Čtvrtek 2. dubna 2020, svátek má Erika
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 2. dubna 2020 Erika

Diskuse k článku

VIDEO: Nejrychlejší auto světa umí přes 444 kilometrů v hodině

Jet přes 400 km/h umí jen málokteré auto na světě. Dvě z nich se teď perou o titul nejrychlejšího. Bugatti Chiron a Koenigsegg Agera RS. Které bude nejrychlejším?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a39r26o40s39l16a86v 33Č98e43p52i91c44a 8220418883504

Čím to, že "slabší" s menším motorem auto jede rychleji? Že by tou celkovou váhou? lepší aerodynamika?

0/0
22.11.2017 8:43

T77o68m92á48š 71M78a80t49ě90j 9845178923982

Staré zprávy a ještě blbě (nehledě na to, že si novinkář nechal ujít všechny ty dobroty kolem)... takže koho to zajímá:

1) Rekord Koenigsegg 0-400-0 za 36s a nějaké drobné - padnul už 1.října 2017 - na nějakém polorozpadlém letišti v Evropě. Povrch byl dost mizerný - kontrola prokluzu zasahovala ještě při přeřazení z 3 na 4 - v rychlosti 193 km/h.

2) Aktuální rekord 0-400-0 s tímhle autem je 33,29s - a padnul v Nevadě (tam na té dálnici testovali i tu maximální rychlost a sebrali tento rekord).

3) Perlička - ten první "rekord" udělali se "sériovým" autem, které bylo určeno pro předání zákazníkovi v USA, protože tento zákazník si přál "ujistit" se, že si kupuje skutečně nejrychlejší auto. (Takže ve videu z toho testu - jsou na autě ještě "transportní polepy").

+5/0
20.11.2017 21:38

L14a64d38i30s33l78a72v 89H96a15š69k79a 4343276491260

Chybí tam tažný a kolik by za to bylo fabií

+11/0
20.11.2017 19:08

J46a55k10u18b 27D13u70š33á90n66e37k 4159834174585

Chybí tam, za kolik by dala 0-400 km/h Fabia.

+5/0
20.11.2017 23:13

T45o97m44á17š 76M60a29t13ě46j 9915138803622

Počítá se i vynesení letadlem do stratosféry ?

+3/0
20.11.2017 23:32

J33o68s47e60f 41Š32o54l39t17e84s 8814118920153

No jelikož by jinak té rychlosti přes 400 km/h nedosáhla, tak jo. A tím nemyslím ten let letadlem, ale po vyhození z letadla.

0/0
21.11.2017 0:43

P38a65v50e67l 16V89i55t34v80a88r 7192719656269

Nechci vám kazit dobrou zábavu, ale aby fabia dala 400 km/h tak by ji musel upustit stratosférický balón. Volně padající objekty jsou v atmosféře dost výrazně brzděny takže dosahují maximální rychlosti jen kolem 200 km/h.

+1/0
21.11.2017 1:46

J52o63s26e23f 31Š17o98l32t29e76s 8734608610293

V předchozím příspěvku je napsáno vynesení letadlem do stratosféry...

0/0
21.11.2017 11:09

P38a23v62e16l 82V54i89t46v95a34r 7962909166989

Jo sekl jsem se.

0/0
7.1.2018 2:52

A87n58t50o68n65í37n 85S52e68b67e78r85a 7153168460739

K čemu sakra tyhle auta jsou?

Vyrobte mi do 500 tisíc auto, které je pohodlné, tíché (i na dálnici), úsporné, prostorné, spolehlivé a hezké a budu šťastný....

+2/−9
20.11.2017 17:53

P92a54v37e36l 95T66r36ü13b87e21n36e16k67r 7901261402102

No tak takové snad koupit jde, nebo ne? I když s tím hezké je to o vkusu.

