Diskuse k článku

Přelomové vozy 1918 až 2018: Češi mohou být na svá auta právem hrdi

Nádherná aerodynamická Tatra 77 se v roce 1934 stala senzací berlínského autosalonu. Psalo se o ní tehdy po celém světě a prestižní francouzský časopis l´Auto její fotku otiskl na titulní straně. České automobilky od roku 1918 nabídly více krásných aut. Připomínáme alespoň některé z nich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I26v94o 65B28o32u10š71e 5382897508

Chybí mi tam Aero 30.

0/0
5.11.2018 22:12

R79o39b66e33r31t 19H98e36l88e87m18b66a58i 9454503644219

Skoda Octavia 1959 bola cesky vuz, Octavia 1996 uz bola VW, takze nemecka, takisto aj dalsie novsie modely.

0/0
5.11.2018 8:56

J62a81r61o14s68l53a48v 36B78i38r46n23e63r 4678665242628

Favorit byl posledním českým autem.Pro svou poruchovost opravdu nezapomenutelný vůz.Nevím,proč se v článku objevují koncernová auta,neboli pouze přestrojené VW.....skvělá práce,budme hrdi na VW s jinou karoserií ))))

0/−1
2.11.2018 8:47

P68e53t63r 18Č72e89r82m76á61k 9788225379860

Protože tu techniku VW dnes vyvíjí a vyrábí i ta Škodovka ;-) Takže by se stejně tak dobře dalo tvrdit že VW je jen Škoda s jinou karoserií, a v případě Seatu by to bylo dokonce skoro i pravda R^

+1/0
2.11.2018 22:58

J97a68n 85B59e17n27h36á67k 6274343962791

Škoda připravovaných modelů 720 a 760. To byly české originály, žádné kopie. Mohly škodovku vrátit k evropské špičce, kde škodovka mezi válkami nesporně byla.

0/0
30.10.2018 17:46

M82i81c30h96a51l 73J53a98r91o31š 7864940662975

Přátelé, kdo mi prozradí tajenku, co nesedí na obrázku č. 30 ? Na nic jsem nepřišel.

Google mapa pro porovnání:

https://www.google.cz/maps/@50.0786756,14.3857937,3a,44.4y,65.06h,86.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sO5pZJO_S2MA097bjYvm18A!2e0!7i13312!8i6656

0/0
29.10.2018 18:59

L72i88b23o85r 75M85o56u66č11k58a 1258937805162

no a Kaipan, kdyz uz je tam Superb 1 a Kodiaq ?

+1/0
29.10.2018 15:02

J16a45n 41D84l45o83u74h20ý 7984939400809

Chybi tam MTX favorit v cabriu. Na tu dobu stylove auto. Kdo ho mel, byl u skodovkaru “pan buh” ;-)

+2/0
29.10.2018 8:49

M69a62r43e97k 76K63l71u22f59a 3388934384206

Tak to by tam mohla být i Felicia FUN. To bylo také stylové auto.

+1/0
29.10.2018 11:25
Foto

M21a13r95e35k 63C95e91r58n59y 5278846247

Bez váhání, T-603 a Felicie jsou proste krásný..

+3/0
28.10.2018 19:19

V50a62š80e61k 88Ř23í13h85a 2803543748952

Po druhé sv válce nebylo přelomové vůbec nic. Jen jsme s velkými obtížemi stíhali ostatní automobilky.

+2/0
28.10.2018 12:12

J47i25ř26í 27E26r44b93e85n 1133904166727

Tlakové lití hliníku pro motory a převodovky v AZNP nebylo podle vás přelomové?

+2/0
28.10.2018 21:04

J63a17r13o68m76í84r 76K14r82á79l 4900499314589

Tlakové lití bylo přelomové za první republiky. ;-)

+1/0
29.10.2018 6:47

P77e75t15r 25Č17e34r31m50á60k 9668585769410

To ano, ale první seriové auto které mělo touto technologií vyrobený blok motoru bylo až o 40let pozdéji embéčko ;-) A to přelomové bezesporu bylo.

