Zavírají se továrny, oznamuje se rušení produkce kvůli chybějícím čipům (např. Toyota v Ovčárech u Kolína), drahé energie hatí plány na jakoukoli možnou konkurenceschopnost asijské a americké produkci. Krachují eko start-upy i obří projekty baterkáren.
Do toho se stal Evropským vozem roku model americké značky, byť s evropskými „střevy“. Nejbezpečnějšími auty loňského roku podle organizace Euro NCAP byly vyhlášeny vozy z Číny, USA a Jižní Koreje. A nejaerodynamičtější produkční auto světa budou vyrábět rovněž Číňané. U značky Volkswagen skončil Jozef Kabaň. Tak možná i on skončí u nějaké čínské automobilky. Na věčný odpočinek odešel nejen Carl Hahn a Ken Block, ale i nejslavnější obuvník ve světě motorsportu „Ciccio“.
Kolínská Toyota v únoru zastaví kvůli nedostatku komponentů výrobu![]() |
Ale byla tu samozřejmě i řada veselejších věcí. Vstup do nového roku Škoda oslavila driftovacím rekordem. Mazda oprášila Wankelův motor coby prodlužovač dojezdu pro svůj elektromobil MX-30 a Mercedes pokořil Teslu na domácí americké půdě, neboť autonomní systém Drive Pilot v Mercedesu třídy S může být v Nevadě legálně používán na veřejných komunikacích. Proč Nissan proměnil svůj model Kicks v obří tenisku? A jaká značka byla v britském průzkumu označena jako ta, kterou si kupují nejinteligentnější řidiči?
I v lednu jsme se s lehkou nadsázkou ohlédli za nejnovějšími motoristickými událostmi. Pusťte si topení naplno, tentokráte je to hodně studená sprcha.