Společný podnik podle zdrojů změnil plány, když čínská vláda vyzvala na schůzce, která se konala 10. října, domácí automobilky, aby zastavily velké investice v evropských zemích, které podpořily zavedení dodatečných vysokých cel na dovoz elektromobilů vyrobených v Číně.
Členské země Evropské unie schválily dodatečná cla až 35,3 procenta začátkem října. Pro jejich zavedení se vyslovilo deset zemí, mimo Polska také Francie a Itálie. Proti bylo pět zemí, a to Německo, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko a Malta. Ostatní země, včetně České republiky, se hlasování zdržely.
Čína si stěžuje na cla pro elektromobily a Evropu ztrapňuje skládačkami |
Firmy Leapmotor a Stellantis představily sportovně-užitkový vůz B10 minulý měsíc na pařížském autosalonu. Továrna Stellantisu v polském městě Tychy v současnosti vyrábí malý elektromobil T03 ze součástek dovezených z Číny. Podle Reuters ale zatím není jasné, zda se tato výroba rovněž přehodnocuje a zda bude mít zrušení plánu na výrobu druhého elektrického modelu dopad na pracovní místa.
Blázinec, nebo chráněná dílna? Fiat musí přestat vyrábět svůj trhák, aby přežil |
„Výroba v Německu by měla vyšší náklady než v Polsku, což by se mohlo projevit v ceníkové ceně vozu. Společný podnik s Leapmotor byl vytvořen s cílem přivést elektromobily do Evropy za dostupnější ceny, než jaké jsou v současnosti na trhu,“ dodává magazín Quattroruote.
Evropa vs. Čína: na pařížském autosalonu se dá atmosféra krájet |
Stellantis má ve společném podniku pod kontrolou 51procentní podíl, zatímco Leapmotor vlastní zbývajících 49 procent. Skupina Stellantis je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě. Vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA.
Čínský elektrický maluch jede dobýt Evropu. V zádech má konkurenta enyaqu |