S odvoláním na zdroje to uvedla agentura Bloomberg. Zástupci firmy Chery ve Španělsku a v Číně se odmítli k možnému zpoždění výroby vyjádřit.
Evropská unie v červenci uvalila prozatímní dodatečná cla až 38 procent na dovoz čínských elektromobilů. O konečných clech se zatím mezi Bruselem a Pekingem jedná, rozhodnuto by mělo být do začátku listopadu.
ANALÝZA: Dobré řešení neexistuje. Boj o cla na elektroauta z Číny není u konce |
Zavedení dodatečných cel ke stávajícím desetiprocentním clům vyvolalo obchodní napětí a přinutilo výrobce automobilů v EU a v Číně přehodnotit plány na prodej dalších elektromobilů v regionu. Chery, BYD a další čínské automobilky se rozhodly otevřít závody v EU, aby se vyhnuly clům, evropští úředníci je ale varovali, že tyto vozy musejí splňovat požadavky na minimální zapojení místních zdrojů při výrobě.
Čínská Chery chce dobýt Evropu mezi prvními. Začínala s fejkovým toledem |
Španělsko počítá s tím, že Chery po zahájení výroby v bývalém závodě automobilky Nissan Motor v Barceloně vytvoří více než 1000 pracovních míst. Španělský premiér Pedro Sánchez tento měsíc při cestě do Číny vyjádřil s novými unijními cly nesouhlas. V Číně se mimo jiné setkal se zástupci místních automobilek, včetně Chery.
Brusel odmítl snahy vývozců aut z Číny vyhnout se clům pomocí minimálních cen |
Hrozba zpoždění výroby, na kterou upozornil španělský list La Tribuna de Automoción, vyvolala nevoli odborářů. Těm bylo přislíbeno, že v Barceloně od 1. října vznikne více než 600 pracovních míst na plný úvazek. Plně elektrický vůz Omoda 5 ze španělské továrny měl být na trhu ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. Manažeři závodu, který je společným podnikem Chery a španělské firmy Ebro-EV Motors, informovali odbory, že mohou zaměstnávat pouze na částečný úvazek, protože práce je méně. Agentuře Bloomberg to řekl mluvčí odborového svazu SIGEN-USOC.
Časy se mění. Čínský export elektroaut do EU poprvé trumfne evropský vývoz |
Chery oznámila partnerství s firmou Ebro v dubnu. Podle původního plánu po výrobě vozu Omoda 5 měla začít výroba dvou sportovně-užitkových vozů značky Ebro. Nyní by podle plánu měla v továrně začít v polovině listopadu výroba dvou vozů Ebro.
Společnosti původně oznámily, že do roku 2029 plánují ve Španělsku ročně vyrábět 150 000 vozidel. Chtějí také znovu zaměstnat 1250 pracovníků, kteří byli propuštěni před čtyřmi lety, kdy Nissan svoji továrnu zavřel.
Čínský BYD kupuje německého distributora aut, radit mu bude bývalý šéf Fiatu |