Brno: parkování bez větších obav

aktualizováno 
- Řidiči v Brně se nemusejí obávat, že nezaparkují vůz. »I v dopravní špičce se nějaké místo v centru najde,« ujišťuje František Jeglík z odboru dopravy brněnského magistrátu.
Parkovací hodiny

I v brněnském centru je parkování omezeno parkovacími automaty. Hodina stání přijde řidiče podle místa od deseti do dvaceti korun. Podle vyjádření Víta Cvrčka z městské policie řidič, který v automatu nezaplatí, dostane - na rozdíl od Prahy - na auto botičku. »Její odstranění stojí 300 korun, pokuta se může vyšplhat až do tisícovky,« doplňuje Cvrček. Největší parkoviště s hodinami je v Besední ulici za hotelem International. V historickém jádru je plocha k parkování na Dominikánském náměstí, kam je však vjezd možný jen po šestnácté hodině nebo brzy ráno. Bezplatné stání umožňují automaty v týdnu od 17 do 8 hodin ráno, v sobotu od 13 hodin a v neděli po celý den.

Garáže

Další místa k stání se řidičům nabízejí v podzemních a nadzemních garážích. Ceny se pohybují mezi deseti a dvaceti korunami za hodinu, garáže obvykle nejsou plné. Mezi největší patří podzemní stání s nonstop provozem u hotelu Slovan, pod Boby Centrem nebo garáže IBC.

Záchytná parkoviště

Pokud se řidiči přece jenom nechce do centra, může využít bezplatná záchytná parkoviště na okraji Brna. »Není však o ně velký zájem - kromě veletržních dnů,« doplňuje František Jeglík. Může za to především fakt, že nejsou hlídaná. Ani návaznost na městskou dopravu není ideální. František Jeglík soudí, že motoristé nebudou nechávat auta na kraji města, dokud se i centrum Brna - podobně jako Praha - beznadějně nezaplní. Záchytná parkoviště jsou ve všech směrech k městu, problém mohou mít řidiči přijíždějící od Ostravy a Olomouce.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Další z rubriky

Japonci v autech z půjčovny nejezdí. Spí v nich, pracují i obědvají

Nové taxi pro Japonsko od Toyoty se jmenuje JPN Taxi.

Průzkumy v japonských autopůjčovnách ukázaly, že každý osmý zákazník vozidlo nepoužije k tomu, aby se dopravil z...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Najdete na iDNES.cz