VIDEO: Designér vysvětluje, jak se sochá ferrari

  12:00aktualizováno  12:00
Branislav Maukš je utajená hvězda ze slovutné karosárny Pininfarina. Slovenského designéra neznají ani sami Slováci. Přitom jeho tužka pracovala na všech ferrari představených za posledních osm let. Braňo loni opustil práci snů a dnes vede české designstudio firmy Aufeer Design.

Braňo chce mít z Aufeeru českého Pininfarinu. České studio usazené v Mladé Boleslavi pracuje pro významné světové automobilky.

„Pininfarina je pro mě kapitola, která byla úspěšná, zajímavá, ale já se dívám dopředu. Můj úkol je teď tady a to je jediné, co mě zajímá,“ říká v rozhovoru pro magazín City Life.

„Nebylo to tak, že jsem přišel a hned jsem začal kreslit červená auta,“ popisuje svou kariéru ve slavném studiu Pininfarina. „Dali mi šanci, vyzkoušeli si mě, ale bylo to na mě. Musíte si vybudovat respekt. Potkal jsem tam skvělé lidi. Vzájemně jsme se respektovali. Měl jsem tam složitější pozici proto, že jsem byl cizinec. Ale na druhou stranu jsem si o to víc cenil, když mě vzali mezi sebe. Brali mě jako sobě rovného a respektovali mě,“ popisuje designér, který pracoval na většině ferrari za posledních osm let. Podepsal se mimo jiné pod dva unikáty, které navrhoval na míru privátním klientům. Jedno z nich je slavné zlaté Ferrari P540 Superfast. 

Rozhovor s designérem čtěte v magazínu City Life, který vychází v pátek 27. 3. jako příloha MF DNES v Praze. Nové číslo potěší mimo jiné milovníky aut.

Branislav Maukš

Narodil se na Slovensku v roce 1978. Vystudoval univerzitu se zaměřením na design v Bratislavě a následně v německém Pforzheimu. Kariéru odstartoval u Fordu v roce 2004, je autorem interiéru modelů Focus nebo B-max. Od roku 2007 působil v italském studiu Pininfarina a koncem loňského roku přesídlil do Mladé Boleslavi.

Když pracoval u Pininfariny na návrzích pro Ferrari, měl prý nárok na desetiprocentní slevu u slavné značky, ale zůstal raději u svého oblíbeného BMW. Velké silné kupé musel vyměnit za něco praktičtějšího, dnes tak řídí netradiční čtyřdveřové BMW 6 Gran Coupé.

Branislav Maukš, designér studia Pininfarina

Nejčtenější

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Ferrari představilo novou formuli pro Vettela

Monopost Formule 1 stáje Scuderia Ferrari pro sezonu 2019

Nejslavnější stáj Formule 1 představila svůj nový monopost pro nadcházející sezonu. Premiéra nového ferrari pro...

BMW Řada 5 3,0...
BMW Řada 5 3,0...

r.v. 2012, naj. 55 000 km, diesel
950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz