Automobilky si se jmény vozů lámou dlouho hlavy a často mají na pojmenování svých novinek rovnou celé týmy odborníků. Není jednoduché vymyslet název, na který zákazníci uslyší a který vůz zároveň dokonale vystihne.
Automobilka Lada to nechávala na lidech, kteří navrhli například název modelu Granta (více čtěte zde). Hyundai vyráběl jednu generaci aut se jmény, další nesla číselná označení. Jméno Giulietta se pro tehdejší novinku Alfy Romeo vybíralo „po italsku“, tedy na poslední chvíli. V BMW se zase příliš nestresují a k tradičním řadám 3, 5 a 7 přidají nějaké písmeno.
Občas se nějaká značka přejmenuje (Daewoo na Chevrolet). Jindy se musí přejmenovat i konkrétní model, indická automobilka Tata se rozhodla změnit jméno modelu Zica po propuknutí virové nákazy v Latinské Americe. Více se dočtete zde.
Přezdívky podle vzhledu i fonetiky
Žádný z těchto náročných a zdlouhavých procesů však lidem nezabrání tvořit autům přezdívky, mnohdy výstižnější a rozhodně zábavnější, než jsou jejich skutečné názvy. A zdá se, že Číňané jsou v tom přeborníci, ty nejrozšířenější najdete na dalších stránkách.
Někdy vzniknou na základě toho, jak se auto chová a projevuje na silnici. Jindy vychází přezdívka z jeho vzhledu. V Číně si fanoušci automobilových značek auta přezdívají ještě podle jednoho klíče: často totiž nedokážou správně vyslovit název automobilky. A tak do čínštiny přeloží nejpodobnější fonetickou verzi značky či modelu. Časem se přezdívka uchytí a začne používat napříč zemí.
Ostatně, přezdívky odráží lásku čínských spotřebitelů k zahraničním značkám luxusních aut. „Podle údajů ze společnosti China Passenger Car Association vzrostl prodej luxusních aut v Číně o pětadvacet procent oproti loňskému roku. A to i přesto, že automobilový trh se celkově zpomaluje,“ uvádí server Qarizy.