Výroba starších verzí čipů do aut je pro jejich producenty finančně nezajímavá. Automobilky jsou tak až na chvostu fronty za všemi výrobci spotřební elektroniky. | foto: Audi

Proč nemají automobilky čipy? Žijí v polovodičové době kamenné, říká manažer

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Trochu jiný pohled na současnou bolístku automobilek přináší manažer Intelu. Vysvětluje, že „čipový hladomor“ vznikl i kvůli tomu, že výrobci aut žijí v polovodičovém pravěku. Výrobce umí dodat čipů, kolik automobilky potřebují. Jenže těch moderních, ne verzí „z doby kamenné“.

Globální nedostatek čipů způsobený dopady koronavirových omezení srazil automobilky na kolena. Věc je ovšem mnohem složitější než jen na úrovni „zlí dodavatelé a chudáci automobilky“. Stále více vychází najevo, že je pes zakopaný trochu někde jinde. Svět aut a elektroniky má totiž stále rozdílnější požadavky. 

Globální nedostatek čipů, který vznikl následkem dopadů koronavirových omezení a narušením globálních dodavatelských řetězců, výrazně zkomplikoval výrobu vozidel. Prakticky všechny automobilky ji musely omezit, či dokonce přerušit. Postupem času vyšlo najevo, že nejde o žádnou epizodu, ale že to bude pěkně dlouhý seriál.

Například Peugeot se u staršího modelu 308 místo k digitálním přístrojům vrátil k analogovým.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se