Neděle 19. ledna 2020, svátek má Doubravka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 19. ledna 2020 Doubravka

Číňané v Ženevě: zlepšují se, ale po lepidle smrdí pořád

  12:00aktualizováno  12:00
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Modrá mikrododávka je největším smraďochem ženevského autosalonu. Otevřete dveře, nasajete odér lepidla a buhvíčeho a ti s citlivějším nosem mají slzy v očích. Čínské auto se prostě pozná po čichu. Přitom se zlepšují každým rokem. V Ženevě se premiérově představuje značka DongFeng, to poevropštělý Qoros je úplně jiná liga, v Ženevě představuje městské SUV.

Jeden vypadá jako smrsklý Ford Transit, druhý jako by byl z vrhu volkswagenů, alespoň podle tvarování předku. Číňané se snaží tvářit, že neopisují od zavedených značek. DFSK Glory, sedmimístné MPV z Číny, přitom vypadá vcelku rozumně.

Autosalon Ženeva 2015

Značka DFSK je joint-venture mezi automobilkami Dongfeng a Sokon vzniklá v roce 1986. Je to třetí největší čínská automobilka, která vyváží lehké náklaďáky, dodávky a minibusy do celého světa. V Číně prodá ročně kolem dvou milionů aut, ve světě pak další jeden a půl milion. 

DFSK nabízí své vozy i v Evropě, od roku 2013 je mimo jiné na švýcarském trhu. V Česku si dodávky Dongfengu zažily epizodu v roce 2009 - test čtěte zde.

Na autosalonu vystavuje DFSK tři auta. Kromě modré hranaté devítimístné dodávky C37 ještě dva exempláře moderněji vypadajícího rodinného velkoprostoráku s kabinou, ve které je sedm míst rozvrženo ve schématu 2+2+3.

Přestaňte se jim smát

Čínské značky jsou terčem posměchu zavedených automobilek, smích je ale asi začne brzy přecházet. Kromě zápachu vypadá MPV glory vcelku slušně sestavené. V interiéru už nenajdeme prvky, které vysloveně tahají za oči. Snad jen uchycení bezpečnostních pásů a zámku držícího zadní lavici v kufru by mohlo být vyřešeno elegantněji. Převodovka má na letmý omak trochu rachtavé řazení, zdá se ale vcelku přesné. Ovladače jsou okoukané z asijské produkce přelomu tisíciletí, občas by mohly být vyrobené z lepšího plastu.

Dveře odhalí široké prahy, to by mohlo ukazovat na lepší péči o bezpečnost posádky. Zaklapnutí dveří je slušně tlumené, rezonance a plechový zvuk u glory už neuslyšíte.

DFSK Glory

Čínské automobilky najímají evropské designéry a staví v Evropě vývojová centra. Ne proto, že chtějí v dohledné době zahájit ofenzívu na starý kontinent, chtějí jednoduše dohnat zavedené světové značky. A DFSK Glory v mnohém už připomíná korejskou produkci z devadesátých let.

Zajímavé je, že dvě ze tří aut na vystavených v Ženevě opravdu čpí v interiéru lepidly, třetí, které je nejvíce frekventované návštěvníky, už se zdá vcelku vyvětrané. 

Fotogalerie

Glory se představilo v v roce 2013, pod kapotou má benzinovou 1,5 původem od Mitsubishi. Přední kola může pohánět také 1,2litrový turbodiesel.

Qoros zapadl mezi ostatní

Pro Číňany znamená letošní Ženeva návrat na nejdůležitější evropský autosalon po několikaleté odmlce. Dosud hlavně obhlížejí terén. V Číně vyráběný a Izraelským kapitálem financovaný Qoros je ve Švýcarsku už potřetí, ale je to úplně jiná liga. Až se prodeje rozběhnou, mohly by konkurovat evropskému mainstreamu. 

Rozdíl mezi DFSK a Qorosem už je vidět i na pojetí expozice v Ženevě. První má honosný, architektonicky ztvárněný stánek, druhý jednoduchou expozici.

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

  • Nejčtenější

Laciné nabíjení elektroaut je jen vějička. Začíná se zdražovat, a pořádně

Už samotný nákup elektromobilu vyžaduje hodně ústupků, tučné konto a změnu řidičských (a životních) zvyklostí. S novým...

Formule 1 má plán záchrany: efektivní dvoutakty a syntetické ekopalivo

Formule 1 by mohla najít budoucnost ve dvoutaktních spalovacích motorech s hybridním ústrojím poháněným syntetickým...

Elektroniro by bylo výborné rodinné auto, Kia ho však nestíhá vyrábět

Elektromobil Kia e-Niro má vše, co byste od elektrického SUV mohli očekávat. Je prostorný, výborně jezdí a na jedno...

Potvrzeno: Toyota bude v Kolíně vyrábět svůj nejdůležitější model Yaris

TPCA bude v kolínském závodě vyrábět model Toyota Yaris. Vyrábět se bude souběžně s modely, které zde vznikají nyní....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Policie převzala nová civilní auta, má je na operativní leasing

Policie převzala nová civilní auta, poprvé je pořídila na operativní leasing. Za čtyři roky zaplatí 191 milionů korun,...

Premium

Ve škole byla terčem posměchu. Dnes džihádistka Kristýna nenávidí i matku

Plánuje zabíjet. Soudí ji jako uprchlou. Žena z Mělnicka měla problémy s rodiči i spolužáky. Pětadvacetiletá Kristýna...

Premium

Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

Premium

TEST: Vyplatí se benzin, hybrid, nebo diesel? Spočítali jsme to

Auto máte vybrané, co mu ale dát pod kapotu, aby vás provoz vyšel co nejlevněji – klasický benzin, úsporný diesel, nebo...

  • Další z rubriky

Laciné nabíjení elektroaut je jen vějička. Začíná se zdražovat, a pořádně

Už samotný nákup elektromobilu vyžaduje hodně ústupků, tučné konto a změnu řidičských (a životních) zvyklostí. S novým...

Premium

Nejlepší modely aut z kostek lega. Skvělý dárek pro všechny generace

Kostičky Lego mohou být dobrý dárek. A to i pro vás. Bez ohledu na věk. Samozřejmě nechybí jednoduché sady pro malé...

Mistr extrémů Jacky Ickx slaví 75, Porsche mu věnovalo limitovanou edici

Belgická závodní legenda Jacky Ickx slaví 75. narozeniny. Porsche mu k nim nadělilo vlastní limitovanou edici modelu...

Autofotka týdne: Ze slavné dodávky je surfařský karavan i s vinotékou

Snad každý, komu někdy hlavou projela myšlenka na život na cestách, by po tomto autu sáhl. Britská společnost...

Najdete na iDNES.cz