Britové nebudou stát v zácpách, připlatí si za luxusní pruh

  0:01aktualizováno  0:01
Přeplněné britské dálnice zaplavily kolony a hledá se řešení pro plynulou dopravu. Dálniční agentura, která spadá pod tamní ministerstvo dopravy, přemýšlí o rozšíření dálnice. Za jízdu po nově postavených pruzích se však má platit, proto se o nich mluví jako o luxusních.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Robert RambousekMF DNES

Ale kde vzít nový dálniční pruh pro ty, kteří si rádi za možnost plynulé jízdy při zácpě zaplatí? Kde to půjde, dálnice by se rozšířila.

Jinde se využije odstavný pruh. Dálniční agentura hledá řešení hlavně pro strategické úseky v blízkosti velkých měst.

Když nápad zavedení "luxusních pruhů“ prosákl na veřejnost, vzbudil vlnu nevole.

1,8 milionu řidičů podepsalo petici proti tomuto nápadu. Tvrdí, že už platí za dálnici dost peněz z daní, a ptají se, proč by měli vytáhnout peněženku znovu.

Dálniční agentura kontruje, že bude mýtné vybírat pouze tam, kde postaví na dálnici nový pruh. Do dubna však vytipuje i taková místa, kde by se mohl odstavný pruh proměnit na "luxusní“.

Zvažuje se také bezplatná jízda v nových pruzích tehdy, když bude auto obsazeno alespoň dvěma osobami. Anglický deník The Times připomněl, že inspirace částečně pochází z Kalifornie.

Dálnice na západním pobřeží Spojených států mají vyhrazený pruh, kde se platí. Cena za jeho použití kolísá podle aktuální dopravní hustoty.

Čím více aut v běžných pruzích a čím horší zácpa, tím dražší je vybírané mýto. Podle The Times na jednom kalifornském úseku cena za využití speciálního pruhu kolísá mezi 75 centy a osmi dolary.

Také v Kalifornii si zpoplatněné pruhy rychle získaly přezdívku luxusní. Podle průzkumu s nimi však souhlasí i lidé s nižšími příjmy, kteří na rychlou a zaplacenou jízdu nemají tolik peněz, aby do něj přejížděli denně.

Avšak oceňují možnost volby. Když spěchají, mají šanci si připlatit a dorazit na sjednanou schůzku včas.

Autoři:

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Další z rubriky

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

OBRAZEM: Škodu Kamiq zachytili v lehkém maskování při testech v provozu

Maskovaný prototyp Škody Kamiq

Třetí auto na zvýšeném podvozku v podání Škody se představí na autosalonu v Ženevě začátkem března. Nejmenší crossover...

Ferrari představilo novou formuli pro Vettela

Monopost Formule 1 stáje Scuderia Ferrari pro sezonu 2019

Nejslavnější stáj Formule 1 představila svůj nový monopost pro nadcházející sezonu. Premiéra nového ferrari pro...

Najdete na iDNES.cz