Diskuse k článku

Nastartovali motor, který běží dodnes. Dostali za to vyznamenání

Dva manažeři se před čtvrt stoletím sešli u privatizace mladoboleslavské Škody Auto. Bývalá socialistická firma dodnes pohání český průmysl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L16a39d42i84s45l96a37v 65K93a12l59o38u41s 7815406981730

Na jednu stranu přeji Škodovce hodně úspěchů. Na druhou stranu si říkám, škoda, že se Škodovky nechopila třeba Toyota. Škodovky jsem měl možnost vyzkoušet v různých podobách, jako služební vozy. Avšak nikdy jsem si po roce 1989 žádnou nepořídil. Nějak mě ta pravá Německá "kvalita" neuchvátila.  Přesto jsem rád, že se Škodovky nechopila jakákoliv Francouzská, Italská automobilka.

0/−2
30.10.2014 9:58

V16a15c16l47a44v 47K94u28b63i82s 5771591119187

Toyota moc neudrzuje konkurenci. Oni vse vyrabi pod vlastnimi znackami propadne delaji auta ve spolupraci s nekym. Oni nejsou jako GM nebo VW, ktery maji pod kridli nekolik znacek. Vystaci si vlastne temer vyhradne s dvojici Toyota, Lexus.

0/0
6.11.2014 15:03
Foto

L21u13k59á76š 34N66o98v64o75t24n18ý 6596357878318

Dopadlo to dobře (ještě, že se toho nechopil nějaký domácí privatizátor), po bitvě je sice každý generál, ale je otázkou jak by to třeba dopadlo, kdyby se toho chopilo BMW, které také bylo ve hře...

0/0
30.10.2014 9:22

L19a50d67i46s33l50a60v 48M84i92k62a 1891459124744

Ve finále se rozhodovalo mezi VW a Nissanem, podle mě je tohle lepší řešení, ale to se těžko nějk dokazuje, když nevím jak by to dopadlo pod NIssanem.

+1/0
31.10.2014 10:03

F28i52l25i67p 45S92i57r76o41t84e84k 9502389902391

Je všeobecně známo, že tím druhým byl Renault

+3/0
31.10.2014 15:22

V83a22c17l96a53v 41K19u22b77i67s 5591631749827

No ono je to dneska jedno a to samy Nissan-Renault a mimochodem vznik tohoto partnerstvi byl ve stejnou dobu co se prodavala skoda

0/0
6.11.2014 15:05

V71a76c63l61a10v 95K65u44b66i51s 5371611739367

U BMW jsou dve moznosti bud by se Skoda stejne prodala VW nebo zrusila, protoze BMW tehdy vycouvala diky problemum s investici do Britskych znacek Rover a tusim Jaguar.

0/0
6.11.2014 15:07

V61i47k98y31r 57B54o18h50u81m48i58l 43S18t40r46a10n84s38k81y 9927698186319

Metál si jsitě zaslouží /Renault by tu dnes dělal tak max. Twingo/, ale vůbec nebyl zohledněn tehdejší český management, který byl Němci postupně z různých důvodů, zpravidla štědře, odejit. Mimochodem připomínám paradox historie, když Laurin a Klement vzniknul proto, že p. knihkupci odmítli z Německa poslat díl na jeho bicykl s tím, že jim má napsat německy a ne nesrozumitelnou jim řečí. Jo tehdy jsme ještě měli průmyslníky a podnikatele též myslící národně.

+2/0
30.10.2014 7:12

V87l38a93d72a 49S54i64m68o91n66i81k 3609403673375

Faktem ovšem zůstává, že to byla jedna z mála dobře udělaných privatizací. Jasný a solidní vlastník od samého začátku, žádné česká podvodná cesta.

+5/0
30.10.2014 9:12

J16í30ř74í 31N93o25v13o66t87n34ý 2962665654989

Neviditelna ruka trhu od prosesora Tunela zasahla :-)

0/−5
29.10.2014 23:30
Foto

J79a80n 66Č52e26r20m92á62k 4819688945277

a co tím jako chce pisatel říci?

Dnes je v MB nejlepší výrobce aut z bývalého socialistického bloku... !!!!!!

