Diskuse k článku

Přelomové vozy 1918 až 2018: Češi mohou být na svá auta právem hrdi

Nádherná aerodynamická Tatra 77 se v roce 1934 stala senzací berlínského autosalonu. Psalo se o ní tehdy po celém světě a prestižní francouzský časopis l´Auto její fotku otiskl na titulní straně. České automobilky od roku 1918 nabídly více krásných aut. Připomínáme alespoň některé z nich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I32v66o 56B98o54u90š24e 5322237338

Chybí mi tam Aero 30.

0/0
5.11.2018 22:12

R41o68b35e15r71t 39H83e36l23e79m82b23a75i 9294523484329

Skoda Octavia 1959 bola cesky vuz, Octavia 1996 uz bola VW, takze nemecka, takisto aj dalsie novsie modely.

0/0
5.11.2018 8:56

J72a65r43o16s19l53a68v 92B30i44r98n58e11r 4348275402698

Favorit byl posledním českým autem.Pro svou poruchovost opravdu nezapomenutelný vůz.Nevím,proč se v článku objevují koncernová auta,neboli pouze přestrojené VW.....skvělá práce,budme hrdi na VW s jinou karoserií ))))

0/−1
2.11.2018 8:47

P85e91t51r 10Č74e35r92m79á40k 9948605699540

Protože tu techniku VW dnes vyvíjí a vyrábí i ta Škodovka ;-) Takže by se stejně tak dobře dalo tvrdit že VW je jen Škoda s jinou karoserií, a v případě Seatu by to bylo dokonce skoro i pravda R^

+1/0
2.11.2018 22:58

J71a21n 41B19e33n80h54á98k 6234493302371

Škoda připravovaných modelů 720 a 760. To byly české originály, žádné kopie. Mohly škodovku vrátit k evropské špičce, kde škodovka mezi válkami nesporně byla.

0/0
30.10.2018 17:46

M82i48c50h36a71l 18J36a21r95o87š 7654200822665

Přátelé, kdo mi prozradí tajenku, co nesedí na obrázku č. 30 ? Na nic jsem nepřišel.

Google mapa pro porovnání:

https://www.google.cz/maps/@50.0786756,14.3857937,3a,44.4y,65.06h,86.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sO5pZJO_S2MA097bjYvm18A!2e0!7i13312!8i6656

0/0
29.10.2018 18:59

L64i41b15o61r 43M48o15u77č30k34a 1708597625872

no a Kaipan, kdyz uz je tam Superb 1 a Kodiaq ?

+1/0
29.10.2018 15:02

J16a45n 26D83l68o53u95h60ý 7774629450929

Chybi tam MTX favorit v cabriu. Na tu dobu stylove auto. Kdo ho mel, byl u skodovkaru “pan buh” ;-)

+2/0
29.10.2018 8:49

M97a72r33e52k 40K79l14u67f58a 3488544964116

Tak to by tam mohla být i Felicia FUN. To bylo také stylové auto.

+1/0
29.10.2018 11:25
Foto

M23a50r13e34k 22C73e47r85n40y 5298906297

Bez váhání, T-603 a Felicie jsou proste krásný..

+3/0
28.10.2018 19:19

V95a39š91e96k 38Ř18í49h25a 2543443668432

Po druhé sv válce nebylo přelomové vůbec nic. Jen jsme s velkými obtížemi stíhali ostatní automobilky.

+2/0
28.10.2018 12:12

J95i40ř98í 79E43r28b94e15n 1533674796507

Tlakové lití hliníku pro motory a převodovky v AZNP nebylo podle vás přelomové?

+2/0
28.10.2018 21:04

J96a36r42o80m75í40r 79K83r60á71l 4580899434509

Tlakové lití bylo přelomové za první republiky. ;-)

+1/0
29.10.2018 6:47

P56e18t92r 80Č49e43r16m84á39k 9168305799150

To ano, ale první seriové auto které mělo touto technologií vyrobený blok motoru bylo až o 40let pozdéji embéčko ;-) A to přelomové bezesporu bylo.

