Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus vznikl, znamená pro automobilky jen těžkou hlavu a malé výdělky. Brexit je poslední kapka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LK

Otázka je, zda je Brexit skutečný důvod nebo jenom vhodná záminka. Většina automobilek se snaží pomalu ale jistě přesouvat výrobu do zemí s nižšími náklady na pracovní síly. Typicky takové Turecko je v posledních desetiletích dost oblíbené mezi automobilkami a proto byl v minulosti i tlak na jeho přijetí do EU.

Samozřejmě přesun výroby znamená propouštění tisíců lidí a další tisíce přijdou o práci v dalších firmách v rámci výroby dílů a zajišťování služeb. Tedy je to poměrně ožehavé téma a je tedy otázka, zda se těm automobilkám spíše Brexit nehodí celkem do krámu.

0 0
možnosti
MS

To je tak, když lidé při všelidovém referendu vůbec netuší, o čem ve svých emocích rozhodují a jaké to bude mít dopady. Ať žije přímá demokracie, vedoucí do pekel.

1 1
možnosti

V69a35š55e32k 69Ř13í63h44a

23. 2. 2019 23:20

Ten nadpis je šílený. V podstatě odchází z Anglie a to z důvodu brexitu a zde se to vztáhne na celou EU. mám pocit, že pisálek trochu nepochopil okolnosti.

0 0
možnosti
JD

J20a96n 16D11v87o51r60a69k

22. 2. 2019 12:13

Naučte se číst a dávat věci do souvislostí. Ford vyrábí v Anglii motory pro své auta, která vyrábí v Německu a ty pak dováží do Anglie. V případě brexitu se mu tyto motory tvrdě prodraží ( cla atd..)

0 0
možnosti
RT

Ano..Evropa přestává bavit NĚKTERÉ automobilky...především ty, které zde moc dobré výsledky nemají.

Příkladů by se našlo plno...Ford, který je mnoho let v mínusu ( v Evropě ), koncern Fiat u něhož jsme kromě dvou Alf nic nového neviděli mnoho let, Honda která bude zřejmě dovážet auta z Japonska stejně tak jako Mazda, Opel který nyní vlastní PSA protože byl trvale v mínusu a další...

Ale stále je tu plno dalších automobilek které se na odchod nechystají.

A pozor překvapení...obdobu našich norem euro mají v každé vyspělejší zemi...a někde i tvrdší.

3 3
možnosti
RP

Protože tu nejsou "doma"... Kolik % produkce koncernu VW je v EU a kolik mimo ni?

0 0
možnosti
VR

Logický krok Japonců. První krok, bezcelní dohoda EU Japonsko, druhý krok tlak na elektromobilitu a velké investice a třetí krok, Brexit. Co by jste dělali vy? Uzavřeli továrny, ušetřené peníze vložili do vývoje a těch pár prodaných kusů dovezli odjinud na základě objednávek lodí.

2 0
možnosti
TB

Největší tlak na elektromobilitu je v Číně.

1 0
možnosti
VR

No hlavně bych sledoval co ukončení výroby automobilů udělá s britským trhem práce a zamyslel se co udělat s tím českým dokud je čas.

5 1
možnosti
VN

Já to vidím trochu jinak..Článek mi připadá dost tendenční. Evropa přestává automobilky bavit...to je naprosto idiotský název článku , zvlášť když se týká pouze jedné evropské země (pokud budeme brát Turecko za evropskou zemi tak dvou zemí) a pouze japonských automobilek...

Já si myslím, že tím hlavním proč japonské automobilky opouštějí Velkou Británii je nejen brexit , ale i stagnující prodeje. V Evropě byla japonská auta obrovsky populární v osmdesátých a v první polovině devadesátých let. Od té doby japonské automobilky si prošly obrovským ústupem ze slávy.. Například v Čechách prodá samotná ŠKODA cca čtyřnásobek toho , co všechny japonské automobilky dohromady. ŠKODA prodá v Evropě více aut , než na všech zbývajících kontinentech dohromady.. a podobně na tom jsou další evropské značky.. Takže ano , japonské automobilky , které mají své závody v dnes problematických zemích jako je Velká Británie nebo Turecko možná přestává Evropa bavit , všechny ostatní ale Evropa baví dost a dost...

10 0
možnosti
MG

M83i66r97e69k 26G65a66j61e93r

20. 2. 2019 23:39

Vyrobni naklady Hondy ve Velke Britanii proste prilis stouply bez ohledu na brexit. To vidim jako hlavni duvod. A proto take ma Škoda stale dobrou pozici. Honde se porad dobre dari v USA a jinde a darilo by se ji i v Evrope, kdyby tu vyrabela levneji jako mnohe jine znacky.

2 0
možnosti
JJ

J92a41n 94J65e52m67e43l92k73a

20. 2. 2019 17:37

Tak už dřív jiné automobilky v Evropě škrtaly motorizace a modely. Odlišné normy od USA.. Měnící se..

1 0
možnosti
MD

To je daň za moderní přímou demokracii, tj. "referendum", ve kterém volí také nevzdělanci, lidi ovlivnitelný populismem a nacionalismem... Svobodně se rozhodli, tak to mají i s patřičnými následky. Přitom problémy z brexitu šly velmi dobře předpovídat... Uzavření či přiškrcení zahraničního trhu bude i pro tak velkou ekonomiku pohromou. Bohužel stát se to může všude, i u nás...

4 6
možnosti
VB

tam kde se o takových věcech nerozhoduje v referendech, tam se to stát nemůže

3 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...