Ten si nicméně udržel vedoucí pozici na globálním trhu s automobily s čistě elektrickým pohonem, připomněla agentura Reuters. Ambiciózní čínský koncern BYD je největším výrobcem elektrifikovaných vozidel na světě. Teď se agresivně hrne do Evropy.
„Společnost BYD nyní těží zejména ze silné poptávky po hybridních vozech umožňujících dobíjení baterie z elektrické sítě,“ všímá si Reuters. Jejich prodej ve třetím čtvrtletí meziročně zvýšila o 75,6 procenta na 685 830. U čistě elektrických vozů ale vykázala nárůst pouze o 2,7 procenta na 443 426.
Tesla, která vyrábí pouze automobily s čistě elektrickým pohonem, začátkem listopadu oznámila, že ve třetím čtvrtletí zvýšila tržby meziročně o osm procent na 25,2 miliardy dolarů (zhruba 592 miliard Kč). Odbyt pak Tesle vzrostl zhruba o šest procent na 462 890 vozů.
Automobilka BYD stále prodává více než 90 procent svých automobilů na čínském trhu, snaží se ale rozšiřovat svou mezinárodní přítomnost, mimo jiné i v Evropě. Její prodej v zahraničí se ve třetím čtvrtletí zvýšil téměř o třetinu na 94 477 vozů.
Už je předehnali. Šéf Fordu navštívil Čínu, viděl zmar tradičních značek |
BYD je největším prodejcem elektromobilů v Číně. V posledních měsících rozšířila své globální aktivity, když položila základy pro výrobní závody v Evropě a Mexiku.
Koncem loňského roku se společnost BYD rozhodla, že v rámci zahraniční expanze postaví v Maďarsku svou první evropskou továrnu na osobní auta. Maďarský závod bude vyrábět elektromobily a hybridní vozy pro evropský trh. Tím se chce vyhnout sankčním clům, které na elektromobily vyrobené v Číně uvalila Evropská unie. BYD dostal mírnější 17procentní taxu.