+5/0
30.10.2014 0:52

V78i66k75y35r 78B16o42h56u32m61i27l 47S24t15r84a71n16s47k51y 9867978686219

I když tedy pořádek/ordung v chodu gignata někdy připomíná Vámi uvedenou "dobu nedávnou".

0/0
30.10.2014 7:14

M85i24l17a23n 56M44a52c48h 8150356751458

No možná měl vyznamenat Pitharta, který tu privatizaci prosadil. A co si za to sklidil nadávek od mudrlantů o rodinném stříbře. Kdyby bylo podle nich dopadlo to jako Stehlíkova POLDI.

+23/0
29.10.2014 23:04

B89o61h55u90m34i18l 75M28á62c28a 5371202356303

Pithart byl také u privatizace Mladé fronty.

0/0
30.10.2014 7:46

S55t43a27n18i29s20l54a89v 20S70v91o84b22o78d23a 1223223476698

Bejt komanči u moci ještě o trochu dýl, tak by zlikvidovali i škodovku

+8/0
29.10.2014 22:57

V80l54a91d60i62m88í91r 92H32o95l79ý 8134301246957

To je jasná věc. Jeden svazák dokonce zlikvidoval i Sazku.

+3/0
29.10.2014 22:59

S14t87a27n56i35s91l10a50v 83S97v48o95b96o15d50a 1153893496878

to že tu po revoluci ods s čssd rozkrádaj republiku není přece omluva pro 40 letý teror komunistů

+3/0
29.10.2014 23:02

M48a11r50t66i54n 39K27y60p66r 2242905884644

Však to jen málokdo omlouvá. A hlavně nebýt komunistického ekonomického šaškování a zpřetrhání plynule se vyvíjejících majetkových vazeb v české ekonomice vytvářených od průmyslové revoluce, nedošlo by ani na privatizace, ne vždy úspěšné. Prostě by fabriky měly své vlastníky, buď by prosperovaly nebo už dávno zanikly a nikdo by to pořád neřešil. Tatra by možná byla slavný výrobce luxusních vozů (měla na to našlápnuto), naopak Avia by třeba zbankrotovala už v roce 1960. Co my víme. Bohužel se pořád řeší, jak tu všechno komunisti nechali a co se s tím stalo. Že toho velká většina stála za ho.. už mnozí vidět nechtějí.

+10/0
29.10.2014 23:15

V97á81c18l33a94v 89V44á55v80r13a 5186619241917

Jakápak privatizace?

Normální prodej firmy Němcům a tam jde také zisk firmy.

Stát nebyl schopen Škodovku podržet a modernizovat ji (kýmkoliv na světě) ale v rukou Česka. OK Nazývejme věci jak jsou. Laurin a Klement se v hrobě obracejí když vidí že jejich firmu drží v rukou jejich německý nepřítel.

Nebylo by od věci přečíst si knihu "Dědeček automobil" stejnejmenný film také ukázal kus slávy z počátků firmy LK.

Je ostuda že to nechal stát cizincům. A nejen tuhle firmu... bylo jich stovky a lidi vyházeni na chodník po celých Čechách. Prosím - blbé výmluvy na asijskou konkurenci můžete nalhávat tak sami sobě.

A nikdo po vás nechce, abyste se přiznali k tomu, že komunisti uměli vést podniky, vyváželi do celého světa, sklo, textil, porcelán, textilní stroje, bižu, válcovaná ocel šla za dampingové ceny i do USA a Kanady,  uhlí hnědé i černé, koks, a jaksi DPH neexistovala. Jak si to vysvětlujete když dnes si stát ukradne z každého výrobku ať je vyroben kdekoliv na světě celou pětinu absolutně bez jakékoliv zásluhy?

Thyronx na seznamu.cz

+5/−43
29.10.2014 22:03

P94e86t81r 89P88r62a42t74e94r 5633319715278

Prodej státní firmy do soukromých rukou se nazývá privatizace, víme, popletený pane? A DPH je "nástupcem" bývalé daně z obratu.. Ostatní nesmysly, co píšete, už nestojí ani za reakci.. :-/

+33/0
29.10.2014 22:13

T17o40m43á35š 91K18n83a97i24f96l 6263190987150

Thyronxi... Ty jsi nějaký pomatený takhle při večeři...

