Chystají se nová kolíňata: první představa o novém Citroënu C1

aktualizováno 
Nejmenší citroën je se svými bratry Toyotou Aygo a Peugeotem 107 ve výrobě už pátým rokem. Trpaslíci z kolínské továrny TPCA přijedou brzy v novém provedení, dostanou nové benziňáky a povyrostou.

Citroën C1 | foto: Autocar.co.uk

První představu o podobě nové C1 přináší britský automagazín Autocar, který získal špionážní fotky auta, jenž by mělo dorazit do dvou let. Nový malý citroën si vypůjčí některé designérské prvky od stylových citroënů DS. Ze stávající generace si zachová velké zadní okno, které funguje i jako víko kufru. Nová C1 naroste do délky o 15 centimetrů na celkových 360.

Citroën C1

Další fotky ZDE


Všechna trojčata od Kolína (C1, Peugeot 108 i Toyota Aygo) budou i v novém provedení k mání ve tří a pětidveřovém provedení. Autocar potvrzuje, že se budou i nadále vyrábět v České republice.

Kolíňata dostanou nové motory, oba benzinové tříválce. Litrový s výkonem 75 koní a 1,2 THP se 135 koňmi, vyráběné ve Francii. Fabrika s roční kapacitou 320 tisíc motorů bude přeplňovanou jedna-dvojku dodávat i BMW.

Nové jednoduché citroëny

Podle informací Autocaru Citroën pracuje na ještě menším a jednodušším modelu než je C1. Má být jedním z modelů nově chystané řady, která bude mít chudší výbavu a nižší ceny.

Jejím předobrazem má být Citroën C-Cactus, představený na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2007. Povedený koncept, který ctil jednoduchost a zdůrazňoval použití menšího počtu dílů, než je u dnešních aut běžné. Nové jednodušší modely mají být samostatně stojící nabídkou, stejně jako je dnes stylová řada DS.

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Další z rubriky

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Také Honda utíká z Británie. Výroba Civicu se přesune

Nákladní vůz odváží nově vyrobené Hondy Civic z fabriky v britském Swindonu.

Japonská automobilka Honda Motor na mimořádné tiskové konferenci oznámila, že v roce 2021 plánuje uzavřít svou továrnu...

Najdete na iDNES.cz