+4/−2
20.11.2017 18:30

K10r44y70š35t15o93f 34L42a84n54í93k 1369960495835

kupte si Toyotu

+6/0
20.11.2017 20:05
Foto

T10o32m40á51š 63B79u12r30a 1313469795545

Samozřejmě, pro běžný život nemají tyhle rekordní hodnoty téměř vůbec žádný smysl.

Ale pokud se nad tím zamyslíte, s takovýmto přístupem obecně k čemukoliv, by Homo Sapiens dodnes bydlel na stromech (ti schopnější pak zřejmě v jeskyních) a o ohni by si i dnes myslel, že je to dar bohů. Maně mi tento Váš postoj připomíná jistou části odborné veřejnosti, která v dobe rozvoje železniční dopravy tvrdila, že při rychlosti nad 40 km/h bude z vlaku vytlačen veškerý vzduch a tudíž, že nemá cenu se o něco takového pokoušet, neb je to životu nebezpečné. A Vy byste si vůbec Vámi zde deklarované přibližovadlo nemohl pořídit. Neboť by neexistovalo.

+8/0
20.11.2017 21:01

T11o79m84á76š 51T48a85t14í70č75e47k 5870602120938

Pro zábavu jsou, řekl bych.

+4/0
20.11.2017 22:54

P20a22v41e76l 90V70i52t16v45a60r 7732759306979

Holt přeměřování penisů už není taková zábava jaká bývalá. :-P

+1/0
21.11.2017 1:49

J23o48s87e34f 48Š33o62l98t76e52s 8874208440223

Uvidíme, co nám předvede Tesla Roadster 2.0.

+9/−2
20.11.2017 16:18

P33e83t52r 90M60i85c90h18a89l 2690874831572

Vybité baterky v polovině pokusu? :-)

+13/−2
20.11.2017 21:24

O73l49d25ř76i71c65h 16O57l36e59š 6623210787

;-D;-D;-DR^

+5/−1
20.11.2017 21:34

T40o21m44á88š 87M80a35t40ě81j 9605188823252

Mno ale vážně- 200 kWh by na takovou 40s legraci mělo stačit.

Problém bude spíš dostat tu energii z baterií dost rychle - a tam bude problém s teplotou.

Současná TEsla S s tím docela bojuje - a rešili to tím, že prostě po určité době omezovali výkon.

+1/0
20.11.2017 22:54

J44i16ř15í 58S27c46h64w74a87c59h 8618744268546

1000 kW na 1 minutu je 17kWh (beze započítání ztrát) ;-)

+1/0
21.11.2017 0:28

T38o64m95á33š 88M78a81t54ě79j 9735108813172

S dostatkem energie v bateriích - nemám problém.

Ale pokud chcu od motoru výkon - 1MW -tak tam musím ten 1 MW z baterie poslat Tesla teď používá 375V baterii ... což by znamenalo proudy kolem 2700 A. I pokud bych vzal palubní rozvody na 800V ... tak pořád potřebuju 1 250 A...

0/0
21.11.2017 10:35

J57o27s91e87f 17Š93o55l31t10e51s 8774418250563

Problém není dostat to z baterek. Baterky si i při takovém odběru celkem rochní, je jim to jedno. Problém je uchladit elektromotor.

+1/0
21.11.2017 0:44

O13n52d60ř82e24j 71B36u96r75e84š 5370284133429

Ta bude končit max. někde u hranice 300km/h

+2/−1
20.11.2017 21:29

V88í35t 41O57ž45a39n16a 1568958705534

250mil/hod = přes 400km/h

+1/0
20.11.2017 22:02

J79o69s32e38f 22Š27o90l72t31e77s 8124288900853

Aha, takže těch 250mph+ je výmysl? :)

+1/0
21.11.2017 0:40

T19o80m60á51š 16M60a88t89ě23j 9415738203302

Tipnul bych nějakou praktickou a efektní ukázku platnosti fyzikálních zákonů ... například, že kabelem určitého průřezu se dá protlačit jen limitované množství energie.