+1/0
29.10.2018 12:30
Foto

M42i10l50a30n 64K59e89b55l26ů59š94e81k 1228779898283

Mě by docela zajímalo, kdyby škodovka zůstala samostatnou značkou, jaké auta by dnes vyráběla, bo ted je to všechno sestavené z dílů VW, bez těchto dílů a zázemí by to tak jednoduché nebylo, dneska bych škodovky nazýval spíše VW fabia, VW superb, atd.

+1/0
28.10.2018 11:46
Foto

P42ř41e46m35y76s22l 44Č17e36j85p 8908647398846

Dost stejných dílů se dává do Mercedesu, Audi, BMW, Seatu, ale cpou se i do jiných značek. Jenže motor, design, stavba vozu vznikne v mateřské fi ... i proto mezi těmi typy najdete dost rozdílů.

+1/0
28.10.2018 11:52
Foto

M62i18l19a35n 10K71e50b78l50ů29š65e98k 1868309878643

Schválit to musí VW, a návrháři mají jasné instrukce, třeba nový superb je napůl VW passat a napůl audi A4, převodovky VW, motor VW, interier z 80% díly z passata. Jo to se to vyrábí, navrhnout vlastní motory a převodovky a všechny díly, to už by bylo daleko těžší a hlavně drahé.

+1/0
28.10.2018 11:59
Foto

P60ř30e20m29y14s67l 64Č27e70j89p 8668837578556

Ano, Superb vs. Passat. A co Fábia, Yeti, Octávia 1, Roomster aj.?

0/0
28.10.2018 12:03

J45o29s16e96f 35V52a86l75a 9890473703193

Mercedes Benz pouziva pro male modely dieselmotory Renault 1,5 dCI ,

Renault pouziva technologie Nissanu atd.atd

0/0
28.10.2018 14:27

P65e75t44r 55Č22e43r19m76á82k 9668375449110

Superb s A4 nemá společného prakticky nic. To že vedení koncernu (VW Group) určuje směřování jednotlivých značek je pochopitelné, jinak to ani nejde.

0/0
28.10.2018 17:47

P31e14t14r 15Č30e54r53m38á31k 9758805499370

Škodovka by nezůstala samostatnou značkou, taková varianta byla nereálná, v každém případě do ní musel vstoupit silný partner. Co se týče využívání koncernových dílů - pravdu máte pouze napůl, Škoda sice pochopitelně využívá toto zázemí, na druhou stranu je i sama buduje - část vývoje a výroby techniky má na starosti právě Škoda (MPI DSG atd), takže stejně tak by se pak dalo říkat Škoda Polo atd.

+1/0
28.10.2018 17:45

Š26i17m37o17n 42M44a39r66t96y54n61e93k 7553215703236

Kdyby Škodovka zůstala samostatná tak by dneska byla pouze historií. to je bohužel smutný fakt. Už v době, kdy jí přebýral koncern Vw měla obrovské finační potíže. Kdyby jí nidko nekoupil, tak by pár let jen živořila a by následně krachla.

+6/0
29.10.2018 7:04

L46i68b46o48r 68M90o51u64č70k84a 1418497635212

asi jako LIAZ, AVIA .. mozna by nekdo z nostalgie oprasil,ale i tam jsou obe znacky mimo

+1/0
29.10.2018 14:58

A47n22t78o40n93í80n 59S74e39b29e12r66a 7903478170609

Z toho co jsem zažil (auta do roku 1980) pro mně byla opravdu přelomová Oktavia 1 Litback. To jsem měl konečně pocit, že jsme opravdu dohnali západ. To auto jezdilo o poznání lépe něž jakékoli české auto a půsodbilo opravdu robusně, na delší cesty pohodlné (hlavně podvozek, né jak ti dnešní tvrdolíni) a i docela tiché. V komibinací s 1.6 MPI nebo 1.9 TDI. Tyto auta jezdí dodnes ve velkém a lidé jsou pořád spokojeni.

