Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo

Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo | foto: Chevrolet

Šílený koncept supersportu má laserový pohon a řidič v něm leží

  • 11
Automobilka Chevrolet představila na autosalonu v Los Angeles opravdu bláznivý koncept. Se sériovou výrobou nemá Chaparral 2X Vision Gran Turismo nic společného, radost z něj ovšem budou mít příznivci závodní hry Gran Turismo. Ti si „za volantem“ Chaparralu užijí dostatek zábavy.

Různých doslova šílených konceptů supersportů bylo za dobu existence automobilového světa vytvořeno více než dost. Ale i přesto patří studie Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo k těm nejšílenějším. Normálního na něm není vlastně vůbec nic od designu přes pohonnou jednotku až po pozici řidiče.

Koncept je také mimochodem oslavou partnerství s Chaparral Cars, což je značka, která v šedesátých letech přinesla do motorsportu řadu inovací. Chevrolet ukázal v LA maketu auta, na silnicích se s tímto výtvorem zcela jistě nepotkáme. Užít si ho budou moci hráči závodní série Gran Turismo.

Ta je oblíbeným místem pro představování bláznivých supersportů. Digitální koncept pro tuto hru představily v minulosti třeba firmy Mercedes, Mitsubishi, Volkswagen, Toyota, Subaru a další. Teď se do party přidává Chevrolet a zastiňuje dosud asi nejfuturističtější kreaci, kterou má na svědomí Red Bull a jeho geniální konstruktér Adrian Newey.

Právě studii Red Bull X2014 může z hlediska koncepce 2X Vision Gran Turismo připomínat. Stejně jako ona i výtvor snílků z Chevroletu kombinuje design závodních monopostů s mimozemským vzhledem létajících talířů. Zatímco Red Bull má přece jen blíž k formulím, u Chaparralu jednoznačně vede inspirace UFO.

V Gran Turismu si zajezdíte i na Měsíci

Gran Turismo 6

Recenzi jedné z nejlepších závodních her čtěte zde.

Ve všem ostatním jde ovšem Chevrolet ještě dál. Obří přísavný větrák, který Neweyho digitální studii zajišťoval brutální přítlak, tady Chevrolet téměř zesměšňuje celým systémem pohonu. V duchu sci-fi je totiž koncept vybaven nezvyklým laserovým pohonem. Ten má výkon 671 kW a autu umožní (samozřejmě jen ve hře) zrychlit na 96 km/h za pouhých 1,5 sekundy, maximální rychlost je přes 384 km/h.

Laserový pohon by měl teoreticky fungovat tak, že vysílá intenzivní pulzy světla, které způsobují rázové vlny dostatečné silné na to, aby vygenerovaly tah. Podle Chevroletu se podobným směrem ubírá vývoj pohonných systémů pro plavidla pro mezihvězdné lety.

Tím však šílenost konceptu rozhodně nekončí. Zcela jako z jiného světa je totiž i pozice řidiče. Ten se do vozu neposadí, ale zalehne do něj hlavou dopředu. Je to tak trochu, jako když zalehnete za kapotáž supersportovního motocyklu, jen více na plocho. Pocity z takové pozice mohou nejlépe popsat nejspíš skeletonisté, kteří se prohánějí v ledových korytech bobových drah. V Chaparralu 2X VGT při tom ovšem bude řidič ještě tak trochu roztažený jako žába – nohy i ruce bude mít od sebe, končetiny směřují ke kolům. Pohyby končetin může řidič ovládat určité aspekty aerodynamiky vozu.

Ve světle těchto informací už zní promítání provozních údajů na vizor helmy pilota jako naprosto normální detail. A to je prosím helma vlastně součástí kapotáže auta. Pokud chcete pocity z tohoto nezvyklého konceptu zažít, existují dvě cesty. Buď se musíte do 30. listopadu vypravit na výstaviště v Los Angeles, nebo si během vánočního období budete muset stáhnout aktualizaci s autem do hry Gran Turismo 6.