Octavia už stojí přes 400 tisíc, ale vyjde výhodněji. Základ má tříválec

aktualizováno 
Když v roce 2013 Škoda Octavia třetí generace vstupovala do prodeje, startovala na ceně 335 tisíc korun. Po faceliftu, který přinesl kontroverzní dělená přední světla, ceník startuje na částce přesahující 400 tisíc. Za ty roky Octavia přibrala do základní výbavy mnoho nových položek.

Škoda začne ještě před koncem roku nabízet modernizovanou verzi svého nejprodávanějšího modelu Octavia. K prvním zákazníkům se dostane na začátku roku 2017. Octavia v rámci faceliftu získala nově tvarovanou příď s dělenými světlomety, přepracovanou zadní část i nové asistenční systémy a elektroniku.

Modernizovaná verze Škody Octavia přichází na trh se startovací cenou u srovnatelné motorizace zvýšenou o 12 tisíc korun, tedy 407 900 korun (na ceny Octavie třetí generace při uvedení na trh se podívejte zde). Za kombiverzi se připlácí 30 tisíc. Ale základní výbavový stupeň Active nabídne výbavu navíc, za kterou se u stávající verze muselo připlácet 22 tisíc korun a podobně tomu bude i u dalších stupňů vybavy. Dosud stálo základní provedení s motorem 1,2 TSI 63 kW bez klimatizace 354 900 korun.

Pro modernizovanou Octavii je základní jednotkou agregát 1,0 TSI s výkonem 85 kW (jak taková octavia jezdí, čtěte zde). Z nabídky už úplně vypadl čtyřválcový motor 1,2 TSI, jehož silnější variantu nahradil právě tříválec, a slabší verze, která byla doteď startovací nabídkou vozu, tedy končí. Škoda pro Octavii počítá s novou generací čtyřválcových motorů 1,5 EVO, která by měla dorazit v průběhu příštího roku.

V nejnižší výbavě Active se proti předchůdci nově objeví klimatizace, zadní LED světla, denní svícení nebo 16palcová kola. Ve vrcholné verzi Laurin&Klement s motorem 1,8 TSI se cena zvýšila o 16 tisíc na 679 900 korun, ale přibyla výbava za 45 200 korun. Nabídku dalších prvků výbavy opět Škoda člení do různých balíčků, takzvaných paketů.

Pro druhý stupeň výbavy Ambition je tak v nabídce například za 14 tisíc korun paket Ambition Plus, ve kterém je tempomat, vyhřívání předních sedadel, Bluetooth a velký displej MaxiDOT mezi budíky přístrojové desky.

Fotogalerie

Nová Octavia přichází s dělenými předními světlomety, přibyly asistenční systémy jako je pomocník pro couvání s přívěsem, systém prediktivní ochrany chodců nebo zdokonalený parkovací asistent s vylepšenou couvací kamerou s ostřikovačem. Octavia nabídne rovněž nový infotainment, mobilní připojení vozu k internetu nebo full-LED světlomety, podobně jako má nové velké SUV Kodiaq. V rámci chytrých řešení přibudou sklopné stolky na zadní straně předních sedadel nebo držáky nápojů usnadňující otevírání PET lahví. Volitelně budou pro combi k dispozici i elektricky ovládané páté dveře.

Za 20 let od představení prvního novodobé octavie v roce 1996 si vůz koupilo pět milionů zákazníků, z toho aktuální třetí generaci více než jeden milion. Vedle Octavie přijde příští rok na trh nové generace SUV Yeti, další verze velkého SUV Kodiaq či modernizované modely Citigo a Rapid.

Projděte se historií Škody Octavie:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Výroba Passatu v Česku není jistá, říká odcházející šéf továrny v Kvasinách

Jiří Černý na konci června končí ve funkci ředitele závodu Škody Auto v...

Za jeho pětiletého působení závod Škoda Auto v Kvasinách zdvojnásobil kapacitu a připravuje se na výrobu prvního...

Další z rubriky

Vládní koalice smetla návrh zrušit povinnost ředit palivo biosložkou

Recyklační jednotka OMV ReOil ve vídeňské rafinérii vyrábí syntetickou ropu z...

Povinné přimíchávání biopaliv do benzinu a nafty zrušeno nebude. Sněmovna návrh čtyř desítek poslanců v čele s Piráty...

Šéf Rolls-Royce: Dvanáctiválec si necháme tak dlouho, jak jen to půjde

Torsten Müller-Ötvös, šéf značky Rolls-Royce

Automobilka Rolls-Royce podle svého šéfa Torstena Müllera-Ötvöse nespěchá se zaváděním technických novinek, ale...

Pražský soud uznal nárok majitelů aut VW na odškodnění v Dieselgate

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...

Obvodní soud pro Prahu 8 zatím nepravomocně uznal nárok na odškodnění českých majitelů vozů koncernu Volkswagen v kauze...

Najdete na iDNES.cz