Turbo Trabant RS z Bulharska umí 240 km/h a vypadá jako angličák

  12:22aktualizováno  12:22
Bulharští tuneři se nezaleknou ničeho. Dokázali to velmi radikální přestavbou legendárního trabanta na verzi RS. Pod duroplastovou kapotou tluče místo dvoutaktního dvouválce přeplňovaný agregát od Fiatu. Díky nízké hmotnosti tak tento trabi předežene drtivou většinu aut.

Trabant RS | foto: KoKonja

Vypadá dobře. Místo šílených kreací šli úpravci ze tří bulharských firem na trabanta s citem. Dostal výrazný modrý lak s černými doplňky a bílou střechou, ale jinak se karoserie drží originálu. Přibyly jen výrazné nástavce prahů a výřezů blatníků. V druhém případě to byla nutnost, aby se do karoserie vešla velká kola a hlavně rozšířené nápravy.

Fotogalerie

Decentně se úpravci pustili i do přední a zadní části auta. Základní tvary zůstaly zachovány včetně subtilních nárazníků a zadních svítilen. Přední světla jsou však zcela nová, stejně jako maska chladiče.

Za přestavbou stojí trojice bulharských úpravců KoKonja, Denivex Car Performance a Automotive Club Struma. V médiích se celý projekt většinou přisuzuje prvně jmenované společnosti KoKonja.

Zcela jasno není ani u pohonu. Původní motůrek (dvoutaktní dvouválec o skromném objemu 0,6 litru a výkonu 19 kW) tam nezůstal, ale nastěhoval se čtyřtakt s přeplňováním z produkce Fiatu. Podle všeho je to čtyřválec z Fiatu Coupé, posílený na 160 kW. Při pohledu do motorového prostoru je jasné, že se tam motor vešel tak tak a třeba chladič je po jeho boku, nikoliv před ním, jak je obvyklé.

Trabant RS

Dynamika malého a lehkého auta bude výborná. Aby ne, při hmotnosti asi 700 kilogramů je výkon 220 koní fantastický. Auto by mělo uhánět rychlostí až 240 kilometrů za hodinu, zrychlení úpravci neuvádí. Aby Trabant takovou rychlost zvládl, musel dostat zcela nový podvozek. Ten originální stačil na původní maximální rychlosti těsně nad 100 kilometrů za hodinu. Úpravu podvozku naznačuje jen shrbený postoj auta a širší rozchod kol.

Povedený je i interiér. Firma KoKonja se na jeho úpravy specializuje a je to znát. Palubní deska je obšita kůží, nová jsou sedadla i výplně. Palubní štít má dva hlavní přístroje a trojici menších uprostřed. Úpravci museli přidat malou střední konzoli, na kterou umístili řadič převodovky. Původní řadička byla pod volantem.

Trabant RS

Cena za úpravu není známa, ovšem levné to určitě nebylo. Majitel si zato jistě bude užívat pozornosti okolí. A mnohá sportovní auta může překvapit kvapným startem z křižovatky.

Autor:
Témata: Bulharsko, Fiat, Trabant
  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Pokrok po švédsku: mizející pisoáry a genderově neutrální sport

Severská země přichází s revolučními nápady, kterým aplaudují pokrokoví liberálové z celého světa. Mizí pánské pisoáry,...

Premium

Zpěvák Iron Maiden Bruce Dickinson přijede s nehudební show. Získejte vstupenky zdarma

Zpěvák Iron Maiden Bruce Dickinson se předvede v poněkud netradiční roli. V rámci večera mluveného slova představí svou...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky
Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Svodidla jsou věda, kamion je nesmí přeprat. V Ostravě vyvinuli nový typ

Huť Liberty Ostrava otestovala na letišti u Pacova inovovaný typ svodidla, které je lehčí a má lepší parametry než jeho...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Česko je světová velmoc v produkci senzorů pro auta. Vyrábí je v Rakovníku

Pokud máte na svém novém voze čelní kameru, dešťové čidlo nebo parkovací senzory, s velkou pravděpodobností pochází z...

KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo
KRUTÁ REALITA: První měsíce po porodu byly peklo

Měli jste možnost si přečíst o mém porodu a o pobytu v porodnici na šestinedělí. Nyní bych chtěla rozvést poslední a nejtěžší část mého příběhu. První půlrok mého mateřství.

Najdete na iDNES.cz