+8/0
29.10.2014 22:16

J42a67k96u41b 14R40o46u32s 3733830344122

On je pomatený pořád.

+3/0
30.10.2014 0:02
Foto

R36o31m32a86n 53K12r33a72t36o24c47h77v26i52l 1397928798899

Tak to je blábol. Vy jste se moc díval na seriály od Dietla, že jo

+8/0
29.10.2014 22:21

M65a79r89t57i10n 17K96y32p26r 2412795844664

Milý pane, Škodovku už v meziválečném období vlastnily z velké části francouzské banky, protože potomci pana Škody nebyli ani zdaleka tak zdatní jako on.;-D

+2/0
29.10.2014 22:28

V58a11c89l81a61v 75K37u52b23i85s 5351771279297

Snad jen ze to byly nejen Francouzske banky ale i Nemecke a Rakouske a hlavne Skodovku vlastnila Skoda Plzen.

0/0
6.11.2014 15:06

M29a25r60t10i52n 51K82y28p54r 2212785314254

A ještě mě pobavilo to o tom, jak ocel šla za dumpingové ceny do Ameriky. Víte co jsou to dumpingové ceny? To jsou ceny pod náklady výroby. Jestli opravdu komunisti prodávali tímto způsobem, tak se ani nedivím, že to s nima dopadlo, jak to dopadlo. Teda já bych se tím příliš nechlubil.;-D

+12/0
29.10.2014 22:31

M89a31r84e91k 92Š51i57m88o75n 2354707768278

Přesně tak, Američani kupovali levnou ocel z Východního bloku, protože věděli, že je tím Východní blok vlastně dotuje. Jen aby měl ve svých socialistických tabulkách růst produkce oceli, kterou od dob Stalina komunisti milovali a mohli se prsit, jak Ameriku předhonili. Američanům byly čísla u ....

0/0
2.11.2014 20:43

V52í46t 51M92r63h78a82l 1865769163640

Problém je v tom, že Škodovka bez zahraniční pomoci-v tomto případě německé, skoro s určitostí dnes už neexistovala, to, že přišel VW, ji zachránilo existenci na tomhle světě. Je to smutné, že český podnik musel zachránit investor ze zahraničí, ale díky tomu tady Škoda je, mohla klidně také dopadnout jako ČKD, či jiné vytunelované státní podniky. Český národ si totiž neumí vážit svého bohatství.

+12/0
29.10.2014 22:59

M40i36l43a82n 39M56a77c13h 8400596471318

Řekl bych, L&K se v hrobě obraceli po 40let v době "znárodnění" a vlády komoušů. Teď jsou, snad, v klidu.

+9/0
29.10.2014 23:15
Foto

I37v93a42n 36K69o40p53t89a 5897322351977

A proč by ji kdokoliv modernizoval kdyz vy z toho nic nemel. Navíc chybělo podstatne u každého podniku, provozni kapital pro další vývoj atd.

A panove Laurin a Klement to prodali dost dlouho před valkou v roce 1924. A jak jste dosel k tomu ze Němci byli jejih nepřáteli?

Navíc kdyby to komunisté tak uměli vest, proč byl nedostatek valut, proč jsme v roce 1990 měli na dilne vrtacky z roku 1925? Proč byl tak velký vnitřní dluh, rozbité silnice a nedostatek takřka všeho snad mimo potravin?

+7/0
29.10.2014 23:28

J45a75k60u56b 98R47o37u22s 3253290604652

Vávro, Vávro, ty seš fakt magor... Zlatý časy, kdy ses tu na diskuzi jen chlubil, že jsi američan, a nesnažil ses házet ty svoje zcestný moudra a výplody chorýho mozku...

+2/0
30.10.2014 0:40

P17a73v58e29l 56M66a46r66e15š 2259243982

říká nějakej zas........ej  emigrant. radši se podívej jak dopadl váš slavný GM. Se divím, že jsi opičákovi z Bílýho Domu neporadil, co dělat aby nezkrachoval, když se tak vyznáš.

Zalez zpátky do tý svý Ameriky, kde si na ulici ani svobodně neotevreš pivo a přestaň laskavě poučovat jak jsme to měli dělat líp.

