Pořadí nejúspěšnějších modelů navíc ukazuje, že čínský útok na evropské zákazníky nejspíš nepůjde ani tak cestou elektromobilů za nízké ceny, jak se obává Evropská komise, ale přes vozy spíše jednodušší a s konvenční technikou.
Některým se daří, i nad očekávání dobře, jiní (zatím) paběrkují. Ze statistik registrací zveřejněných agenturou JATO jsme vyzobali modely aut vyráběných v Číně nebo s čínským původem. Vedle dominantního MG v první desítce převažují západní značky. Ryze čínskou je totiž v top ten už jen specialista na elektromobily BYD na čtvrtém místě a deváté DR, které má formálně italský rodný list, jeho rodokmen je ale čistě čínský.
K vítězům samozřejmě patří Tesla, mezi modely první a značkami druhá. Zájem o její v Šanghaji vyráběný Model 3 s faceliftem oživl, 112 tisíc prodaných kusů představuje meziroční nárůst o 12 %. Druhý model v pořadí je přesným protikladem Tesly – budgetové SUV MG ZS láká na kompaktní rozměry, benzinové motory a příznivou cenu. Tedy přesně to, co západní značky svým zákazníkům nabízí čím dál méně.
Čínské lamborghini pro chudé je v Česku. Chyby nemá, cenou se nepodbízí![]() |