Podobné překvapení pro je mně maximálně SuperB od roku 2015, ten ostře řezaný.

Zajímavé a užitečné auto pro rodinu byl ještě Roomster. Ten vynikal.

Jinak bída a děs.

A když si tedy trofnu hodnotit i před rokem 1980, tak eRko 1970 to bylo velké překvapení. Starý Rapid už tolik ne. A nový Rapid raději ani nezmiňuju :-D

+9/0
28.10.2018 11:42

P68e59t96r 27M59i62c44h79a89l 2760474461652

On byl docela přelom už Favorit.

+2/0
28.10.2018 17:24

P76e72t54r34a 56N89o49v55á43k41o39v28á 7648186714198

No, jak pro koho. Teta se strejdou na něj přešli z Renaulta 5 a hlavně teta po nějakých 15 letech, když se s ním loučili a pořizovali další auto, tak říkala, že to byl dost krok zpět.

0/0
29.10.2018 7:50

P49e87t83r 72M32i77c80h80a13l 2240304611262

Pro náš automobilový průmysl i pro většinu jeho majitelů.

0/0
29.10.2018 15:04

P95e24t90r 82Č36e92r62m34á92k 9468235599690

Až na Roomstera souhlas, to byl omyl, proto skončil.

+1/0
28.10.2018 17:48

J28a14r63o84s30l43a78v 71B28i66r97n57e80r 4138505752538

přelomová proto,protože to byl přestrojený Golf...

0/0
2.11.2018 8:50

Z75d86e35n35ě81k 24S43t14r73n34a44d 1265850626909

Tak je otázkou, kolik z těchto vozů bylo skutečně přelomových. Podle mého to byla sotva polovina a to ještě s přimhouřenýma očima.

+3/0
28.10.2018 11:20

J36a18r27o21m61í98r 60K44r41á82l 4270519724269

On by třeba Favorit mohl být přelomový, kdyby přišel včas.

0/0
28.10.2018 15:16

P38e44t80r 31M51i69c69h83a82l 2920774801702

Pro socialistické plánované hospodářství to přelom byl.

+2/0
28.10.2018 17:25

S86t39a14n46i82s50l21a93v 89K76r41e58j41c23a86r 6747896503414

Nu musel být ! Nakonec po Žiguli 2001, Fiatu 125P, Dacii, povolená spolupráce s Pinifarinou u Š135, jednání a rozhodování nejen s Renaultem a VW ale i Hondou. Spolupartnerství s VW se Škodovce rozhodně vyplatilo, i když ......... spolupodílet se a být spolupachatelem na dieselgate se jí ani Seatu nevyhnulo.

0/−1
28.10.2018 19:13

P25e61t11r 18Č15e80r14m41á48k 9658485439380

S Pininfarinou zrovna ne ale italská škola proběhla, to je fakt. Každopádně favorit byl po samaře první moderně koncipovaný automobil východního bloku, žádné licence jako zmíněné fiaty nebo dacie. Spojenectví s VW je pak jednoznačně pozitivní, spolupachatelem dieselgate pak nejsou - ani seat ani škoda nejsou na US trhu a daný problém se jich netýká.

+3/0
28.10.2018 19:29

P67e30t78r 73M54i52c23h14a88l 2740274501902

Díky, odpověděl jsi za mě.

0/0
28.10.2018 20:58

V53i20l21é37m 69P94ř28í87h40o39d70a 2774129383777

Netýká... ;-D;-D;-D

0/0
31.10.2018 13:03

D68e16n62i51s 21H92u24m13l 4542655945266

První Superb, který byl víceméně kopie Passatu?8-o

A Erko chybí???8-o8-o8-o

+4/0
28.10.2018 11:07
Foto

R94o87m11a56n 22K42o86z40e23l 4867386533204

Jo první Superb, u kterého i musela několikrát snižovat výrobu, protože nebyl takový zájem, jak si představovala.