A když byly komunisti tak skvělý jak píšeš, že jsi zbaběle zdrhnul ??

+4/0
30.10.2014 8:50

M31i52c23h55a33l 26F74i17n11s44t47e62r95l31e 7139910323348

Hmm, a kde je dneska Tatra (3. nejstarší automobilka na světě !!!), LIAZ, Karosa, Avia... atd. ?!! Já bych to zase až tak neoslavoval ( Škodu), neb se jedná o jehlu v kupce privatizačního sena...:-/

+5/−22
29.10.2014 17:25

V16á17c42l75a28v 94R80o33s42e32n85b67e92r30g 6619607352567

Píšete to stylem, jako by zmíněné společnosti založili komunisti. Tatra byla známou automobilkou už před válkou. Karosa "vznikla" znárodněním továrny Sodomka. Jedině LIAZ byl opravdu založen až po válce. Avii komunisti naopak zlikvidovali tím, že v ní 20 let vyráběli licenční francouzský náklaďák Saviem z 60. let (kdyby nepřišel rok 89, vyráběli by ho tam snad dodnes).

+31/0
29.10.2014 17:38

M34i81c87h97a54l 53F64i72n36s95t33e35r63l53e 7449790183168

S komunisty moje poznámka spojena nebyla. Hořekuji nad tím, jak se dnes rozdávají metály a chválí privatizační vlády, ale přitom tak nějak z toho čouhá jen ta Škoda - škoda !!!

+3/0
29.10.2014 17:55

D66a55v33i27d 74P98r82a51ž31á43k 6514262102446

Vždyť to není pravda. Podívejte se, kolik je v ČR schopných firem. Jenom holt nezůstaly ve stejné struktuře jako za komunismu. Pokud by tomu tak bylo, bylo by to divné.

+8/0
29.10.2014 21:55

V95á56c66l49a45v 17V62á87v21r55a 5686849101177

ty "struktury" je výmluva komunistická...vyjádři se na rovinu.

0/0
29.10.2014 22:11

J68i41ř32í 22S21c55h93w78a32c17h 8178884258126

1. privatizační "vláda" ne "vlády"

2. holt ne každý podnikání obecně vede k úspěchu

3. hořekovat, že metály se rozdávali za úspěšnou a přitom bylo mnoho neúspěšných privatizací je jako hořekovat pod článkem o vítězi nad tím, že jeden v závodě na 100 metrů vyhrál a ostatních 7 bylo poraženo....

+1/0
29.10.2014 21:56

V32á31c30l19a94v 87V39á16v85r93a 5446119531777

jestli je dnešní český podnikatel jako brankář Hašek, tak se nedivím.

0/0
29.10.2014 22:12

M44i77c57h88a98l 75F82r88ý21d39a 1142549503262

LIAZ byl sice založený až po válce, ale na základech Liberecké firmy RAF, tudíž jeho kořeny sahají také o notny kus dál, než uvádíte.

+2/0
29.10.2014 20:32

V33á59c42l56a91v 59V65á88v34r59a 5886219761617

ano LIAZ byl následníkem firmy Elektro-Praga která vyráběla krátký čas nějaké komponenty na elektriku, a

Elektro-Praga přišla po válce do budov koncentráku kde se vyráběly za války součástky do letadel.

Jako kluk jsem tam přímo vyrůstal. LIAZ vyráběěl nejdřív autobusy Škoda 706 RO, později RTO a pak trambusy které šly do mnoha zemí světa. 6ti válec jednoduchý jak facka se pak přestal vyrábět a nastoupil přeplňovaný (turbo). Pravda písty a turba se dovážela z Německa.

Nemyslím si ale, že by vývoj jak ve Škodovce, tak LIAZu stagnoval a vyráběl ty zastaralé motory i dnes.

To spíš Škodovka mi dnes připadá že má zastydlou rýmu s jejich výrobním programem. Auta se dnes dělají poněkud jinak než v Mladé Boleslavi.

0/−8
29.10.2014 22:49

V55á37c76l20a11v 25V44á53v58r27a 5886489291437

proč? I za komunistů se modernizovalo. Neporovnávej rok 1960 s lety o 54 let později.

