Diskuse k článku

Čínu čeká vymírání automobilek, předpovídají experti

Se 118 výrobci je Čína dost možná největší automobilovou velmocí současnosti, řada automobilek ale budou podle všeho brzy balancovat na hranici zániku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a30k82u22b 47R34o15u77s 3953850904572

A co Indie?

0/0
5.9.2018 18:17

J28i57ř64í 59E27r43b68e57n 1933744376127

Nic nového pod Sluncem. Takové Neměcko mělo v meziválečné době kolem stovky "automobilek", i u nás jich bylo několik desítek. Jenže většina z těchto značek vyrobila stěží pět aut za celou "kariéru". Kdo si pamatuje takové značky jako Gatter, Šibrava, Valeš, K.A.N., Myron?

+1/0
21.7.2018 17:46

J27a72k17u97b 48R50o39u19s 3463140984282

Evropu čeká vymírání automobilek mnohem dřív, než Čínu. Evropa si totiž svoje automobilky sama cíleně ničí, přestože je na nich - narozdíl od Číny - existenčně závislá a bez nich se ekonomicky zhroutí.

+6/−1
12.7.2018 5:22

M57a30r61t13i94n 62T43e60s98a79ř 2529973353163

Představa, že Čína neprotlačuje elektromobily, je značně romantická. Čína je v elektromobilitě na míle před Evropou - možná je jejich vláda více autoritářská než náš "zlý" Brusel. Možná neomezují emise, spíše přímo zakazují jízdu spalováků za určitých podmínek a v určité dny (např. střídáním SPZ při smogu).

Čínská automobilová vlajková loď BYD má ve svých prodejích značné procento elektromobilů a jsou v ulicích vidět (nejen ty od BYD). Ne, že by nabíjecí stojany byly na každém kroku, ale u hotelu, kde jsem bydlel, byly minimálně dva.

A e-bikes jsou fakt na každém kroku - tak půl napůl s normálními bicykly. Ostatně, i v dělnických čvrtích mají zavedenu elektřinu a prostě to nějak nabíjejí, aniž by se báli black-outu. Benzínové motorky téměř nevidět.

A metro v Shenzhenu je proti pražskému hotový div světa. Minimálně v oblasti klimatizace a informací pro cestující - hlášení VŠECH zastávek ve dvou čínských dialektech plus anglicky, nad každými dveřmi LCD panel s mapou příštích stanic a přestupů.

+5/0
12.7.2018 8:42

J38a50k98u24b 78R76o91u79s 3943730274162

Reagujete na něco, co jsem vůbec nenapsal

+1/0
12.7.2018 8:43

H38o54n56z80a 20T24a57r 3459112964802

Prodej elektromobilů v Číně prudce roste, zbytek světa zaostává

https://auto.idnes.cz/cina-elektromobily-0of-/automoto.aspx?c=A180121_163708_automoto_fdv

0/0
12.7.2018 10:39

H62o40n40z76a 13T46a30r 3199722424222

Automobilky si naběhy samy

Předháněly se v prohlášeních, jak jsou jejich automobily čistější než u Konkurence

Ve 12 minutě videa, jak pohlaváři automobilek slibují nesplnitelné a Lžou

https://www.youtube.com/watch?v=B6RQBxYCbGY&t=2074s

+1/0
12.7.2018 10:58

S88t20a32n34i31s35l77a35v 87K85r87e34j87c14a27r 6687376493894

Nu pokud pomineme geografii, a upřednostníme profil vzdělání. Tak to je pro Čínu opravdu problém. V budoucnu se bude muset sama rozhodnout komu dá přednost. Zda své národní výrobě nebo té zahraniční. V Putinovsku to řeší po brežněvovsku, nákupem západních firem, at Renaultu, VW atd. Čína na rozdíl od Ruska zatím dokáže držet krok se světem. Nejen v automobilovém průmyslu. Mnoho prodejců a výrobců veřejně i skrytě spolupracuje s čínskými firmami a výrobci. Je otázkou jak se v tamních firmách odlišují vzdělanci od zapracovanců ale v finále se to stírá.

0/0
13.7.2018 11:14

R14o40b68e44r60t 48M45á25s75l57o 1521171437947

Pokud se podaří udržet současný systém výroby aut tak mají tito experti samozřejmě pravdu, protože takto to postupuje vždy.

+1/0
12.7.2018 1:46

Najdete na iDNES.cz