0/0
28.10.2018 11:13

A72n42t49o42n47í44n 82S74e20b75e20r16a 7213868480429

První Superb z roku 1934 určitě kopií Passatu nebyl :-D

+5/0
28.10.2018 11:47

P26e95t34r 25Č39e32r71m44á50k 9698305899940

Kopie není správný termín - spíš klon, vyrábělo se to tak že se vozily platformy z passatu a v ČR se rozřezávaly a prodlužovaly, mnoho dílů bylo identických (přední dveře, kufr, vrchní část a skelet palubky atd).

0/−1
28.10.2018 17:50

M89a37r91e74k 23K66l81u50f69a 3158324574806

Co bylo pěkné, byla studie Škoda Superb / Montreaux, kupé na bázi Superbu. Nedostalo se do výroby, protože by pro něj nenašli cílovou skupinu zákazníků, ale vypadalo to velmi pěkně a šlo o podařenou studii.

0/0
29.10.2018 11:20

J22a23n 89M80a12c36h75á52č 3747546213572

Češi mohou být na ,,svá" auta právem hrdi...a proto je tam prodlouženej Passat Suberb ,Golf alá octavia a ty dva další český klenoty yety a kodiaq.Jak tady píšou kolegové níže-kde je nádhérné erko, legendární Felicie kabriolet a další.Škoda,protože jinak docela dobrej článek.

+6/−2
28.10.2018 11:03
Foto

P85ř57e12m26y70s12l 92Č22e54j30p 8808297778286

Stařičká Felicie, na tu dobu nádherné auto ;)

goo.gl/MjxXhj

+3/0
28.10.2018 11:43

J22a35k75u43b 54F63e19i16f74a89r 7329379786499

Se Škodovkou byly 3 možnosti

1) Renault, tedy dnes by se tu vyráběly Dustery a podobné zgargy

2) neřízený krach

3) VW. Dnešní tuctová auta jsou nejmenší zlo.

+8/0
28.10.2018 11:02

A87n67t23o84n27í30n 11S18e95b92e67r87a 7613558870989

Kdyby to nezval VW, tak z toho už dávno udělá Ranult něco jako Dacii. A v tom by tu jezdila půlka národa. Zláte Oktávky a Fabie :-D

0/0
28.10.2018 11:51

P67e69t98r 81Č58e57r40m48á77k 9768125319480

Ještě hůř, Renault to chtěl jen jako výrobnu pro twingo, značka by zanikla.

+4/0
28.10.2018 17:51

M95a51r79t79i65n 43P15u42s22t16ě92j11o91v33s66k47ý 6614957309544

A kde je Tatra 57 Hadimrška ? :-/

+1/0
28.10.2018 10:50

M29a11r32t68i19n 49K16u19ř65í53t77k51a 6347166738545

Škoda, že MTX Tatra zůstala jen u třech prototypů, přestože měli skoro 200 závazných objednávek. Jenže Metalex neměl kapacity na velké série, tak projekt kompletně prodal. Firma, které projekt koupila, za nedlouho vyhořela.

0/0
28.10.2018 10:11

J71a46n 80N74o32v65a62k 5361867749654

Ja povazuji za nej ceske auto Tatru 77.Videl jsem ji loni v Koprivnici a nemohl se od te krasy odtrhnout.Ve 30.letech to muselo byt neskutecne delo, kdyz porovnate s vedle stojicim Oplem ze stejneho roku.Otazkou je nakolik to lze povazovat za ceske auto, kdyz konstrukter byl rakusan z Vidne.

0/0
28.10.2018 9:56

J56o47s25e21f 39V49a35l27a 9500323773563

ne z Vidne, ale z Kloster Neuburgu ( to je ale skoro videnske predmesti ;-D;-D. Nicmene v dobe narozeni mel stejnou statni prislusnost (C&K) jak Masaryk nebo Porsche nebo Bedrich Smetana. Bedrich Smetana taky neumel poradne cesky...;-D;-D...

+2/0
28.10.2018 15:22

Najdete na iDNES.cz