Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Česká premiéra na festivalu rychlosti: supersport s výkonem tisíc koní

Innotech je i přes svůj nečesky znějící název firma z Jaroměře. Specializuje se na úpravy aut a motorek a před lety se blýskla přestavbami legendárního amerického sporťáku Chevrolet Corvette. Po letech postavil tým Zdeňka Mrkvici další supersport, extrémní aspiron.
Innotech Aspiron

Innotech Aspiron | foto: Innotech

Na corvettu ovšem Innotech nezanevřel. Ten legendární sporťák, který právě v těchto dnech slaví šedesáté výročí, posloužil aspoň jako dárce osmiválcového motoru.

"Světová premiéra vozu Innotech Aspiron se uskuteční na Festivalu rychlosti v anglickém Goodwoodu příští týden na stánku číslo 308," pochlubil se pro iDNES.cz majitel firmy Zdeněk Mrkvica.

Je to velká událost. Goodwoodské defilé sportovních aut je jednou z nejslavnějších akcí svého druhu. Letos se koná od 11. do 14. července. Pikantní je, že aspiron nebude jedinou světovou premiérou v Goodwoodu českého původu. Už dříve oficiálně oznámila i mladoboleslavská značka, že tam v plné parádě představí novou Škodu Octavii RS.

Innotech Aspiron

Innotech postavil aspiron jako nekompromisní supersport pro jízdu na okruzích. Je to oranžová raketa na kolech, do které potřebujete helmu a bojovné srdce. Od začátku ho stavěli jako nekompromisní závodní auto. 

"Aspiron nabízí v kategorii okruhových supersportů výjimečnou kombinaci prvotřídní techniky, atraktivních tvarů a extrémních rychlostí při rozumných cenách a nízkých provozních a servisních nákladech," slibuje Innotech.

"S vnějšími rozměry  4 850 × 2 050 × 1 100 mm a rozvorem 2 745 mm Aspiron patří k velkým autům. Má podvozkovou platformu podobnou jako prototypy pro Le Mans, ale jeho hmotnost se podařilo udržet na velmi nízké úrovni asi 760 - 860 kg podle motorů a výbavy," popisují tvůrci. Nízkou hmotnost obstaralo rozsáhlé použití hliníku a karbonu.

Aspiron má otevřenou karoserii bez dveří a bez oken s robustním ochranným rámem nad hlavami posádky jako v čistokrevné formuli. Však má také závodní homologaci FIA. Velká karbonová křídla vpředu a vzadu jsou nastavitelná, aby zajistila dostatek přítlaku.

Dvoumístný kokpit je obložený karbonem a má karbonová posuvná sedadla, nechybí šestibodové závodní pásy a pro urostlé řidiče i stavitelné pedály. Nechybí multifunkční závodní počítač, který zobrazuje údaje o motoru a vozidle, zaznamenává časy na odjetá kola a další údaje.

Základem je pevný prostorový trubkový rám s centrálním bezpečným umístěním nádrže paliva. Zavěšení všech kol na dlouhých trojúhelníkových ramenech s nastavitelnými tlumiči je stejné jako u okruhových závodních vozů.

Aspiron používá osmiválcové motory od Chevroletu s objemy od 6,2 do 7 litrů (nepřeplňované LS3 - LS7 - LT1, nebo kompresorové LSA - LS9, buď sériové, nebo upravené s vyššími výkony).

Výkony mají podle provedení asi 500 až 800 koní. Zakázkový motor LS9 upravený na spalování bioetanolu E85 má výkon asi 1000 koní. Sílu přenáší na zadní kola manuální šestistupňová převodovka Ricardo se samosvorným diferenciálem.

První postavený aspiron, který vyráží na zkušenou do Goodwoodu, pohání atmosferický sedmilitrový osmiválec se závodním suchým mazáním o maximálním výkonu 700 koní (při 6 900 ot/min) a vrcholovém kroutícím momentu 800 Nm (při 5 500 ot/min). Už při 2 500 otáčkách má motor 545 Nm kroutícího momentu.

Na výběr jsou i konfigurace brzd: kotouče průměru 355 až 380 mm se šesti, nebo osmi pístkovými kovanými třmeny, se závodními brzdovými destičkami a s možností regulace brzdného účinku za jízdy.

Aspiron jezdí v základní verzi na italských kolech O.Z. Racing 8.5 × 18 vepředu a 12 × 18 vzadu se silničními pneumatikami o rozměrech 245/40 R18 vpředu a 335/30 R18 vzadu. Náročnější zákazníci mohou zvolit třeba silniční polosliky, nebo závodní sliky.

"Každý aspiron se staví pro konkrétního zákazníka, kterému výrobce splní různá individuální přání jak z hlediska výkonů, tak z hlediska výbavy. Připravují se malé limitované série vozů vybraných specifikací," slibuje Mrkvica.

Kromě náhradních dílů, údržby a oprav nabízí Innotech i závodní servis na okruzích. Základní cena Innotechu Aspiron je 2,9 milionu korun bez DPH. Takový má 500 koní, nejdražší je osmisetkoňový za čtyři miliony. Tisícikoňová bestie cenovku zatím nemá.

Innotech Mysterro

Jaroměřská firma postavila první supersport už v polovině devadesátých let. Byl to otevřený Innotech Mysterro. Opět s motorem z corvetty a karoserií od slavného českého designéra Václava Krále. Ale supersport se sebevědomou pětimilionovou cenovkou moc zákazníků mezi bohatými Američany a rozhazovačnými arabskými šejky nenašel, a tak upadl v zapomnění.

Innotech Aspiron, Chevrolet Corvette v úpravě od Innotechu a úplně první kreace...
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Čechy poznám podle outdoorové módy. Nosí ji bohužel i ženy, říká Kerekes

Vica Kerekes (43) si postěžovala na to, že Češi nosí outdoorové oblečení často i na místa, která k tomu nejsou vhodná...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Roman Šebrle ukázal novou lásku, s kolegyní z práce vyrazili do Málagy

Roman Šebrle (49) je po čase opět šťastně zadaný. Jeho partnerka se na Instagramu pochlubila společnou fotkou z...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...