Podíl čínské firmy BYD, která skončila na druhém místě, činil 13,6 procenta. S odvoláním na údaje výzkumné společnosti SNE Research to uvedla agentura Bloomberg.
Levnou elektromobilitu Brusel zas odsunul. Baterie musí být eko |
Celkový prodej baterií pro elektromobily se za leden až listopad meziročně zvýšil o 74,7 procenta na 446 gigawatthodin (GWh). Trh nepřetržitě roste od třetího čtvrtletí roku 2020.
Prodej baterií firmy CATL za leden až listopad stoupl o 101,8 procenta na 165,7 GWh. To je téměř třikrát více než činil prodej baterií firmy BYD.
Výměna baterie v elektromobilu vyjde i na víc než polovinu ceny nového auta |
V případě čínské firmy BYD se prodej zvýšil o 168,3 procenta a firmě se podařilo sesadit z druhé pozice jihokorejskou LG Energy Solution, jejíž podíl na trhu činil 12,3 procenta. Podle SNE Research růst čínských firem zřejmě podporuje vzestupná tendence prodeje elektromobilů v Číně. Na dalších příčkách s podíly od 7,7 procenta do pěti procent skončily firmy Panasonic, SK On a Samsung SDI.
Baterie elektroaut jsou větší problém než zákaz motorů, říká manažer VW |
Předloni podíl firmy CATL za 11 měsíců roku činil 32,2 procenta. CATL mimo jiné dodává baterie automobilkám Volkswagen, Geely Automobile Holdings, Nissan Motor a Tesla. Články CATL tedy najdeme i v akumulátorech Škody Enyaq.
Dřevěná baterie slibuje snížení závislosti výrobců elektroaut na Číně |
CATL v loňském roce oznámil, že postaví v Maďarsku za 7,3 miliardy eur (178 miliard korun) závod na výrobu baterií pro elektromobily, který bude největší v Evropě. Závod s kapacitou sto gigawatthodin se bude rozprostírat na ploše 221 hektarů v jižním průmyslovém parku v Debrecínu. Automobilka Mercedes-Benz už potvrdila, že bude odebírat baterie z maďarského závodu firmy CATL. Firma také počítá s tím, že bude baterie dodávat do slovenských továren koncernů Stellantis a Volkswagen. „Debrecínský závod proto společnosti CATL umožní lépe se vyrovnat s poptávkou po bateriích na evropském trhu, zlepší rozvoj její globální výrobní sítě a pomůže urychlit e-mobilitu a energetickou transformaci v Evropě,“ uvedla čínská firma.
Číňané postaví v Maďarsku za 7,3 miliardy eur závod na baterie elektroaut |
Nová fabrika v Německu
CATL těsně před koncem loňského roku otevřel svůj první evropský závod mimo Čínu. Stojí v německé spolkové zemi Durynsko.
Čínská automobilka snů je elektrická slepice. Snáší Američanům zlatá vejce |
Povolení na počáteční kapacitu 8 GWh ročně dostala čínská společnost loni v dubnu. Baterkárna CATL je zároveň první německou továrnou na baterie, vytvořila nových 1 500 pracovních míst.
„CATT přináší zásadní impuls pro tak naléhavě potřebnou energetickou transformaci. Těší nás, že jsme první společností, která bude moci vyrábět baterie s označením ‚Vyrobeno v Německu‘,“ uvedl Matthias Zentgraf, prezident CATL Europe.
Evropa na baterky: gigatovárny, kam se podíváte. Dočká se i Česko? |
„CATT představuje pro Durynsko jednu z nejdůležitějších průmyslových investic posledních desetiletí,“ řekl před necelým rokem durynský ministr hospodářství Wolfgang Tiefensee. „Zároveň by se tento projekt mohl stát počáteční inspirací pro vznik durynského ‚Battery Valley‘. V okolí závodu se již nyní usídlila první várka dodavatelských firem CATL.“
Fabrika na baterie elektroškodovek připomíná laboratoř. Dělník se musí vybít |
Areál CATT tvoří dvě budovy: první hala G1 byla odkoupena od jiné společnosti a montují se zde články do modulů, v nově otevřené G2 se tedy od prosince samotné články vyrábějí.
„Se svými čistými prostorami, podmínkami technické čistoty a konstantní vlhkosti je tento závod téměř stejně složitý, jako by se jednalo o výrobu čipů,“ uvedla firma.
Výstavbu německého závodu zahájila společnost CATL v roce 2019. Celkem zde plánuje investovat 1,8 miliardy eur, dosáhnout v budoucnu výrobní kapacity 14 GWh a vytvořit na německém pracovním trhu 2000 míst.
Modrý článek, lego a extrémní úspory. VW vykročil k elektrobudoucnosti |