Chystá se MINI do terénu jménem Monte

  13:00aktualizováno  13:00
Mini slaví úspěchy na všech frontách. Majitelem britské automobilky, která plnila vozový park mimo jiné i panu Beanovi, je BMW. Nejprve udělali díru do světa s moderním minískem, pak se odvážili nabídnout zákazníkům i verzi kombi. Teď čeká na start verze do terénu.

Terénnější přestavbu předchozí generace miniho nabízela italská karosárna Castagna | foto: Castagna

Automobilkám se daří řidiče přesvědčit, že nejlepší výlety do přírody jsou za volantem auta. SUVčka, tedy auta do lehkého terénu, jsou fenoménem dneška, proč by takové nemohlo být také mini.

Minískovi určenému pro takové mimosilniční projíždění poskytne technickou základnu právě stěhovavý mini.

Už je i rozhodnuto o jeho výrobě u rakouské firmy Magna Steyr. Jmenovat se má podle informací Auto Business News "Monte".

Mini

V nedávné historii najdeme ale ještě zajímavějšího miníska. Přišel na svět ještě dřív, než se začalo mluvit o ukončení výroby legendárního předchůdce v roce 2001.

Jmenoval se MINI ACV 30 a představil se v roce 1997. Auto, stavěné jako speciál pro rallye Monte Carlo, vcelku povedeně předpovědělo podobu stávajícího miníska

MINI ACV 30

ACV 30 byl jakýsi výroční koncept, před deseti lety s ním britská automobilka oslavila třicetileté výročí vítězství Mini Cooperu S v rallye, které se v knížectví na jihu Francie odehrává.

Do sériového auta měl ale na hony daleko. Čtyřválcová jedna-osmička z MGF spočívala uprostřed auta za sedadly pilota a navigátora. Výkon se přenášel na kola zadní nápravy.

DALŠÍ FOTOGRAFIE NAJDETE ZDE

Autor:

Nejčtenější

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Američtí šetřílci kupují TDI z Dieselgate jako diví. Kvůli nízké spotřebě

Vozy s motory TDI, které musel koncern Volkswagen kvůli aféře Dieselgate...

Američtí zákazníci vzali na milost dieselové Volkswageny. Auta, která se podařilo v rámci náprav skandálu Dieselgate...

Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku
Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku

Na 7. září připadá Světový den Duchennovy svalové dystrofie. Tímto vzácným genetickým onemocněním trpí i Jaroslav, který je v současnosti plně odkázaný na pomoc druhých.

Najdete na iDNES.cz