+1/0
29.10.2018 12:30
Foto

M89i31l63a86n 24K63e60b26l53ů56š77e66k 1638109268853

Mě by docela zajímalo, kdyby škodovka zůstala samostatnou značkou, jaké auta by dnes vyráběla, bo ted je to všechno sestavené z dílů VW, bez těchto dílů a zázemí by to tak jednoduché nebylo, dneska bych škodovky nazýval spíše VW fabia, VW superb, atd.

+1/0
28.10.2018 11:46
Foto

P86ř46e27m39y98s21l 20Č74e46j46p 8108447178156

Dost stejných dílů se dává do Mercedesu, Audi, BMW, Seatu, ale cpou se i do jiných značek. Jenže motor, design, stavba vozu vznikne v mateřské fi ... i proto mezi těmi typy najdete dost rozdílů.

+1/0
28.10.2018 11:52
Foto

M77i93l60a76n 28K67e16b24l79ů33š79e49k 1408319168443

Schválit to musí VW, a návrháři mají jasné instrukce, třeba nový superb je napůl VW passat a napůl audi A4, převodovky VW, motor VW, interier z 80% díly z passata. Jo to se to vyrábí, navrhnout vlastní motory a převodovky a všechny díly, to už by bylo daleko těžší a hlavně drahé.

+1/0
28.10.2018 11:59
Foto

P31ř14e17m72y29s40l 82Č42e15j54p 8248587188306

Ano, Superb vs. Passat. A co Fábia, Yeti, Octávia 1, Roomster aj.?

0/0
28.10.2018 12:03

J12o82s96e85f 49V63a86l40a 9300753543653

Mercedes Benz pouziva pro male modely dieselmotory Renault 1,5 dCI ,

Renault pouziva technologie Nissanu atd.atd

0/0
28.10.2018 14:27

P40e82t17r 94Č13e46r55m15á63k 9668395619890

Superb s A4 nemá společného prakticky nic. To že vedení koncernu (VW Group) určuje směřování jednotlivých značek je pochopitelné, jinak to ani nejde.

0/0
28.10.2018 17:47

P29e85t40r 74Č44e69r30m73á25k 9468495299640

Škodovka by nezůstala samostatnou značkou, taková varianta byla nereálná, v každém případě do ní musel vstoupit silný partner. Co se týče využívání koncernových dílů - pravdu máte pouze napůl, Škoda sice pochopitelně využívá toto zázemí, na druhou stranu je i sama buduje - část vývoje a výroby techniky má na starosti právě Škoda (MPI DSG atd), takže stejně tak by se pak dalo říkat Škoda Polo atd.

+1/0
28.10.2018 17:45

Š75i50m14o48n 95M22a68r81t84y76n78e48k 7253625673876

Kdyby Škodovka zůstala samostatná tak by dneska byla pouze historií. to je bohužel smutný fakt. Už v době, kdy jí přebýral koncern Vw měla obrovské finační potíže. Kdyby jí nidko nekoupil, tak by pár let jen živořila a by následně krachla.

+6/0
29.10.2018 7:04

L44i71b18o61r 26M29o89u70č92k80a 1568897885882

asi jako LIAZ, AVIA .. mozna by nekdo z nostalgie oprasil,ale i tam jsou obe znacky mimo

+1/0
29.10.2018 14:58

A78n68t97o90n77í73n 30S85e86b90e45r37a 7603968950129

Z toho co jsem zažil (auta do roku 1980) pro mně byla opravdu přelomová Oktavia 1 Litback. To jsem měl konečně pocit, že jsme opravdu dohnali západ. To auto jezdilo o poznání lépe něž jakékoli české auto a půsodbilo opravdu robusně, na delší cesty pohodlné (hlavně podvozek, né jak ti dnešní tvrdolíni) a i docela tiché. V komibinací s 1.6 MPI nebo 1.9 TDI. Tyto auta jezdí dodnes ve velkém a lidé jsou pořád spokojeni.

