Citroën C2: pro maminku i závodníka

  12:20
Nové "ošklivé kačátko" na sebe řádně upozornilo už na autosalonu v Ženevě. Představení ostré verze nového miniauta z produkce francouzské automobilky mělo především navnadit veřejnost na oficiální premiéru civilní verze Citroënu C2, která se chystá na letošní frankfurtský autosalon.

Parametry a fotografie nástupce oblíbeného saxa je však možné prostudovat už nyní.

Přes tři a půl metru dlouhé autíčko bude v nabídce pouze ve třídveřovém provedení. Svými malými rozměry 3,66 x 1,66 x 1,46 m (délka x šířka x výška) spadá jednoznačně do kategorie "nákupních tašek", schopných otočit se "na pětníku". C2 si vypůjčila podvozkovou platformu z většího bratříčka C3 s rozvorem 2,31 metru.

Design karoserie nabízí několik zajímavých prvků, které budou vozítko odlišovat od konkurence.

Při pohledu z boku zaujme "rozbitá" linie spodní hrany oken. Pod velkým úhlem skloněná zadní partie, vystouplé boky blatníků a zajímavě tvarované zadní světlomety dávají malému Francouzovi šarm.

Dvoudílné, horizontálně dělené, třetí dveře jsou pak už jen logickým řešením pro vůz konstruovaný pro provoz ve městě. Horní díl lze otevřít i ve stísněném prostoru mezi zaparkovanými automobily, spodní díl snese zatížení až 100 kg, lze jej tak využít jako sedátko, při nakládce zase usnadní manipulaci s těžšími předměty. Ovládání zadních dveří má na starosti elektrický mechanismus - stačí pouhý dotyk prstu.

"Uličnickým" výrazem chce "cé-dvojka" oslovit především řidičky. Dynamické linie, mající přitáhnout pohledy mužů, pak dávají "malému citrónku"  sportovní vzhled. V kombinaci s nejsilnějším motorem nabídky, kterým je šestnáctiventilová "jedna-šestka", přiláká i mladé "závodníky".

Takto vybavený Citröen C2, "vyšperkovaný" spojlery a šestnáctipalcovými koly, bude v nabídce figurovat pod označením VTR.

V interiéru nalezneme množství nápaditých detailů: hlavici řadící páky z čirého plastu v barvě čalounění (zelená, modrá, červená), "tajná" schránka v zadních dveřích apod.

Hitem nejnovějších modelů jsou posuvná zadní sedadla. "Cé-dvojka" proto nesmí zůstat pozadu. Záleží už jen na pasažérech, chtějí-li do kufru uložit o tašku více, či pojede-li na zadním sedadle dvoumetrový čahoun.

Moderní auto se neobejde bez prvků starajících se o ochranu posádky. O bezpečí všech čtyř cestujících se tak u Citroënu C2 starají systémy ABS, airbagy řidiče a spolujezdce či boční a hlavové airbagy, v nabídce nebudou chybět ani systémy ESP a ASR.

Ovládání C2 usnadní posilovač řízení s variabilním účinkem či parkovací asistent.

Z položek základní a volitelné výbavy stojí za zmínku alespoň volant nastavitelný ve dvou směrech, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač, automatické světlomety a stěrače, či tempomat.

Nabídka pohonných jednotek by zpočátku měla zahrnovat čtyři agregáty, z nichž pouze jeden bude dieselový.

Zážehové motory o objemech 1,1; 1,4 a 1,6 litru nabídnou 61; 75 a 110 koní výkonu. Spořivější řidiče pak uspokojí motor 1,4 HDi, využívající systém přímého vstřikování paliva Common Rail o výkonu 70 koní.


Nabídka převodovek zahrnuje jak klasickou manuální, tak i automatickou Sensodrive. Samočinná převodovka, známá z většího Citroenu C3, spojuje výhody automatické převodovky (automatický režim) a manuálního řazení pomocí páček pod volantem (případně pákou voliče převodovky).


První Citroeny C2 by měly nové majitele potěšit během letošního listopadu, za ceny začínající přibližně na 11 tisících Euro.

Citroën C2

 

Počet dveří

3

Délka

3,66 m

Šířka

1,66 m

Výška

1,46 m

Rozvor

2,31 m

Průměr otáčení

9,6 m

Převodovka

manuální; automatická Sensodrive

Kola

14"; 15"; 16"

Uvedení do prodeje

konec roku 2003

Předpokládaná cena

11 000 Euro

1.6 16V
Motor zážehový
Výkon 80 kW/
5750 ot.
Moment 147 Nm/
4000 ot.

1.1
Motor zážehový
Výkon

44 kW/
5500 ot.

Moment 94 Nm/
3200 ot.
1.4i
Motor zážehový
Výkon 54 kW/
5400 ot.
Moment 118 Nm/
3200 ot.

