Číňané v Ženevě: zlepšují se, ale po lepidle smrdí pořád

  12:00aktualizováno  12:00
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Modrá mikrododávka je největším smraďochem ženevského autosalonu. Otevřete dveře, nasajete odér lepidla a buhvíčeho a ti s citlivějším nosem mají slzy v očích. Čínské auto se prostě pozná po čichu. Přitom se zlepšují každým rokem. V Ženevě se premiérově představuje značka DongFeng, to poevropštělý Qoros je úplně jiná liga, v Ženevě představuje městské SUV.

Jeden vypadá jako smrsklý Ford Transit, druhý jako by byl z vrhu volkswagenů, alespoň podle tvarování předku. Číňané se snaží tvářit, že neopisují od zavedených značek. DFSK Glory, sedmimístné MPV z Číny, přitom vypadá vcelku rozumně.

Autosalon Ženeva 2015

Značka DFSK je joint-venture mezi automobilkami Dongfeng a Sokon vzniklá v roce 1986. Je to třetí největší čínská automobilka, která vyváží lehké náklaďáky, dodávky a minibusy do celého světa. V Číně prodá ročně kolem dvou milionů aut, ve světě pak další jeden a půl milion. 

DFSK nabízí své vozy i v Evropě, od roku 2013 je mimo jiné na švýcarském trhu. V Česku si dodávky Dongfengu zažily epizodu v roce 2009 - test čtěte zde.

Na autosalonu vystavuje DFSK tři auta. Kromě modré hranaté devítimístné dodávky C37 ještě dva exempláře moderněji vypadajícího rodinného velkoprostoráku s kabinou, ve které je sedm míst rozvrženo ve schématu 2+2+3.

Přestaňte se jim smát

Čínské značky jsou terčem posměchu zavedených automobilek, smích je ale asi začne brzy přecházet. Kromě zápachu vypadá MPV glory vcelku slušně sestavené. V interiéru už nenajdeme prvky, které vysloveně tahají za oči. Snad jen uchycení bezpečnostních pásů a zámku držícího zadní lavici v kufru by mohlo být vyřešeno elegantněji. Převodovka má na letmý omak trochu rachtavé řazení, zdá se ale vcelku přesné. Ovladače jsou okoukané z asijské produkce přelomu tisíciletí, občas by mohly být vyrobené z lepšího plastu.

Dveře odhalí široké prahy, to by mohlo ukazovat na lepší péči o bezpečnost posádky. Zaklapnutí dveří je slušně tlumené, rezonance a plechový zvuk u glory už neuslyšíte.

DFSK Glory

Čínské automobilky najímají evropské designéry a staví v Evropě vývojová centra. Ne proto, že chtějí v dohledné době zahájit ofenzívu na starý kontinent, chtějí jednoduše dohnat zavedené světové značky. A DFSK Glory v mnohém už připomíná korejskou produkci z devadesátých let.

Zajímavé je, že dvě ze tří aut na vystavených v Ženevě opravdu čpí v interiéru lepidly, třetí, které je nejvíce frekventované návštěvníky, už se zdá vcelku vyvětrané. 

Fotogalerie

Glory se představilo v v roce 2013, pod kapotou má benzinovou 1,5 původem od Mitsubishi. Přední kola může pohánět také 1,2litrový turbodiesel.

Qoros zapadl mezi ostatní

Pro Číňany znamená letošní Ženeva návrat na nejdůležitější evropský autosalon po několikaleté odmlce. Dosud hlavně obhlížejí terén. V Číně vyráběný a Izraelským kapitálem financovaný Qoros je ve Švýcarsku už potřetí, ale je to úplně jiná liga. Až se prodeje rozběhnou, mohly by konkurovat evropskému mainstreamu. 

Rozdíl mezi DFSK a Qorosem už je vidět i na pojetí expozice v Ženevě. První má honosný, architektonicky ztvárněný stánek, druhý jednoduchou expozici.

Qoros 3 City SUV

Qoros 3 City SUV

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

Ferrari představilo novou formuli pro Vettela

Monopost Formule 1 stáje Scuderia Ferrari pro sezonu 2019

Nejslavnější stáj Formule 1 představila svůj nový monopost pro nadcházející sezonu. Premiéra nového ferrari pro...

Najdete na iDNES.cz