Podobné překvapení pro je mně maximálně SuperB od roku 2015, ten ostře řezaný.

Zajímavé a užitečné auto pro rodinu byl ještě Roomster. Ten vynikal.

Jinak bída a děs.

A když si tedy trofnu hodnotit i před rokem 1980, tak eRko 1970 to bylo velké překvapení. Starý Rapid už tolik ne. A nový Rapid raději ani nezmiňuju :-D

+9/0
28.10.2018 11:42

P35e17t14r 53M35i75c55h47a18l 2850604241692

On byl docela přelom už Favorit.

+2/0
28.10.2018 17:24

P37e23t77r14a 21N55o91v60á34k26o40v37á 7468756164358

No, jak pro koho. Teta se strejdou na něj přešli z Renaulta 5 a hlavně teta po nějakých 15 letech, když se s ním loučili a pořizovali další auto, tak říkala, že to byl dost krok zpět.

0/0
29.10.2018 7:50

P18e25t45r 44M27i35c18h81a13l 2370634971702

Pro náš automobilový průmysl i pro většinu jeho majitelů.

0/0
29.10.2018 15:04

P40e94t39r 20Č21e29r68m58á36k 9298805949380

Až na Roomstera souhlas, to byl omyl, proto skončil.

+1/0
28.10.2018 17:48

J98a13r57o85s15l38a52v 10B13i50r46n61e64r 4938155292178

přelomová proto,protože to byl přestrojený Golf...

0/0
2.11.2018 8:50

Z77d26e79n16ě37k 30S17t53r86n97a95d 1825980786779

Tak je otázkou, kolik z těchto vozů bylo skutečně přelomových. Podle mého to byla sotva polovina a to ještě s přimhouřenýma očima.

+3/0
28.10.2018 11:20

J91a41r34o10m65í67r 92K43r74á26l 4150109604809

On by třeba Favorit mohl být přelomový, kdyby přišel včas.

0/0
28.10.2018 15:16

P19e49t74r 67M17i82c85h50a24l 2120304581162

Pro socialistické plánované hospodářství to přelom byl.

+2/0
28.10.2018 17:25

S37t45a20n74i13s84l77a67v 31K29r88e23j17c26a45r 6697656613624

Nu musel být ! Nakonec po Žiguli 2001, Fiatu 125P, Dacii, povolená spolupráce s Pinifarinou u Š135, jednání a rozhodování nejen s Renaultem a VW ale i Hondou. Spolupartnerství s VW se Škodovce rozhodně vyplatilo, i když ......... spolupodílet se a být spolupachatelem na dieselgate se jí ani Seatu nevyhnulo.

0/−1
28.10.2018 19:13

P98e70t10r 56Č81e79r77m30á70k 9648945239340

S Pininfarinou zrovna ne ale italská škola proběhla, to je fakt. Každopádně favorit byl po samaře první moderně koncipovaný automobil východního bloku, žádné licence jako zmíněné fiaty nebo dacie. Spojenectví s VW je pak jednoznačně pozitivní, spolupachatelem dieselgate pak nejsou - ani seat ani škoda nejsou na US trhu a daný problém se jich netýká.

+3/0
28.10.2018 19:29

P61e81t25r 74M52i95c26h86a53l 2630724791182

Díky, odpověděl jsi za mě.

0/0
28.10.2018 20:58

V15i54l83é25m 49P66ř30í50h79o85d65a 2804259613787

Netýká... ;-D;-D;-D

0/0
31.10.2018 13:03

D33e94n52i55s 75H91u96m30l 4722815955856

První Superb, který byl víceméně kopie Passatu?8-o

A Erko chybí???8-o8-o8-o

+4/0
28.10.2018 11:07
Foto

R52o56m53a85n 83K17o25z58e37l 4497846973244

Jo první Superb, u kterého i musela několikrát snižovat výrobu, protože nebyl takový zájem, jak si představovala.

