Oproti loňskému pandemickému ročníku byl ten letošní opět ve velkém stylu. Nejméně 274 vystavovatelů v oblasti automobilového průmyslu a mobility vystavovalo na ploše odpovídající sedmi fotbalovým hřištím.
Z automobilových novinek letos nejvíce zaujal zaoblený předobraz nového elektromobilu nové značky Afeela ze spolupráce firem Sony a Honda, ale také ostře řazený koncept Peugeotu v novém designu značky. Značnému zájmu se v Las Vegas těšilo představení studie BMW iVision Dee s povrchy s měnitelnou barvou, kterému asistoval Arnold Schwarzenegger.
A světovou premiéru měl na veletrhu CES i elektrická alternativa k passatu - Volkswagen ID.7. Americké barvy hájil koncept elektrického pick-upu RAM 1500 BEV.
Fygitální koncept ohromí ovládáním. Prozkoumali jsme BMW, co mění barvy |
Multimediální auto
Z aut se pomalu stává multimediální centrum na kolech. Automobilky a subdodavatelé na CES představili displeje, které ukazují, jak se z aut stávají pojízdné herny. Můžeme sledovat nové trendy v podobě palubních desek automobilů a asistenčních systémů. Ty se stanou důležitým zdrojem příjmů pro automobilový průmysl.
V současné době je každé auto vybaveno průměrně 22 senzory, což je počet, který se v příštích několika letech bude postupně a plynule zvyšovat. Společnost Valeo předpokládá, že elektronika, software a umělá inteligence budou v roce 2030 tvořit 30 procent hodnoty vozu, zatímco dnes je to jen 10 procent. Podle firmy Bosch, který je největším světovým dodavatelem pro automobilový průmysl, vzroste globální trh se senzory do roku 2030 na 400 miliard dolarů.
Viditelným trendem je ústup od zaměření se na plně autonomní osobní vozy, které jsou, jak se stále více ukazuje, otázkou vzdálenější budoucnosti. Kde se tato technologie rozšíří nejrychleji, jsou traktory, ale i nákladní auta pro povrchové doly.