1.4 HDi
Motor vznětový
Výkon 50 kW/
4000 ot.
Moment 150 Nm/
1750 ot.

Citroen C2 - zezadu

Citroen C2 - kufr

Citroen C2 - interiér

Citroen C2 - zadní sedadla

Citroen C2 VTR

Citroen C2

Citroen C2 VTR

Citroen C2 VTR

Citroen C2

Citroen C2 - z boku

Citroen C2 - přístrojová deska

Citroen C2 - řadicí páka

Autoři:
  • Nejčtenější

Škoda odhalila nový elektromobil Elroq na Vltavě, ceny startují na 800 tisících

Škoda představila v Praze, v reprezentativní budově Občanské plovárny, svůj nový elektromobil. Model Elroq je od druhého října k objednání, ceny startují na 799 tisících korunách. Elektrický Elroq je...

1. října 2024,  aktualizováno  20:34

Už je předehnali. Šéf Fordu navštívil Čínu, viděl zmar tradičních značek

Premium

Situace automobilky Ford ve vztahu k čínským automobilkám se už nedá popsat, jako že by jí ujížděl vlak. Je na špatném nástupišti úplně jiného nádraží, zatímco Čína míří do cíle. Čína není...

30. září 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Naděje EU na výrobu baterií se stala symbolem krachu elektromobilizace

Švédská společnosti Northvolt se měla stát evropskou odpovědí na úspěch společností, jako je Tesla a rychle rostoucí čínští výrobci elektromobilů. Místo toho výrobce baterií pro elektromobily bojuje...

30. září 2024

Zaslepení elektromobilitou není správné, říká prezident a motorkář Pavel

Premium

Prezident Petr Pavel je velký motoristický nadšenec a příznivec nejen aut, ale především motocyklů. Při náročných pracovních schůzkách dokáže nasadit vážnou tvář a nedávat najevo emoce, ale pokud...

2. října 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rodinný palác na kolech ukazuje klady i zápory domu tahaného „na kouli“

Na první pohled by se mohlo zdát, že obytné přívěsy pomalu vyklízejí pozice a zájem se přesouvá k obytným autům. Jaké jsou výhody a jaké nevýhody domečku na kolech, který se tahá „na kouli“?...

28. září 2024

Škoda ráda Prahu: Felicia na Karlově mostě, Octavia na Staromáku a teď Vltava

Škoda se vrátila s představením nového modelu do srdce Prahy. Česká značka si světovou premiéru nového elektromobilu užila. Elroq se představil pod Pražským hradem, na pontonu u nádherné budovy...

5. října 2024

Češi najedou ročně 20 tisíc kilometrů. Jste průměrný český řidič?

Češi ujedou svými vozy ročně 19 155 kilometrů, což je šestý nejnižší počet kilometrů mezi zeměmi Evropské unie. Nejvíce, v průměru 29 851 kilometrů, najedou auta za rok v Nizozemsku, naopak v...

4. října 2024

Sankce za emise uškodí všem, varuje šéf Škody. Elroq otestuje zájem o elektro

Evropským automobilkám hrozí, že v roce 2025 nesplní emisní cíle stanovené EU pro vyráběné vozy, a případné sankce poškodí celé důležité odvětví. Důvodem je přitom klesající poptávka po bateriových...

4. října 2024

Ferrari Testarossa slaví čtyřicátiny. Automobilová sexbomba má rudou hlavu

Před 40 lety, 4. října 1984, představila italská automobilka Ferrari na pařížském autosalonu nový model Testarossa, který patřil do skupiny dvanáctiválcových sportovních kupé.

4. října 2024

Škoda odhalila nový elektromobil Elroq na Vltavě, ceny startují na 800 tisících

Škoda představila v Praze, v reprezentativní budově Občanské plovárny, svůj nový elektromobil. Model Elroq je od...

Vyplatilo se Němcům opustit jádro? Studie odhaluje překvapivé zjištění

Norská studie dokazuje, že masivní investice do obnovitelných zdrojů energie přinesly Německu v posledních 20 letech...

Horší než nejčernější scénář. Převézt zboží nešlo, říká majitel vyplavené firmy

Jeseníkem se prohnala velká voda, smetla většinu města, nešetřila domy ani firmy. Malé říčky Bělá a Staříč způsobily...

Sexy studentka je novou hvězdou Playboye. Nafotil ji SuperStar Miro Šmajda

V létě vyhrála soutěž Hledáme Playmate 2024 a už má za sebou focení pro Playboy. Studentka Sandra Taškovičová (19) z...

V dubnu zrušil asistovanou sebevraždu, nyní se Jan Kavalír dočkal dcery

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpící neurosvalovým onemocněním ALS zrušil letos v dubnu asistovanou sebevraždu...