BYD kupuje distributora svých elektromobilů pro německý trh od švédské mateřské firmy Hedin Mobility.
Převzetí umožní automobilce získat větší kontrolu nad svojí strategií v zemi a je součástí její snahy více se prosadit na evropském automobilovém trhu. Finanční podmínky transakce nebyly zveřejněny.
Transakce by měla být dokončena ve čtvrtém čtvrtletí a zahrnuje převzetí hlavních prodejen BYD ve Stuttgartu a Frankfurtu nad Mohanem. Dohodu musí ještě schválit regulační úřady.
BYD v Německu spolupracuje také s dalšími prodejci, včetně firmy Sternauto, která pro tuto značku na začátku letošního roku zřídila prodejnu v Berlíně.
Marný boj o záchranu automobilek z EU. Číňané vytáhli fintu se skládačkami |
Švédská firma Hedin se stará o distribuci také dalších čínských značek jako XPeng a Hongqi. Hedin Electric Mobility je od roku 2022 výhradním dovozcem vozů BYD do Německa a dodává vozy a součástky přibližně 30 prodejcům vozů BYD v zemi. Převzetím podniku bude BYD moci prodávat své vozy přímo prodejcům, což poskytne větší prostor při stanovení ceny a při zajištění dostupnosti vozů na největším evropském automobilovém trhu.
BYD vyrábí elektromobily a baterie a je největším prodejcem elektromobilů v Číně. V posledních měsících rozšířila své globální aktivity, když položila základy pro výrobní závody v Evropě a Mexiku.
Cílem společnosti BYD je zvýšit v letošním roce prodej o 20 procent. Aby si zajistila svoji vedoucí pozici, nabízí vysoké slevy na své nejprodávanější elektromobily. Za prvních sedm měsíců se dodávky do zahraničí podílely na celkovém prodeji automobilky BYD 11,9 procenta. Největším evropským trhem byla Británie, upozornila agentura Reuters.
Čína napumpovala do nastartování elektromobility 5,4 bilionu korun |
Nový poradce pro Evropu
Ambiciózní automobilka chce se svými elektromobily hrát významnou roli na evropském trhu. Posiluje proto též svůj tým. Nově je jejím speciálním konzultantem pro evropský trh Alfredo Altavilla. To „znamená zásadní krok ve strategii posilování a konsolidace“ pro klíčový trh, kterým je Evropa, „Alfredo s sebou přináší rozsáhlé zkušenosti a strategickou vizi, které budou neocenitelné v našem úsilí udělat z BYDu lídra v oblasti udržitelné mobility v Evropě,“ řekla Stella Li, viceprezidentka čínské firmy.
Turecká klička kolem cel EU na elektroauta z Číny. BYD přivítal Erdogan |
Altavilla vystudoval ekonomii v Miláně a zastával významné pozice v automobilovém sektoru. Od listopadu 2012 do srpna 2018 byl provozním ředitelem pro Evropu, Afriku a Střední východ (EMEA) ve společnosti FCA. Zastával také roli generálního ředitele Iveco, Fiat Powertrain Technologies a Tofas, tureckého výrobce, ve kterém Fiat držel podíl. V roce 2021 byl jmenován výkonným předsedou ITA Airways, na tuto pozici rezignoval v listopadu 2022. V současné době je poradcem a členem představenstva několika investičních společností. „Se zkušenostmi Alfreda Altavilly BYD urychluje svou misi poskytovat inovativní a udržitelná řešení na celém kontinentu schopná uspokojit všechny potřeby zákazníků,“ komentuje čínský gigant.