náhledy
Už od pohledu je to lamač okruhových rekordů. Caterham Lola SP/300.R dorazil o uplynulém víkendu na Praga Tuning Party do motokárové haly v pražských Horních Počernicích. Podívejte se na půltunové pírko, které sviští až třístovkou. Podle informací iDNES.cz jsou v Evropě jen dva kusy.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Placatý caterham je určený pro dovádění na okruhu. Ročně jich britský stavitel puristických sporťáků postaví jen pětadvacet. První verze není možné používat v běžném provozu, ale má dojít i na silniční verzi.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na stovku zrychlí pod tři sekundy a maximální rychlost atakuje třísetkilometrovou hranici.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Podle štítků v kokpitu je jasné, že tento zářivě červený unikát odpočívá v některé české garáži.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motor dodal Ford. Dvoulitrový Duratec má maximální výkon 305 koní a točivý moment 290 Nm. Motor je přeplňovaný kompresorem a oproti civilní verzi prošel celou řadou dalších úprav.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vedle Caterhamu se na vývoji podílela i společnost Lola, která má se stavbou formulí velké zkušenosti. Dříve působila i v prestižní Formuli 1 a v současné době vyrábí podvozky pro formule nižších kategorií.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Auto je extrémně lehké. Vedle hlavního monokoku od Loly je karoserie vytvořena ze sedmi odnímatelných dílů, takže formuli odstrojí i jediný mechanik.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Monokok doplňuje ochranný rám, šestibodové pásy, protipožární systém a odpojovač přívodu paliva. Ani připravovaná silniční varianta o mnoho víc pohodlí nenabídne.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Velkou výhodou Caterhamu Lola by měla být snadná obsluha a s tím související nízké provozní náklady, které jsou jinak u podobných aut extrémní.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Cena auta je překvapivě nízká, začíná na zhruba 1,75 milionu korun.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
O brzdění se starají brzdy AP Racing a podvozek je plně stavitelný.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nepřekvapí instalace rozměrného přítlačného křídla z karbonu, které je stavitelné.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jedno přední kolo váží 3,8 kilogramu, zadní váží 4 kilogramy. Caterham si je vypůjčíl od speciálů Formule 3.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Formule má velmi nízkou stavbu, je vysoká jen 105 centimetrů. Na délku má Caterham Lola 4,2 metru, na šířku pak 1,7 metru.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vnitřek je puristický, na nějaké materiály pro parádu nebo pohodlí zapomeňte.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Volant je klasický závodní, všechny důležité ovladače a ukazatele jsou na něm. Pro pohodlné nastupování je odnímatelný.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Placatý caterham můžete mít vyvedený v libovolných barvách, technika je vždy stejná.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karoserie je laminátová, doplňky karbonové.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
"SP/300.R byla od začátku narhována jako závodní speciál, model v měřítku 1:2 strávil spoustu času ve větrném tunelu a byl testován na různých závodních tratích po celém světě," uvádí český dovozce caterhamů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nejdůležitější je úspora hmotnosti. SP/300.R váží asi 545 kilogramů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz