- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mám pocit, jako bych se zrovna probral z dlouhého zimního spánku a na kalendáři bylo 1. 4.
Tak ony existují i mokré brzdy (hlavně zemědělská a stavební technika).
Nedovedu si představit nějaký vysavač fungující hlavně při jízdě za hustého deště atd.
co si představuješ pod pojmem mokrá brzda ?
Zrovna zemědělstká technika má klasické brzdy ovládané vzduchudem či kapalinou
naučil jsem se brzdy šetřit. Když vidím před sebou osadu, dám nohu z plynu a nechám rychlost včas klesnout na 50, zbytečně "nemyškuji" protože to v koloně stejně nemá smysl se posunout o dvacet metrů kupředu a při rychlosti podle předpisů brzdím tak na světlech a před garáží. Brzdové destičky téměř neubývají a elektrony nemám zasviněné od brzdných nečistot.
Tak to mate velmi spatny dojem, je to vetsi problem nez se zde prezentuje. Nevznikaji jen mikrocastice ale i nanocastice, ktere pronikaji do bunek v tele. Pak zpusobuji napriklad rakovinu.
Vysavač na brzdy, no asi by to fungovalo. Ale úplně stejně by fungovalo pokud by se např. ve městech doprava stala co nejvíce plynulou, tedy tak aby řidič používal brzdy jen minimálně.
Hrozný!!
A EU jako hloupý osel to všem výrobcům nařídí.
A co vlaky, nezapomínejte na ně také a nakonec i kola cyklistů a koloběžky.
Ještě vymyslet aby se pneumatiky neojížděly.
A třeba i podrážky bot.
Hrozný to není. Správná cesta. Vždyť tech desticek se výrobu tisíce tun a my je zkrz naše plíce prefitrujeme vr forme prachu. Na konec na umreme a filtr se zakope pod zem nebo spali. Cim mene takovych sra.ek bude ve vzduchu tim lepe.
CMl, tady CML, centrální mozek lidstva. Pozor, nebezpečí. Nalezen nový cíl k likvidaci. Lokalizován na čtyřech kolech všech aut.:-)
Po mořích plují stovky tankerů a jeden z osmnácti největších vyprodukuje více škodlivin než všechna auta na celém světě.
Takže všechna auta světa prý vyprodukují jen 2% "škodlivin" a jen jeden tanker z 18 největších více jak všechna auta. Tak pokud zůstaneme jen na těch 2%, tak jen těch 18 tankerů vyprodukuje "jen" 36% "škodlivin", ale to je více než třetina všech "celosvětových škodlivin". Což je evidentně totální nesmysl.
Protože na všechny ty další stovky velkých tankerů a dalších velkých lodí, desetitisíce středních a malých lodí, stovky velkých úhelných elektráren, tisíce fabrik včetně těch chemických, tisíce letadel, stovky spaloven odpadu a stamiliony topenišť by zbývalo jen ubohých 62%!
Aneb krásný příklad s jakými absurdně směšnými čísly "někým vycucanými z prstu" a pak neustále opakovanými, se tu často argumentuje.
No nic, budeme jezdit na koních. Ale i z nich padaj pevné částice a produkují emise způsobující oteplování...
to by ses měl opravdu bát, že "pevná částice" právě vypadlá z koně ti vlétne přímo do úst a poté do plic.
Pokud mají být ty filtry hnané náporem vzduchu, tak zvýší aerodynamický odpor a tedy i spotřebu a tím emise. Pokud tedy politici v EU nevymyslí perpetuum mobile. Akorát ekonenažranci si namastí kapsy.
Pak si musíme položit otázku, jestli ten nárůst spotřeby podobnou tou malou krabičkou u kola stojí za tu úsporu mikročástic při brzdění.
Jinak pokud by ten odpor vzrostl při brzdění, tak by to asi vadit nemuselo, ne?