Brno: parkování bez větších obav

aktualizováno 
- Řidiči v Brně se nemusejí obávat, že nezaparkují vůz. »I v dopravní špičce se nějaké místo v centru najde,« ujišťuje František Jeglík z odboru dopravy brněnského magistrátu.
Parkovací hodiny

I v brněnském centru je parkování omezeno parkovacími automaty. Hodina stání přijde řidiče podle místa od deseti do dvaceti korun. Podle vyjádření Víta Cvrčka z městské policie řidič, který v automatu nezaplatí, dostane - na rozdíl od Prahy - na auto botičku. »Její odstranění stojí 300 korun, pokuta se může vyšplhat až do tisícovky,« doplňuje Cvrček. Největší parkoviště s hodinami je v Besední ulici za hotelem International. V historickém jádru je plocha k parkování na Dominikánském náměstí, kam je však vjezd možný jen po šestnácté hodině nebo brzy ráno. Bezplatné stání umožňují automaty v týdnu od 17 do 8 hodin ráno, v sobotu od 13 hodin a v neděli po celý den.

Garáže

Další místa k stání se řidičům nabízejí v podzemních a nadzemních garážích. Ceny se pohybují mezi deseti a dvaceti korunami za hodinu, garáže obvykle nejsou plné. Mezi největší patří podzemní stání s nonstop provozem u hotelu Slovan, pod Boby Centrem nebo garáže IBC.

Záchytná parkoviště

Pokud se řidiči přece jenom nechce do centra, může využít bezplatná záchytná parkoviště na okraji Brna. »Není však o ně velký zájem - kromě veletržních dnů,« doplňuje František Jeglík. Může za to především fakt, že nejsou hlídaná. Ani návaznost na městskou dopravu není ideální. František Jeglík soudí, že motoristé nebudou nechávat auta na kraji města, dokud se i centrum Brna - podobně jako Praha - beznadějně nezaplní. Záchytná parkoviště jsou ve všech směrech k městu, problém mohou mít řidiči přijíždějící od Ostravy a Olomouce.

Autor:

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

Další z rubriky

Trump tlačí na zavedení cel na dovoz aut, protože ohrožují bezpečnost USA

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Americké ministerstvo obchodu by mělo v neděli dodat prezidentovi Donaldu Trumpovi své stanovisko, zda dovoz automobilů...

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Najdete na iDNES.cz