„V posledních týdnech jsme zaznamenali v našem prověřovacím systému Autotracer auta po pojistné události, která byla pojišťovnou vyhodnocena jako totální ekonomická škoda na základě poškození letními záplavami. A později byla tato zaplavená vozidla inzerována již opravená na českých inzertních portálech,“ uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.
Riziko zakoupení takového vozu zvyšuje podle Pajera skutečnost, že ne vždy musí jít přímo o podvod. Někteří prodejci mohou vykoupit již opravené vozidlo bez znalosti jeho minulosti a nabízet ho zákazníkům bez informace, že bylo zatopené.
Záludností zaplavených aut podle Cebie je, že problémy s elektronikou nebo motorem mohou přijít i za několik měsíců po vyčištění a vysušení auta. Nejnáchylnějšími součástkami jsou především elektroinstalace a emisní systémy. Kontrolu je tedy podle firmy potřeba zaměřit zejména na kabelové svazky a jejich spoje (konektory), zejména v těžko dostupných průchodech a kanálech uvnitř karoserie.
HLEDEJTE BAHNO A ČICHEJTEJak poznat „plaváčka“ Utopené auto už nikdy nebude jako dřív. I po důkladném vysušení a odbahnění bude vždy trochu zapáchat, v elektřině budou řádit šotci a v nepřístupných dutinách začne rezivět. Čtěte dále Následky zaplavení auta se poměrně špatně odstraňují. U vozidla si všímejte následujících vlastností:
|
„Pokud se do katalyzátorů či filtrů sazí umístěných ve výfukovém potrubí pod vozidlem nebo do nádrží na palivo, AdBlue a jiné provozní náplně dostane kalná voda, není snadné a někdy vůbec možné tato místa vyčistit natolik, aby vozidlové systémy nadále spolehlivě fungovaly,“ dodal technik z firmy Beecamsolutions.cz Jan Karnolt.
Podle údajů společnosti CarVertical se víc než 63 procent ojetých vozů do Česka dováží právě z Německa, následuje Belgie s podílem přes šest procent a USA s 5,5 procenta. Dovoz ojetých aut do Česka v lednu meziročně vzrostl o 30 procent na 13 403 osobních vozů.