0/0
28.10.2018 11:13

A97n71t81o58n29í32n 95S30e33b88e32r90a 7903828320619

První Superb z roku 1934 určitě kopií Passatu nebyl :-D

+5/0
28.10.2018 11:47

P96e39t38r 65Č59e15r90m52á45k 9808815119630

Kopie není správný termín - spíš klon, vyrábělo se to tak že se vozily platformy z passatu a v ČR se rozřezávaly a prodlužovaly, mnoho dílů bylo identických (přední dveře, kufr, vrchní část a skelet palubky atd).

0/−1
28.10.2018 17:50

M16a51r46e32k 33K78l71u72f40a 3498894154136

Co bylo pěkné, byla studie Škoda Superb / Montreaux, kupé na bázi Superbu. Nedostalo se do výroby, protože by pro něj nenašli cílovou skupinu zákazníků, ale vypadalo to velmi pěkně a šlo o podařenou studii.

0/0
29.10.2018 11:20

J30a93n 55M56a54c50h65á53č 3457966493272

Češi mohou být na ,,svá" auta právem hrdi...a proto je tam prodlouženej Passat Suberb ,Golf alá octavia a ty dva další český klenoty yety a kodiaq.Jak tady píšou kolegové níže-kde je nádhérné erko, legendární Felicie kabriolet a další.Škoda,protože jinak docela dobrej článek.

+6/−2
28.10.2018 11:03
Foto

P41ř95e18m74y16s81l 98Č72e50j61p 8258917508106

Stařičká Felicie, na tu dobu nádherné auto ;)

goo.gl/MjxXhj

+3/0
28.10.2018 11:43

J76a29k41u13b 83F81e20i18f48a46r 7169489406639

Se Škodovkou byly 3 možnosti

1) Renault, tedy dnes by se tu vyráběly Dustery a podobné zgargy

2) neřízený krach

3) VW. Dnešní tuctová auta jsou nejmenší zlo.

+8/0
28.10.2018 11:02

A68n66t97o75n40í49n 33S16e31b21e24r57a 7493148350109

Kdyby to nezval VW, tak z toho už dávno udělá Ranult něco jako Dacii. A v tom by tu jezdila půlka národa. Zláte Oktávky a Fabie :-D

0/0
28.10.2018 11:51

P62e52t71r 71Č40e56r15m98á89k 9118865779370

Ještě hůř, Renault to chtěl jen jako výrobnu pro twingo, značka by zanikla.

+4/0
28.10.2018 17:51

M51a76r39t51i58n 49P44u39s14t76ě92j60o72v92s40k50ý 6404197479774

A kde je Tatra 57 Hadimrška ? :-/

+1/0
28.10.2018 10:50

M91a41r17t57i39n 76K89u38ř56í98t10k97a 6737666858805

Škoda, že MTX Tatra zůstala jen u třech prototypů, přestože měli skoro 200 závazných objednávek. Jenže Metalex neměl kapacity na velké série, tak projekt kompletně prodal. Firma, které projekt koupila, za nedlouho vyhořela.

0/0
28.10.2018 10:11

J20a79n 55N53o62v16a31k 5121417629914

Ja povazuji za nej ceske auto Tatru 77.Videl jsem ji loni v Koprivnici a nemohl se od te krasy odtrhnout.Ve 30.letech to muselo byt neskutecne delo, kdyz porovnate s vedle stojicim Oplem ze stejneho roku.Otazkou je nakolik to lze povazovat za ceske auto, kdyz konstrukter byl rakusan z Vidne.

0/0
28.10.2018 9:56

J78o22s66e82f 52V56a11l47a 9220293403513

ne z Vidne, ale z Kloster Neuburgu ( to je ale skoro videnske predmesti ;-D;-D. Nicmene v dobe narozeni mel stejnou statni prislusnost (C&K) jak Masaryk nebo Porsche nebo Bedrich Smetana. Bedrich Smetana taky neumel poradne cesky...;-D;-D...

+2/0
28.10.2018 15:22

Najdete na iDNES.cz