Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Citroën C2: pro maminku i závodníka

  12:20
Nové "ošklivé kačátko" na sebe řádně upozornilo už na autosalonu v Ženevě. Představení ostré verze nového miniauta z produkce francouzské automobilky mělo především navnadit veřejnost na oficiální premiéru civilní verze Citroënu C2, která se chystá na letošní frankfurtský autosalon.

Parametry a fotografie nástupce oblíbeného saxa je však možné prostudovat už nyní.

Přes tři a půl metru dlouhé autíčko bude v nabídce pouze ve třídveřovém provedení. Svými malými rozměry 3,66 x 1,66 x 1,46 m (délka x šířka x výška) spadá jednoznačně do kategorie "nákupních tašek", schopných otočit se "na pětníku". C2 si vypůjčila podvozkovou platformu z většího bratříčka C3 s rozvorem 2,31 metru.

Design karoserie nabízí několik zajímavých prvků, které budou vozítko odlišovat od konkurence.

Při pohledu z boku zaujme "rozbitá" linie spodní hrany oken. Pod velkým úhlem skloněná zadní partie, vystouplé boky blatníků a zajímavě tvarované zadní světlomety dávají malému Francouzovi šarm.

Dvoudílné, horizontálně dělené, třetí dveře jsou pak už jen logickým řešením pro vůz konstruovaný pro provoz ve městě. Horní díl lze otevřít i ve stísněném prostoru mezi zaparkovanými automobily, spodní díl snese zatížení až 100 kg, lze jej tak využít jako sedátko, při nakládce zase usnadní manipulaci s těžšími předměty. Ovládání zadních dveří má na starosti elektrický mechanismus - stačí pouhý dotyk prstu.

"Uličnickým" výrazem chce "cé-dvojka" oslovit především řidičky. Dynamické linie, mající přitáhnout pohledy mužů, pak dávají "malému citrónku"  sportovní vzhled. V kombinaci s nejsilnějším motorem nabídky, kterým je šestnáctiventilová "jedna-šestka", přiláká i mladé "závodníky".

Takto vybavený Citröen C2, "vyšperkovaný" spojlery a šestnáctipalcovými koly, bude v nabídce figurovat pod označením VTR.

V interiéru nalezneme množství nápaditých detailů: hlavici řadící páky z čirého plastu v barvě čalounění (zelená, modrá, červená), "tajná" schránka v zadních dveřích apod.

Hitem nejnovějších modelů jsou posuvná zadní sedadla. "Cé-dvojka" proto nesmí zůstat pozadu. Záleží už jen na pasažérech, chtějí-li do kufru uložit o tašku více, či pojede-li na zadním sedadle dvoumetrový čahoun.

Moderní auto se neobejde bez prvků starajících se o ochranu posádky. O bezpečí všech čtyř cestujících se tak u Citroënu C2 starají systémy ABS, airbagy řidiče a spolujezdce či boční a hlavové airbagy, v nabídce nebudou chybět ani systémy ESP a ASR.

Ovládání C2 usnadní posilovač řízení s variabilním účinkem či parkovací asistent.

Z položek základní a volitelné výbavy stojí za zmínku alespoň volant nastavitelný ve dvou směrech, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, automatické světlomety a stěrače, či tempomat.

Nabídka pohonných jednotek by zpočátku měla zahrnovat čtyři agregáty, z nichž pouze jeden bude dieselový.

Zážehové motory o objemech 1,1; 1,4 a 1,6 litru nabídnou 61; 75 a 110 koní výkonu. Spořivější řidiče pak uspokojí motor 1,4 HDi, využívající systém přímého vstřikování paliva Common Rail o výkonu 70 koní.


Nabídka převodovek zahrnuje jak klasickou manuální, tak i automatickou Sensodrive. Samočinná převodovka, známá z většího Citroenu C3, spojuje výhody automatické převodovky (automatický režim) a manuálního řazení pomocí páček pod volantem (případně pákou voliče převodovky).


První Citroeny C2 by měly nové majitele potěšit během letošního listopadu, za ceny začínající přibližně na 11 tisících Euro.

Citroën C2

 

Počet dveří

3

Délka

3,66 m

Šířka

1,66 m

Výška

1,46 m

Rozvor

2,31 m

Průměr otáčení

9,6 m

Převodovka

manuální; automatická Sensodrive

Kola

14"; 15"; 16"

Uvedení do prodeje

konec roku 2003

Předpokládaná cena

11 000 Euro

1.6 16V
Motor zážehový
Výkon 80 kW/
5750 ot.
Moment 147 Nm/
4000 ot.

1.1
Motor zážehový
Výkon

44 kW/
5500 ot.

Moment 94 Nm/
3200 ot.
1.4i
Motor zážehový
Výkon 54 kW/
5400 ot.
Moment 118 Nm/
3200 ot.

