Octavia už stojí přes 400 tisíc, ale vyjde výhodněji. Základ má tříválec

aktualizováno 
Když v roce 2013 Škoda Octavia třetí generace vstupovala do prodeje, startovala na ceně 335 tisíc korun. Po faceliftu, který přinesl kontroverzní dělená přední světla, ceník startuje na částce přesahující 400 tisíc. Za ty roky Octavia přibrala do základní výbavy mnoho nových položek.

Škoda začne ještě před koncem roku nabízet modernizovanou verzi svého nejprodávanějšího modelu Octavia. K prvním zákazníkům se dostane na začátku roku 2017. Octavia v rámci faceliftu získala nově tvarovanou příď s dělenými světlomety, přepracovanou zadní část i nové asistenční systémy a elektroniku.

Modernizovaná verze Škody Octavia přichází na trh se startovací cenou u srovnatelné motorizace zvýšenou o 12 tisíc korun, tedy 407 900 korun (na ceny Octavie třetí generace při uvedení na trh se podívejte zde). Za kombiverzi se připlácí 30 tisíc. Ale základní výbavový stupeň Active nabídne výbavu navíc, za kterou se u stávající verze muselo připlácet 22 tisíc korun a podobně tomu bude i u dalších stupňů vybavy. Dosud stálo základní provedení s motorem 1,2 TSI 63 kW bez klimatizace 354 900 korun.

Pro modernizovanou Octavii je základní jednotkou agregát 1,0 TSI s výkonem 85 kW (jak taková octavia jezdí, čtěte zde). Z nabídky už úplně vypadl čtyřválcový motor 1,2 TSI, jehož silnější variantu nahradil právě tříválec, a slabší verze, která byla doteď startovací nabídkou vozu, tedy končí. Škoda pro Octavii počítá s novou generací čtyřválcových motorů 1,5 EVO, která by měla dorazit v průběhu příštího roku.

V nejnižší výbavě Active se proti předchůdci nově objeví klimatizace, zadní LED světla, denní svícení nebo 16palcová kola. Ve vrcholné verzi Laurin&Klement s motorem 1,8 TSI se cena zvýšila o 16 tisíc na 679 900 korun, ale přibyla výbava za 45 200 korun. Nabídku dalších prvků výbavy opět Škoda člení do různých balíčků, takzvaných paketů.

Pro druhý stupeň výbavy Ambition je tak v nabídce například za 14 tisíc korun paket Ambition Plus, ve kterém je tempomat, vyhřívání předních sedadel, Bluetooth a velký displej MaxiDOT mezi budíky přístrojové desky.

Fotogalerie

Nová Octavia přichází s dělenými předními světlomety, přibyly asistenční systémy jako je pomocník pro couvání s přívěsem, systém prediktivní ochrany chodců nebo zdokonalený parkovací asistent s vylepšenou couvací kamerou s ostřikovačem. Octavia nabídne rovněž nový infotainment, mobilní připojení vozu k internetu nebo full-LED světlomety, podobně jako má nové velké SUV Kodiaq. V rámci chytrých řešení přibudou sklopné stolky na zadní straně předních sedadel nebo držáky nápojů usnadňující otevírání PET lahví. Volitelně budou pro combi k dispozici i elektricky ovládané páté dveře.

Za 20 let od představení prvního novodobé octavie v roce 1996 si vůz koupilo pět milionů zákazníků, z toho aktuální třetí generaci více než jeden milion. Vedle Octavie přijde příští rok na trh nové generace SUV Yeti, další verze velkého SUV Kodiaq či modernizované modely Citigo a Rapid.

Projděte se historií Škody Octavie:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Škoda Kamiq se dá objednávat, ceny startují na 380 tisících

Škoda Kamiq

Cena Škody Kamiq na českém trhu bude začínat na 379 900 Kč, to je o 10 000 Kč více než u příbuzného modelu Scala....

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

Jak nejrychleji vychladit auto: otevřít okna a pak klimatizaci naplno

Podívejte se, jak pracuje autobilová klimatizace

Jaro pracuje na plné obrátky, začíná období, kdy je jedním z nejdůležitějších prvků v autě pro mnohé klimatizace. Ta je...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Autofotka týdne: Unikátní hotel na kolech zachraňují ve Vysokém Mýtě

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje na dvě etapy unikátní lůžkový...

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje unikátní lůžkový přívěs typu Karosa LP 30 z roku 1967. Vyrobila ho...

Další z rubriky

Dálniční poplatky v Evropě: Německo zdarma, draho je v zemích s mýtem

Mýtnice na novém dálničním mostě u Svinesundu

Dálniční poplatky v zahraničí se oproti loňsku příliš nezměnily. Ve většině okolních zemí zůstaly ceny stejné, mírně...

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

Auta si spolu budou povídat, Češi je učí novým kouskům. Můžete to vyzkoušet

Modelové příklady informací z projektu C-Roads

Na vybraných úsecích českých silnic lze v testovacím provozu vyzkoušet funkce vzájemné komunikace automobilů a...

Najdete na iDNES.cz