Cadillac Converj Concept: svalovec s duší ekologa

aktualizováno 
Jak se přesně čte jméno tohoto konceptu bez zlomenin jazyka není jasné. Stojí na základech Chevroletu Volt a ukazuje tak, že i americký svalovec může být milovníkem přírody.

Cadillac Converj Concept | foto: Cadillac

Klasické 2+2místné kupé Cadillac Converj s řádně nasupeným výrazem bude při jízdě vrčet elektromotorem. Baterie, které jej napájejí, zaručují dojezd až šedesát kilometrů.

Bob Lutz, člen vedení GM, který má na starosti vývoj, prohlásil: "Converj jasně ukazuje, jak může elektrické auto od Cadillacu vypadat a dokazuje, že nároční zákazníci mohou mít auto se silným designem a elektrickým pohonem nabízejícím dlouhý dojezd."

Cadillac Converj využívá platformu pojmenovanou Voltec. Elektromotoru vypomáhá malý čtyřválec. Mezi ním a koly ale není přímá vazba. Spalovací motor je na palubě jen proto, aby dodával energii elektromotoru, když je potřeba. Častěji ale bude auto tankovat ze zásuvky.

220 lithium-ionových baterií se nabije z 230voltové zásuvky za tři hodiny, u 120voltové musí čekat osm hodin. Baterie se samozřejmě dobíjejí také rekuperací při brzdění a palubní techniku živí solární panely na střeše.

Motor pohání přední jedenadvacetipalcová kola (zadní mají 22 palců) 370 kroutícími newtonmetry. 120 kilowattů výkonu auto rozjede na maximální stošedesátku. Cadillac Converj je 462 centimetrů dlouhý a 1883 mm široký. Výška je 1386 a rozvor 2742 milimetrů.

Autosalon Detroit

Autor:
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Premium

Konec dovolených u Mrtvého moře? Závrtů přibývá, turistům hrozí nebezpečí

Mrtvé moře vysychá a­ dává o­ tom svému okolí dost razantně vědět. Zvyšuje se počet míst, kam už lidé nesmějí. Kde byla...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

Test zimních pneumatik: obout dobře dodávku je kumšt

Evropské autokluby otestovaly pneumatiky na malé vozy a dodávky. Z třicítky plášťů pětina propadla – většinou pohořely...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Svodidla jsou věda, kamion je nesmí přeprat. V Ostravě vyvinuli nový typ

Huť Liberty Ostrava otestovala na letišti u Pacova inovovaný typ svodidla, které je lehčí a má lepší parametry než jeho...

Premium

Levný mladý veterán jako investice: šance na zisk je u neúspěšných modelů

Skvělou investiční příležitostí nemusejí být jen veterány, ale i novější vozy, takzvané youngtimery. Jak rozeznat...

Najdete na iDNES.cz