1.4 HDi
Motor vznětový
Výkon 50 kW/
4000 ot.
Moment 150 Nm/
1750 ot.

Citroen C2 - zezadu

Citroen C2 - kufr

Citroen C2 - interiér

Citroen C2 - zadní sedadla

Citroen C2 VTR

Citroen C2

Citroen C2 VTR

Citroen C2 VTR

Citroen C2

Citroen C2 - z boku

Citroen C2 - přístrojová deska

Citroen C2 - řadicí páka

Autoři:

Povodně

Od čtvrtka do neděle platí výstraha na extrémní srážky. Na většině území ČR platí také povodňová pohotovost či povodňové ohrožení

  • Nejčtenější

Tatra kolem světa se zřítila v kotrmelcích v Pamíru. Pokoušejí se ji vyprostit

Expediční vůz projektu Tatra kolem světa 2 se zřítil ze svahu v autonomní oblasti Pamír v Tádžikistánu, poblíž hranice s Afghánistánem. Výprava o nehodě v nadmořské výšce 3 000 metrů informovala s...

11. září 2024  12:24

Padesát tisíc tatrovek ročně. Nejmenší české automobilce na vývoz nezbývá

Premium

Plastová tatra 148, jedna z nejoblíbenějších českých hraček, letos slaví 10. výročí návratu na trh. A popularita vozítka s metrákovou nosností dlouhodobě neklesá. Pro představu - tatrovek se každý...

14. září 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzorný ničema tvrdí muziku. Nový mustang je jako ze staré školy

Ikonický muscle car se vřítil do digitálního věku. Nový Ford Mustang uvnitř dostal pořádnou dávku playstationu, ale jinak je to auto ze staré školy. V Evropě ho v parafrázi na slavný výrok Henryho...

10. září 2024

Nadupaná felicia bavila v Zeleném pekle ruského krále Nürburgringu

Stovky kilometrů na Nürburgringu, pár příšerných bouraček a ostré kolo se Škodou Felicia. Ruský okruhový král se zase předvedl.

11. září 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Paláce i psí boudy na kolech. Češi si u obytňáků potrpí na luxus

Fenomén obytných aut nabral na síle v covidových letech. Cestování s vlastním domem na kolech přišli na chuť i Češi. Nově zkoušejí výrobci obytňáků elektrifikaci pohonu.

8. září 2024

Fabia slaví čtvrtstoletí. Důležité škodovce prodlouží život

Celou svou kariéru, v každém vydání jeden z hlavních pilířů značky. Když Fabia nahradila svou předchůdkyni, rustikální Felicii, byl to víc než generační krok. Byl to skok do nové dimenze, ve všech...

15. září 2024

Brusel odmítl snahy vývozců aut z Číny vyhnout se clům pomocí minimálních cen

Některé firmy vyrábějící elektromobily v Číně předložily Evropské komisi návrhy na zavedení minimálních cen pro dovoz do Evropské unie, aby se tak vyhnuly dodatečným clům. Komise však všechny tyto...

15. září 2024

Veterán umí být koule na noze. Když nejezdí, trpí, varuje pořadatel srazů

Bylo mu čerstvě dvacet let a před sebou měl maturitu, přesto se rozhodl uspořádat obří sjezd autoveteránů a youngtimerů. A povedlo se. Letos Jiří Dohnal pořádal již devátou akci pod hlavičkou Classic...

14. září 2024

Padesát tisíc tatrovek ročně. Nejmenší české automobilce na vývoz nezbývá

Premium

Plastová tatra 148, jedna z nejoblíbenějších českých hraček, letos slaví 10. výročí návratu na trh. A popularita vozítka s metrákovou nosností dlouhodobě neklesá. Pro představu - tatrovek se každý...

14. září 2024

Líbí se mu moje pipinka. Je pořád nadržený, stěžovala si vyměněná manželka

V novém díle Výměny manželek se pohodlná Lucie snažila přizpůsobit domácnosti, kde se stále něco děje. Ilona jako by...

Schwarzenegger se v Praze proháněl na kole. Vyfotil se také s „Klukem s kamením“

Legendární herec a bývalý guvernér Kalifornie Arnold Schwarzenegger (77) je v Praze. O víkendu si užíval kávu na...

Plivnout při orálním sexu na penis. Obscénnost jižanské slečně změnila život

To, co v anketě vypustila do světa, byla obscénnost. Nic elegantního. Naopak, největší sprosťárna. Jenže ji do kamery...

Půllitr už mnohde není standard. Hospodští kouzlí s mírami a štvou hosty

Pivní kultura je v Česku zakořeněná po staletí a její součástí je odjakživa čepování do půllitru nebo třetinky. V...

Zatnu zuby a nevěra není. V tolyamorii žije v Česku stále více párů

Podvádíš mě, spíš s jinými a já to vím. Doma děláme, že se to neděje, a i když mi to vlastně vadí, rozhodně o tom...