- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
paměť sedačky je stará věc, to umí BMW a další mnoho let, podle řidiče si to auto u řidiče nastaví samo
Wow to zní uzasně až na to že Model X má většinu toho od 2016. Dveře se vám otevřou jenom když k nim přijdete a jakmile šlápněte na brzdu tak se zavřou, sedadlo a volat se pro nástup a výstup uni posunout (podle toho jak si to nastavíte) to umí i Model 3 a S. Takže fakt úžasný novinky které jsou u Tesly již 3 roky běžné.
většinou to nejsou novinky, ale u prémiovek používané věci, třeba ty nastavovací sedačky jsou hodně staré :-)
Pan specialista ve své předpovědi zapomněl dodat, že v autě nebude volant.
Už teď mám v autě (a to mám starou šunku v téměř základní výbavě) poměrně dost zbytečné elektroniky, která má jednu základní vlastnost - kazí se.
A ještě tam cpát další...
a to je elektronika sama o sobě ještě vcelku spolehlivá. Mnohem větší problém je, když se to hýbe. Motorky, vzpěry, tlumiče...
Kdo tyhle voloviny potřebuje ? Nesmyslný technologie pro úplně neschopný “řidiče”
A výsledek je auto jako kráva s milionem věcí, které se můžou pokazit. Ruku na srdce, kolik řidičů se střídá v jednom průměrném autě? Dva? Spíš jezdí jen jeden. A přenastavení sedaček a zrcátek zabere kolik, dvě vteřiny? Stojí mi za to mít kvůli tomu v autě drahou, těžkou a potenciálně pokaženou věc? Neříkám, že všechny tyhle systémy jsou k ničemu, něco vypadá moc dobře, ale vždycky se musí hledat míra, co je ještě užitečné a co už je zbytečné.
No jako tohle umí každá Tesla již dnes a ty dveře teda jenom Model X
Aby měl značkový servis kšeft.
Nevím zda ta fotka zkresluje, ale vypadá to, jako když nastupují do autobusu. Když vezmu dnešní katastrofální nedostatek místa ve městech, tak až budeme mít všichni takové obří krabice, tak z pole na okraji Prahy budeme jezdit umaštěnou sockou.
"vše řídí jedna výpočetní jednotka, která s mechanickými aktuátory a senzory komunikuje bezdrátově. Brose tvrdí, že tím dokáže ve dveřích ušetřit třicet kabelů, což znamená zjednodušení konstrukce a úsporu hmotnosti"
Může mi někdo chytřejší vysvětlit výhodu takové optimalizace, když do těch dveří stejně povedou minimálně 2-3 dráty pro pohon aktuátorů a napájení senzorů, tak proč nepřidat ještě jeden drát například pro sběrnici LIN, či dva pro CAN a o možnosti, že data se dají přenášet přímo po vodiči napájení senzorů se ani nezmiňuji. Místo toho v autě bude bambilión transreceivrů,bude se řešit odolnost proti rušení,komunikační kolize, bude to složitější a dražší.. Ne že by to nešlo, ale proboha proč :-)