+1/0
20.11.2017 21:48

J95i85ř50í 56S55c89h38w43a11c13h 8688624668456

a dvěma kabely dvakrát tolik.....;-)

0/0
21.11.2017 0:38

J54o81s63e86f 16Š50o70l35t57e55s 8144888190643

Tak obecně není problém nabíjet přes noc ne?

0/0
21.11.2017 0:44

T89o56m90á63š 11M96a94t85ě80j 9315558383612

A na těch 400km/h bude zrychlovat taky přes noc?;-D

0/0
21.11.2017 11:03

J52o18s77e90f 87Š49o25l43t18e58s 8534678690583

I vy vtipálku.

0/0
21.11.2017 11:08

T69o38m93á51š 65M79a73t53ě54j 9215158603692

A cos čekal? Když výše poukazuji na problém při "vybíjení" - rychlém přesunu energie do motoru - a ty reaguješ nabíjením přes noc?

+1/0
21.11.2017 11:26

J49o67s10e42f 41Š77o87l28t27e79s 8634268490933

Problém s přesunem energie do motoru není problém. Spočítejte si odpory a zjistíte, že stačí použít mírně chlazený kabel o rozumném průřezu.

0/0
21.11.2017 11:27

T80o96m46á94š 41M47a35t57ě86j 9785898583862

800V - 1MW (1 000 kW) ... to mi vychází na nějakých 1250 A (stejnosměrných) ...

Tož pokud to bude jen 1 m kabelu tak mi to vychází na nějakých 700mm2 (ať nežeru) - 3cm průřez...

A co je to to "lehké chlazení" ? Pouhá 1% ztráta by znamenala přesun 10kW do tepla...

0/0
21.11.2017 11:46

J97o62s65e85f 37Š79o74l74t18e26s 8224898800393

No jde o to, že těch 1250 A tam poteče jenom při zrychlení. Odhadem nějakých 25 sekund? Uvědomte si, že už dneska běhají v Tesle Model S se 100 kWh baterií a Ludicrous upgradem proudy na úrovni 1500 A. Viz: https://www.cnet.com/roadshow/news/tesla-turns-insane-up-to-ludicrous-increases-model-s-to-90-kilowatt-hours/

0/0
21.11.2017 11:51

V51í57t 40O35ž25a84n52a 1718578745194

Nový rekord 0-400-0 za desetinu ceny těchto supersportů.

+1/0
20.11.2017 22:00

V29á31c24l20a23v 62K50o29v10á29ř 1642241767874

;-D;-D;-D;-D

+1/0
20.11.2017 22:35

J69i29ř55í 72S80c34h15w59a17c82h 8988554538736

tak takový "krátkodobý" pokus je pro elektromobil naprosto ideální. Stačí na pár vteřin vypnout tepelné ochrany....

0/0
21.11.2017 0:43

T72o44m36á15š 90M76a17t57ě59j 9645938623702

400 čeho? Kelvinů na baterii ?

+2/0
20.11.2017 22:45

M70a80r19t86i43n 62K46a55r64á96s97e75k 9498143688238

No zrovna baterie s tim problem mit urcite nebude, si vemte ze pro 200kWh baterku je vykon 2MW zatizeni jen 10c (desetinasobek kapacity), akumulatory (I cinske za par korun) zvladaji bezne nekolikanasobne vyssi zatez....

0/0
23.11.2017 12:52

J41o20s66e19f 76Š55o65l92t59e33s 8104808210693

Taky si myslím. I když uvidíme, elektromobily obecně ztrácí ve vyšších rychlostech dech.

0/0
21.11.2017 0:41

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

INTERAKTIVNÍ GRAF: Porovnejte, jak se koronavirus šíří v různých zemích

Statistik, jak se šíří pandemie nového koronaviru, existují spousty. Někdy je ale těžké dát různá čísla do kontextu....

Premium

Milostná zápletka mladých lidí. Ústřední dvojice tuší, proč je Slunečná hitem

V lednu vstoupil na televizní obrazovky seriál Slunečná a od té chvíle si získal velké množství fanoušků. Nemalou...

Najdete na iDNES.cz