Důvodem poklesu ceny je vyšší stáří prodávaných aut, které v průměru narostlo o 2,5 měsíce na 9,3 roku. Stáří ojetých aut s tuzemským původem se zvýšilo o tři čtvrtě roku na 7,9 roku, což zapříčinilo pokles průměrné ceny.
Mezi důvody cenového poklesu ojetých vozů rovněž patří snížení cen, popřípadě dlouhodobé akční ceny u vybraných nových vozidel, které se následně projevilo poklesem cen u zánovních ojetin do dvou let stáří.
Útlum za covidu byl zdravý, teď se aut vyrábí moc, říká úspěšný prodejce![]() |
Letos se snížila také nabídka vozidel na trhu, a to meziročně o 2,9 procenta. K významnému poklesu došlo u dovezených aut, jejichž počet se ve srovnání s loňským rokem propadl o 12 procent. Do České republiky se letos dovezlo 71 568 ojetých osobních vozidel, což je o 9801 méně než ve stejném období uplynulého roku. Podíl aut s českým původem se zvýšil o sedm procentních bodů na 49 procent.
Průměrná hodnota na tachometrech prodávaných ojetých osobních vozů byla letos 144 000 km, meziročně o 3000 kilometrů méně. Podíl prodávaných aut s naftovým motorem byl 48,5 procenta, benzinových pak 46,7 procenta. Nejprodávanějšími modely byly Škoda Octavia s desetinovým podílem, Škoda Fabia s necelými šesti procenty a na třetí příčce skončila Škoda Superb se 3,8 procenta trhu.
Průměrná doba prodeje ojetého auta se letos zvýšila z loňských 63 dní na 65 dní, oproti prvnímu letošnímu kvartálu narostla o jeden den.



















