50 kW/ 4000 ot. |
Moment | 150 Nm/ 1750 ot. |
Citroen C2 - zezadu |
Citroen C2 - kufr |
Citroen C2 - interiér |
Citroen C2 - zadní sedadla |
Citroen C2 VTR |
Citroen C2 |
Citroen C2 VTR |
Citroen C2 VTR |
Citroen C2 |
Citroen C2 - z boku |
Citroen C2 - přístrojová deska |
Citroen C2 - řadicí páka |