Pro srovnání – Tesla uvádí, že patnáct minut nabíjení umožňuje jejímu vozu Model 3 ujet 282 kilometrů, což je necelá polovina plného dojezdu tohoto auta.
Jako první bude mít novou baterii sedan 007 na rok 2025, který se začne prodávat příští týden. Baterie podle firmy funguje dobře i v chladném počasí, při teplotě minus deset stupňů se dobije z deseti na osmdesát procent kapacity za necelou půlhodinu, uvádí stanice BBC.
Zakladatel a výkonný ředitel konzultační společnosti Sino Auto Insights Tchu Le řekl, že technologie nabíjení Tesly už nějakou dobu nepatří mezi špičkové. „Tato odvážná tvrzení Zeekru jsou věrohodná, ale důležitější je, že i kdyby to nebyla nejrychleji se nabíjející baterie pro elektromobily, tak být jednou z nejrychlejších je pro ně stále docela velký skok,“ dodal.
Mateřskou firmou Zeekru je společnost Geely, která vlastní několik značek, včetně britské značky luxusních vozů Lotus a švédské automobilky Volvo.
Marný boj o záchranu automobilek z EU. Číňané vytáhli fintu se skládačkami |
V květnu se s akciemi firmy Zeekr začalo obchodovat na burze v New Yorku. Byl to první velký vstup čínské společnosti na americký trh od roku 2021. Akcie podniku se nyní obchodují 27 procent pod cenou stanovenou při primární nabídce. Vstup se uskutečnil jen několik dní předtím, než vláda amerického prezidenta Joea Bidena oznámila výrazné zvýšení cel na elektromobily, solární panely, ocel a další zboží vyrobené v Číně a dovážené na americký trh.