V okrese Cherokee nedaleko Atlanty v Georgii museli hasiči hořící dva roky starý Chevrolet Bolt EV vytáhnout z garáže rodinného domu. | foto: Cherokee County Fire and Emergency Services

Zákazníci jako pokusní králíci: Baterie chevroletu snad už hořet nebudou

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Baterie jsou v případě elektromobilů horkým tématem. Nejvíce sledovanou kauzou posledních měsíců jsou požáry Chevroletů Bolt kvůli vadným bateriím a nutnosti je vyměnit u všech již vyrobených 141 000 kusů. Kde přesně je zakopaný pes, a jak horká kaše to nakonec pro koncern GM bude?

Výrobci automobilů vynakládají miliardy dolarů na přechod na elektromobilitu. S novou technologií jsou však spojeny další náklady: Požáry vozidel a jejich svolávání k opravě stojí nejen hromadu peněz, ale také mají negativní dopad na reputaci značek.

Velká svolávací akce americké automobilky General Motors (GM) a jejího modelu Chevrolet Bolt v posledních měsících pravidelně plnily zprávy ze světa. Potíže s baterií od stejného výrobce a svolávací akce však měl i Hyundai s modelem Kona Electric. S problémy s elektropohonem se potýkají v podstatě všichni. Někteří to přiznávají veřejně, jiní ne.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Elektromobil