Informace se objevují v době, kdy se Evropská unie chystá zavést dodatečná cla na dovoz elektromobilů z Číny.
Poměr těchto výdajů k prodeji elektromobilů se postupně snižuje. Zatímco v letech před rokem 2017 činil více než 40 procent, loni byl těsně nad 11 procenty, uvedl Scott Kennedy, který má v CSIS na starosti právě Čínu. Poukázal například na to, že vládní podpora elektromobilů v Číně zahrnuje i nepeněžní nástroje, což domácím výrobcům pomohlo získat výhodu nad zahraničními automobilkami.
ANALÝZA: Obchodní válka s Čínou? Evropské automobilky před ní varují |
Kennedy rovněž upozornil, že Spojené státy nevytvořily podmínky, které by byly pro rozvoj odvětví elektromobilů tak atraktivní, jaké vytvořila Čína. „Existují určité výjimky, ale obecně platí, že západní automobilky i vlády dost váhaly a nebyly dostatečně razantní,“ poznamenal. Před čtyřmi lety Kennedy nastínil sedm opatření ohledně potenciálního obchodního napětí kvůli vývoji v čínském odvětví elektromobilů.