Ostatně Škodovka má svůj vývoj a navrhuje si modely sama. Tatra vyráběla i osobáky a měly úroveň ve svých letech... dnes je Tatra akorát tak před uzavřením. O Karose nemluvě. LIAZ vyráběl turbo motory a šly nejen do východní Evropy ale i do Jižní Ameriky (autobusy i trambusy) Sklo z Liberce a Bižu i do Afriky a Jižní a Střední Ameriky. Dnes? Živoří.

Svarowski kupuje z Jablonce haléřový šmelc a vyrábí z něj šperky vysoké hodnoty a exportuje do celého světa.

+1/0
29.10.2014 22:10

M20i90c14h50a47l 23Š81r36o61u86b18e93k 8214546523970

Úroveň... :-D

Ty slavné modely vznikly před nebo během války. A 603ka vznikala v ilegalitě, protože soudruzi nechtěli, aby Tatra vyráběla osobáky. Všechno to dělali ještě provorepublikoví inženýři.

+3/0
30.10.2014 9:13

J98i86ř97í 30Z42ý82k61a 9929523341800

pokud Vím, tak Tatra je nyní v českých rukou, na rozdíl od Škodovky. A to se taky počítá. Nehledě na to, že se opět začíná prosazovat. Holt se nenašel nikdo, kdo by do toho nalil miliardy, které v tom podniku už od dob komunistů chybí. Je to dobře nebo špatně? To je otázka. Zahraniční partner by pak vyvážel zisky do své domoviny (a tam i převážně utrácel). To také není moc dobře.

+1/−2
29.10.2014 18:05

P79ř11e25m66y52s39l 32Č78u43l54í48k 8720633782290

ne že by na tom tak záleželo, v čí je rukou, ale:-):

Vydražitelem podniku se stala společnost Truck Development, která vznikla 8. března 2013 a jejíž jediným akcionářem je Marek Galvas, spojený s investiční skupinou J&T.[10] Společnost Truck Development následně firmu přejmenovala na Tatra Trucks a.s., do společnosti mají majetkově vstoupit (zřejmě kapitalizací svých pohledávek vůči Tatře) podnikatel Jaroslav Strnad a společnost Promet Tools ze skupiny Promet Group

pozn: slovenská finanční skupina J&T,

0/0
29.10.2014 18:17

S75v89a12t17o14p89l11u59k 27S12i49l97n10ý 4362396219978

J&T je česko-slovesnká

0/0
29.10.2014 20:19

P23ř41e12m35y45s29l 65Č63u88l74í19k 8530603232440

Že by Wikipedie lhala?

J&T je slovenská investiční skupina, kterou založili v roce 1995 na Slovensku Ivan Jakabovič a Patrik Tkáč

Ale kdo to nyní a jakým podílem vlastní asi není tak jednoduché zjistit.

Ale ještě podstatnější je, že "v českých rukou" určitě není ten nejpřesnější výrok.

0/0
29.10.2014 20:59

J51i23n17d70ř90i44c29h 90Š77k50o96p64e12k 4415311520135

chyba byla, že tatra nebyla nabídnuta firmě, která by tam chtěla zachovat výrobu značek Tatra

0/0
29.10.2014 18:28

P43ř50e59m32y75s93l 39Č69u45l53í24k 8240903162660

Máte v tom dost zmatek. Kdo by kupoval značky?;-D Raději snad auta:-)?

Předtím se tam vyráběla m.j. auta, jenže pak se otevřely světové trhy a zjistilo se, že jsou neprodejná. Protože byla zastaralá a konkurence měla lepší. To je celé. Takže pod značkou Tatra se nyní montují auta s dovezenými motory, převodovkami, spojkou.....Jaký je rozdíl proti Škodovce?

http://www.tatraphoenix.com/technologie/:-)

+1/0
29.10.2014 21:11

V87á15c56l86a28v 67V29á62v92r50a 5346839481637

Tady Micvhale není co slavit ale je spousta z toho za co se stydět. Jednou se o tom bude smět psát pravda. Na to si ale budem muset počkat aspoň 20 let.

0/0
29.10.2014 22:05

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

Najdete na iDNES.cz